RSP - smary w teście

Test smarów rowerowych RSP

Drukuj

Przychodzi czas na kompleksowy przegląd roweru po sezonie. Jednym z akcesoriów przydatnych w tej operacji są smary rowerowe i środki czyszczące. Warto zainteresować się m.in. ofertą RSP, który oferuje produkty o dobrych właściwościach za przystępną cenę.

Do łańcucha
Najbardziej popularnym produktem w ofercie każdego producenta smarów jest specyfik do łańcucha rowerowego.

W przypadku RSP ogniwa możemy potraktować wersję Red Oil oraz Black Oil (każda w cenie 16zł, 50ml).

Wersja Red przeznaczona jest na warunki suche i jest to uniwersalny olej do przerzutek i łańcucha. Zawiera teflon - PTFE (politetrafluoroetylen), co zapewnia gładką pracę ogniw i zmniejsza opory tarcia. W użyciu smar jest dostatecznie gęsty, aby utrzymywać się na łańcuchu, ale jednocześnie nie na tyle, aby się źle rozprowadzać. Dozowanie smaru jest wygodne dzięki użytecznej główce opakowania.
 

Black i Red Oil to smary na mokre i suche warunki do łańcucha


Specjalna mieszanka do warunków błotnistych i mokrych została zawarta w wersji Black Oil. Podczas jazdy szczególnie widać mniejszy stopień wypłukiwania się RSP w trakcie opadów.

Czyszczenie z RSP
Jednym z najsilniejszych środków czyszczących, z jakimi mieliśmy do czynienia, był RSP Glamour Hammer (45zł, 500ml).

 

 

Nanoszenie smaru jest komfortowe dzięki wygodnemu aplikatorowiPrzeznaczony do smarowania uszczelek, łożysk ślizgowych w tłumikach i widelcach SlickKick


Specyfik usuwa stare oleje, smary i wszelkie inne zabrudzenia, z którymi standardowe środki sobie nie radzą. Warto dodać, że Glamour Hammer nie zawiera przy tym kwasów, ługu, związków powierzchniowo czynnych, powodujących korozję czy mydła. Środek pozostawia cienką powłokę ochronną na czyszczonej powierzchni, dzięki czemu zabezpiecza w niewielki sposób przed kolejnymi zabrudzeniami. Preparat nanosimy na daną powierzchnię (przede wszystkim łańcuch, tarcze, kaseta, rama i inne podzespoły mocno zabrudzone smarem), odczekujemy kilka minut i spłukujemy wodą.

Posmaruj i amortyzuj
W ofercie RSP znajdziemy również specjalny środek do smarowania powierzchni amortyzatora, uszczelek, łożysk ślizgowych w tłumikach i linek.

 

 

 

 

Dzięki Glamour Hammer wyczyścimy wszelkie zabrudzenia na każdej części roweru


Nie zawiera litu i jest nierozpuszczalny w wodzie, przez co dłużej utrzymuje się w smarowanych miejscach. SlickKick charakteryzuje się gęstą konsystencją i wygodnym sposobem nanoszenia.

Podsumowanie
Dobre smary rowerowe i środki pielęgnujące nasz sprzęt to podstawa w każdym domowym mini-warsztacie. Jeśli właśnie kończą się nam zapasy lub chcemy wypróbować nowy zestaw, to naszym zdaniem warto użyć RSP. Smary dobrze trzymają, a środki czyszczące potrafią wyplenić wszelkie stare nieczystości.

Fot.: Tomasz Wienskowski
Dystrybutor: www.makra-sport.pl