Po blisko 30 miesiącach pracy i testach zawodowych kolarzy Team Dimension Data zaprezentowana została poprawiona generacja Cervelo R3 i R5, która otrzymała nowy kształt rurek o nazwie Squoval Max - sztywniejszych i bardziej aerodynamicznych. Producent zdecydował się na zróżnicowanie geometrii pomiędzy tańszym R3, a droższym modelem R5, który ma się stać bardziej wyścigową propozycją nie tylko ze względu na użyte wyższej klasy karbonowe włókna, ale także obniżoną o 8 mm w stosunku do R3 rurę czołową. Producent w nowej generacji obiecuje także redukcję oporów powietrza o 44g dzięki rurkom o poprawionym kształcie oraz aerodynamicznemu kokpitowi, który znalazł się w R5.
Istotną różnicę można także zanotować w przypadku sztywności. Producent obiecuje wzrost tego parametru o 21% w rurze czołowej i 15% w rurze czołowej. Wersja pod tarczówki parametr ten ma poprawiony o odpowiednio 18 i 26% w wymienionych miejscach. Dokładnej masy nie znamy, ale także tutaj poprawa ma być dość znaczna i wyniesie 10% dla modelu R3 z tradycyjnymi hamulcami i 16% dla wersji z tarczówkami. O polepszony komfort dbać będą szersze opony - w przypadku nowej generacji zmieścimy gumy w rozmiarze 28 mm. Producent obiecuje także poprawione prowadzenie poprzez dość znaczne obniżenie środka suportu, a więc także środka ciężkości.
Do sprzedaży trafi kilka wersji wyposażenia modeli R5 i R3, jednak na razie znamy tylko topowe specyfikacje. W przypadku R3 będzie to model wyposażony w grupę Dura-Ace 9100 w wersji mechanicznej i koła Mavic Aksium Elite. Topowy R5 otrzyma osprzęt SRAM Red eTap i koła Zipp 302 lub Dura-Ace Di2 i koła Enve 4.3.
Info: www.cervelo.com