BH 2013

Oferta rowerów BH na sezon 2013

Drukuj

Ultralekkie rowery szosowe, zaawansowane fulle oraz wyścigowe twentyninery to tylko część nowej kolekcji BH. Co przygotowała firma na sezon 2013?

Bliższy kontakt z rowerami BH na przyszły sezon mieliśmy podczas tegorocznych targów Eurobike w niemieckim Friedrichshafen. Oprócz bardzo dużej kolekcji sprzętu oraz kilku wartych uwagę nowinek, atrakcją były również spotkania ze wspieranymi przez markę zawodnikami. Najbardziej utytułowane były Nicola Spirig (mistrzyni olimpijska z Londynu w triatlonie) i Julie Bresset (mistrzyni olimpijska z Londynu w kolarstwie górskim). Firma sponsoruje również blisko 30 imprez sportowych, głównie triatlonów, ale także zawody MTB.

Szosa
Segment, z którego najbardziej słynie BH, czyli rowery przeznaczone do jazdy szosowej, został znacznie rozbudowany.
 

G6 8.9


Najwięcej uwagi poświęcono modelowi G6. Producent deklaruje, że jego rama została w pełni wykonana ręcznie i oparta jest na najwyższej jakości włóknach karbonowych. Całość zbudowano wokół środka suportu BB386EVO. W nowej szosie postawiono na poprawę aerodynamiki, głównie poprzez dostosowanie przekrojów poprzecznych rur, zmniejszenie powierzchni czołowej (m.in. poprzez wąskie ramiona widelca), wewnętrzny system prowadzenia pancerzy oraz pracę nad układem karbonowych włókien w technologii Hollow Core. G6 został stworzony do zastosowań wyścigowych - oprócz niskich oporów powietrza charakteryzuje się wysoką sztywnością i minimalizowaniem strat energii podczas pedałowania.

W najwyższym modelu G6 8.9 zamontowano pełną grupę osprzętu elektronicznego Shimano Di2 w wersji 11-biegowej. W połączeniu z kołami Shimano C35 (Dura-Ace) oraz komponentami FSA rower waży zaledwie 6,6kg.

Oprócz tego modelu w serii G6 znajdziemy jeszcze 5 innych wersji, opartych na niższych grupach osprzętu. W G6 8.0 (15 900zł) znajdziemy osprzęt Shimano Ultegra z kołami Vision Trimax T42. Pomimo faktu, że to najniższy model oparty na ramie G6, to jega waga nadal wynosi niewiele - 7,3kg.

 

 

Ultralight 9.9


Dla miłośników ekstremalnej lekkości BH stworzyło serię Ultralight. Rama została specjalnie dostosowana pod kątem osiągnięcia minimalnej wagi (w rozm. M wynosi ona 747g). Zachowano przy tym sztywność niewiele odbiegającą od modelu G6.

Jej najwyższy model, 9.9, waży zaledwie 5,34g. Oparty jest na osprzęcie Sram Red, kołach Lightweight Obermayer oraz komponentach FSA.

BH nie zapomniało również o popularnych ostatnio trendzie rowerów endurance, przeznaczonych do jazdy po wymagających nawierzchniach, m.in. brukach.

Modele serii Prisma oparto na karbonowej ramie ze zintegrowanymi sterami oraz środku suportu Pressfit osadzonego w masywnej mufie. Powiększona główka sterowa oraz lekki sloping górnej rury mają zwiększać komfort jazdy, podobnie jak skrócenie rur łańcuchowych do 405mm. Rama umożliwia montaż zarówno wersji mechanicznej, jak i elektronicznej osprzętu. Geometria została dostosowana pod kątem długodystansowych jazd po trudnych nawierzchniach - jej głównym zadaniem jest dostarczane komfortu przy odpowiednio wysoko postawionym poziomie sztywności.

 

 

 

 

Prisma 7.9


W najwyższym modelu, Prisma 7.9, znajdziemy pełną grupę osprzętu Sram Red, koła BH S-Lite oraz inne komponenty BH. Waga wyniesie 7,8kg. W serii dostępne jest jeszcze sześć innych modeli.

 


MTB
Znaną już od kilku miesięcy nowością w ofercie BH jest nowy model Lynxa oznaczony cyferką 6. Przeznaczony do użytku All-Mountain sprzęt został oparty na 150-milimetrowym zawieszeniu Split Pivot. Technologia ta polega na umiejscowieniu osi obrotu w hakach tylnego koła, co pozwala na odseparowanie sił przyspieszania i hamowania od pracy zawieszenia. Jedną z niezaprzeczalnych zalet tego systemu jest swoboda pracy tłumika, który może poruszać się bardzo płynnie nawet w trakcie wykonywania kompresji. Rama (2,55kg) została wykonana z włókien węglowych UHM i HM ze środkiem suportu BB92 pressfit oraz taperowaną główką sterową. 66,7-stopniowy kąt główki sterowej połączony z nisko położonym (13,38in) środkiem suportu dodają zwrotności.

 

 

 

 

Lynx 6 9.9 Carbon


W najwyższej wersji Lynx 6 9.9 Carbon znajdziemy tłumik Fox CTD Factory współpracujący z 150-milimetrowym widelcem Fox CTD Remote. Rower wyposażono w pełną grupę Shimano XTR, hamulce Magura MT8 oraz koła DT Tricon 1550. Całość waży 12kg.

W bardziej ekonomicznym modelu 6 9.5 Carbon uświadczymy damper Fox CTD Performance w połączeniu z widelcem Rock Shox Sektor RL 150mm. Rower obsługiwany jest przez napęd ze średnich grup Shimano (XT, SLX, Deore) oraz hamulce Formula RX. Toczy się na kołach BH Super-Lite, a jego waga wynosi 13kg.

Dla miłośników Lynxa, niekoniecznie mających ambicje posiadania karbonowego fulla, stworzono aluminiową wersję 6 8.7 (12 900zł). Identyczna konstrukcja ramy została wyposażona w tłumik Fox CTD Performance oraz widelec Rock Shox Sektor RL 150mm. Podobnie jak w przypadku karbonowego 6 9.5, także tutaj wykorzystano średnie grupy Shimano, w tym hamulce. Rower wyposażono w koła BH Super-Lite, a jego waga wynosi 14kg.

 

 

 

 

Lynx 6 8.7


Dla miłośników XC odpowiednim wyborem będzie Lynx 4.8. W najwyższej wersji, 9.7 Carbon (19 900zł), rower wyposażono w tłumi Fox CTD Factory Remote oraz widelec 120-milimetrowy widelec Fox CTD. Całość obsługujemy przy pomocy napędu Shimano XT/SLX oraz hamulców Formula R1S. Koła to zestaw Shimano XT. Waga roweru wyniesie 11,8kg.

 

 

 

 

Lynx 4.8 9.9 Carbon


Zawodnikom z pewnością przypadnie do gustu odświeżony Ultimate. To na tym rowerze Julie Bresset zwyciężyła w mistrzostwach świata XC oraz igrzyskach olimpijskich w Londynie. Rama została oparta na monolitycznej konstrukcji karbonowej z włókien T40, T30 i T24, zawiera zintegrowaną sztycę. Każdy rozmiar Ultimate zbudowany jest wg odmiennych standardów, dzięki czemu sztywność wszystkich wielkości ramy jest niemal identyczna. W rozmiarze M waga ramy Ultimate wynosi 1000g.

W najwyższej wersji 9.9 znajdziemy 100-milimetrowy widelec Fox Terralogic z pokryciem Kashima oraz pełną grupę SRAM XX. Hamulce to zestaw Magura MT8, a koła - DT 1350 Carbon. Przygotowany do ścigania rower waży 8,2kg.

BH nie zapomina również o dużych kołach. W nowym sezonie zobaczymy trzy serie twentyninerów: Ultimate 29”, Zenith 29” oraz Peak 29”.

 

 

 

 

Ultimate 9.9Ultimate 9.9 29


Ultimate w wersji na duże koła oparty jest na ramie zbudowanej w identycznej jak 26-calowiec technologii monolitycznej. Tylna oś w standardzie 142x12 nie pozwala na stosowanie adapterów. Rama oparta jest na środku suportu PressFit 92, a jej główka sterowa została poddana taperingowi.

Ultimate 9.9 29” oparto na widelcu Fox CTD R 29 100mm oraz grupie osprzętu Shimano XT/SLX. Wraz z hamulcami Formula R1S oraz kołami DT Spline 1600 29 rower waży 9,9kg.

Zenith 7.9 29” to niższa półka - aluminiową ramę oparto na grupach Shimano Deore/SLX, widelcu Fox CTD R 29 100MM, hamulcach Formula RX oraz kołach DT Spline 1600 29. Waga tego modelu wyniesie 12,5kg.

Fot.: BH
Dystrybutorwww.psdistribution.pl