Nowy model stworzony został dla odbiorców z rosnącego w siłę segmentu rowerów komfortowych do jazdy wytrzymałościowej (czy jak kto woli długodystansowej). Takie konstrukcje muszą zapewnić wysoki komfort swoim użytkownikom, a to Cervélo osiągnęło głównie poprzez zapewnienie wysokiego poziomu pochłaniania drgań, ale także za pomocą znacznie wygodniejszej geometrii. Cervélo swoją nową propozycję stawia pomiędzy agresywnymi rowerami wyścigowymi, a rowerami typu gravel, czy też przełajówkami. Nowy model w stajni Kanadyjczyków to więc rower szosowy, na którym czasami zdarzy nam się zjechać z twardej nawierzchni, by przejechać pewien odcinek na szutrze, jednak nie jest to konstrukcja dedykowana jedynie do jazdy typu "gravel".
Za pochłanianie nierówności oprócz szerokich opon odpowiedzialne będą rury o nowym profilu, bazujące na kształcie Squoval 2, jednak względem poprzednika nieco przeprojektowane. Geometria różni się istotnie od niedawno pokazanego R3 Disc, czyli wyścigowej ramy w wersji wyposażonej w tarczówki. Zdecydowanie niższy kąt rury czołowej w serii C wynosi 71,1 stopnia, gdzie w R3 Disc jest to 73,1 stopnia. Dłuższe o 15 mm są rury łańcuchowe, natomiast zasięg (reach) uległ skróceniu. Suma summarum C3 i C5 zapewnić mają znacznie wygodniejszą pozycję, przy zwiększeniu stabilności.
Konstrukcja wyróżnia się niską masą - lżejsza rama w wersji C5 ważyć ma skromne 850 g, natomiast widelec wykonywany ręcznie w USA w ramach projektu Project California - 350 g. Rama oraz widelec otrzymały miejsce na opony w rozmiarze do 32 mm, mocowania hamulców tarczowych flat mount oraz osie sztywne thru-axle. Szeroko rozstawione ramiona tylnego widelca, dodajmy, że asymetrycznego, mają przy tym pozytywnie wpłynąć na sztywność ramy. Rura sterowa posiada stożkowaty profil 1 1/8" - 1 1/2", co również dodatnio wpływa na poziom sztywności całej konstrukcji. Suport to standardowo dla kanadyjskiego producenta system BBright.
Waga ramy C3 wyniesie 975 g, a widelec w tej konfiguracji ważyć będzie 415 g. Ceny rowerów na rynku amerykańskim zaczynają się od $4300 za C3 z mechaniczną Ultegrą, a kończą na $9000 na C5 wyposażonym w Dura-Ace Di2.
Info: www.cervelo.com