Instalacja korb Hollowtech II

Drukuj

W 2003 Shimano wprowadza na rynek nową konstrukcję mechanizmu korbowego z integralną osią suportu, początkowo tylko w najwyższej grupie XTR. <br />

W 2003 Shimano wprowadza na rynek nową konstrukcję mechanizmu korbowego z integralną osią suportu, początkowo tylko w najwyższej grupie XTR.
W 2004 system Hollowtech II pojawił się w niższych grupach XT, Saint, oraz w szosowym Dura-Ace.

W 2005r japoński potentat uzbraja też niższe grupy: szosową Ultegrę, górskie Hone i Deore LX. Zintegrowana konstrukcja osi suportu i mechanizmu korbowego zwiększa sztywność przy zmniejszonej wadze. Precyzyjne łożyska nie wymagają częstej konserwacji, a bardzo prosta budowa upraszcza instalację. Do zamontowania zestawu będą nam potrzebne dwa specjalistyczne klucze, oraz imbus 5mm.
 
 
Zaczynamy od prawej strony. Po oczyszczeniu gwintu w ramie wkręcamy środek razem z plastikowym uszczelniaczem.
 
 
W prawej stronie gwint jest lewoskrętny. Na miskach jest strzałeczka i napis „thighten” - mówiący nam o kierunku wkręcania. Na gwinty dajemy trochę smaru.
 
 
Przy szerokości mufy suportowej 68mm (standardowej) z prawej strony dajemy 2 podkładki, z lewej jedna. Przy szerokości 73mm z prawej jedna z lewej bez podkładki. W suportach Dura-Ace i Ultegra nie ma żadnych podkładek. Mocno dokręcamy kluczem.
 
 
Teraz lewa strona, smaruje delikatnie gwinty i dokręcamy zgodnie ze strzałka prawoskrętny gwint - czyli zgodny z ruchem wskazówek zegara. Wracam z powrotem do prawej strony. Bierzemy do ręki prawe ramię korby z integralną osią, smarujemy miejsca gdzie ośka pracuje na łożyskach, siemering oraz miejsc łączenia lewego ramienia z osią (wielowypust)(foto7). Korbę wciskamy do środka.
 
 
Przy nowym zestawie idzie to opornie, można sobie pomóc kawałkiem drewnianego klocka i przez niego pomału dobijać młotkiem. Zakładamy lewe ramię korby. Wcześniej smarujemy siemering - gumową uszczelkę.

 
Dokręcamy nakrętką
 
 
Imbusem 5mm dokręcamy śruby. Na przemian raz jedna raz drugą po pół obrotu aż poczujemy dość znaczny opór. Ta część nie musi być przykręcona bardzo mocno.
 
 
Montaż mechanizmów korbowych Race Face X-Type, FSA MegaExo, Truvativ odbywa się analogicznie.