Pierwszym wrażeniem po zetknięciu z tym zestawem Cateye`a jest lekkość oraz elegancja wykonania zestawu. Lampki serii Volt są kompaktowe i stylowo prezentują się na rowerze, przez co mogą również przekonać do siebie użytkowników dbających o zgrabny wygląd sprzętu.
Natężenie światła generowane przez przedni model Volt 300 wynosi, jak wskazuje sama nazwa, 300 lumenów. Wystarcza to w zupełności do poruszania się po mieście i byciem zauważalnym z dużej odległości przez innych uczestników ruchu. Dużym atutem lampki jest także odpowiednia koncentracja światła, która nie oślepia kierowców. Poza miastem używanie lampki również jest możliwe, chociaż dla rowerzystów często poruszających się po drogach bez oświetlenia zalecamy mocniejszy zestaw. Alternatywą może być także korzystanie z dodatkowej lampki na kask, szczególnie jeśli poruszamy się po drogach poza asfaltem.
Ciekawą właściwością Volt 300 jest także fakt, że obszar bezpośrednio przed kołem przednim jest wyraźnie ciemniejszy niż nasycenie światła w nieco dalszej odległości. Jest to zamierzony efekt, który szczególnie przydaje się w przypadku zawodników jeżdżących z prędkościami powyżej 29-30km/h, gdzie wyprzedzenie światła ułatwia jazdę i kontrolowanie kierunku. Widoczność boczna jest dość dobra, chociaż chętnie ujrzelibyśmy większy kąt świecenia Volta. Warto jednak dodać, że kierowcy jadący prostopadle do nas widzą nasz rower, ponieważ lampka rozprasza światło również na boczny korpus.
Przedni model Cateye`a posiada cztery wbudowane tryby świecenia: high, normal, low oraz pulsujący. Na każdym z nich długość świecenia jest inna i podajemy ją w specyfikacji technicznej na końcu artykułu.
Cateye Volt 300 montowany jest za pomocą uchwytu Flex Tight, który nie wymaga użycia narzędzi. Lampka posiada wbudowany akumulator Li-on, który ładowany jest poprzez port USB. Warto dodać, że bateria jest jednak wymienna (w przeciwieństwie do wielu modeli oświetlenia), dzięki czemu możemy np. kupić zapasowy model i przedłużyć długość świecenia lampki. Możliwe jest także dokupienie stacji dokującej do ładowania baterii w domu.
Lampka tylna jest z pewnością tym, co wyróżnia zestaw Cateye`a. 50 lumenów to rzadkość w modelach montowanych z tyłu - większość lampek tego typu charakteryzuje się jasnością rzędu 5-10 lumenów. Dzięki temu jesteśmy bardzo dobrze widoczni z tyłu, również z dalekiej odległości. Podobnie jak model przedni, również wersja tylna umożliwia kierowcom dostrzeżenie rowerzysty z perspektywy bocznej. Lampka świeci w czterech trybach: światło stałe oraz trzy wersje pulsujące.
Lampka zapinana jest poprzez wygodny uchwyt do jarzemka siodła, również nie wymaga to użycia narzędzi. Montaż jest nietypowy, ale umiejscowienie trafione. Dla przyzwyczajonych do mocowania lampki do sztycy jest możliwość dokupienia dodatkowego adaptera. Podobnie jak model przedni, Cateye Volt 50 także posiada wymienny akumulator Li-on ładowany poprzez port USB.
Podsumowanie
Zestaw Cateye Volt 300/50 polecamy wszystkim, którzy szukają solidnego oświetlenia do poruszania się po drogach miejskich oraz sporadycznych wypadów poza miasto. Eleganckie wykonanie i kompaktowe rozmiary przyciągają uwagę i jednocześnie nie psują wyglądu roweru. Solidny zestaw za dość przystępną cenę, przynajmniej biorąc pod uwagę wysoką jakość wykonania zestawu oraz poziom zastosowanych w nim technologii. Lampka będzie dostępna pod koniec lutego.
Specyfikacja techniczna - Cat Eye Volt 300
Lumen: 300
Czas pracy baterii: high - 3h, normal - 8h, low - 18h, pulsujący - 60h
Battery: wbudowany akumulator Li-on, ładowanie USB
Montaż: sztyca
Waga: 120g
Cena: 199zł
Specyfikacja techniczna - Cat Eye Volt 50
Lumen: 50
Czas pracy baterii: 8h tryb constant, 20h tryb flashing
Liczba trybów świecenia: 4
Battery: wbudowany akumulator Li-on, ładowanie USB
Montaż: kierownica
Waga: 120g
Cena: 199 zł
Fot.: Tomasz Wienskowski
Dystrybutor: www.velo.pl