Co kryje Strada?
Obudowę licznika wykonano z wytrzymałych materiałów plastikowych. Jak wspomnieliśmy we wstępie, komputerek waży zaledwie 20g, a jego rozmiary są doprawdy kompaktowe: 46.5x31x16mm. Licznik wygląda bardzo elegancko i wpisał się w naszą estetyką, szczególnie dobrze wpasowując się w oszczędnie zagospodarowany kokpit roweru szosowego. Dużą wygodą jest możliwość montażu na kierownicy lub na wsporniku. W zależności od indywidualnych preferencji ustawiamy uniwersalny uchwyt FlexTight™ w jednej z dwóch pozycji. Montaż licznika w obudowie montowanej na kokpicie wymaga sporego użycia siły, ale za to jesteśmy pewni, że Strada będzie pewnie spoczywać w uchwycie, nawet podczas jazdy po polskich asfaltach "dojazdowych". Dołączona do zestawu dodatkowa gumowa podkładka jeszcze bardziej poprawia stabilność chwytu.
Strada Digital Wireless korzysta z bezprzewodowego, kodowanego sygnału o mocy 2,4 GHz. Wyposażone w ten sposób transmisji danych sensor prędkości i tętna bezproblemowo przekazują aktualne wartości do komputerka. Podczas naszych treningów (zarówno na zewnątrz jak i na trenażerze) nie zdarzyło się, aby licznik "zgubił" sygnał lub wartości osiągały wartości skrajne, co czasami zdarza się w niektórych modelach. Warto również dodać, że przy przejeżdżaniu w miejscach silnie nasilonych sygnałami elektrycznymi (trakcja kolejowa/tramwajowa, nisko zawieszone kable energetyczne) Strada również nie gubiła sygnału, a przekazywane dane wyświetlane były w sposób płynny.
Dołączony do zestaw sensor tętna jest bardzo wygodny. Elastyczny i cienki pasek, zapinany oczywiście na klatce piersiowej, wyposażony jest we wklęsłe pola elektrodowe, które w żaden sposób nie wpływają na komfort jazdy, a o opasce tętna można zapomnieć już po chwili treningu. Całość można również czyścić wodą z mydłem po powrocie z jazdy, dzięki czemu utrzymanie higieny nie przysparza trudności. Sensor tętna jest wypinany z paska w całości, podobnie jak w choćby rozwiązaniu Polara.
Czujnik prędkości zamontowaliśmy na przednim widelcu, ale licznik odczytuje wartości również przy umiejscowieniu na tylnych rurkach - ta opcja szczególnie ucieszy miłośników jazdy na trenażerze. Jeśli mamy zamiar skorzystać z odczytu kadencji, to Strada oferuje taką możliwość, ale po dokupieniu dodatkowego sensora montowanego na rurze łańcuchowej lub podsiodłowej, ew. na dolnej rurze głównego trójkąta.
Obsługa licznika jest bardzo intuicyjna i przebiega za pomocą wyłącznie jednego przycisku. Dostęp do niego oraz wielkość jest według nas wystarczająca, chociaż dla osób z dużymi dłońmi przyzwyczajenie może być kwestią nieco dłuższego czasu. Tak czy inaczej Strada Digital Wireless wyposażona jest we wszystkie podstawowe funkcje dystansu, czasu, prędkości i tętna, jakie oferują inne liczniki na rynku. Znajdziemy tu również tendencję prędkości (strzałka w górę/w dół), która ma za zadanie motywować nas do szybszej jazdy (co swoją drogą niektórych mobilizuje, a innych irytuje). Po treningu wartości są automatycznie zapisywane, możemy również ustawić funkcję automatyczne startu/stopu czy też tzw. sleep mode pozwalający oszczędzać baterię. Jeśli chodzi o stan zasilania, to licznik CatEye sygnalizuje poziom energii, i to zarówno w samej baterii jak i czujniku prędkości/kadencji. Strada wyposażona jest również w automatyczne rozpoznanie drugiego rozmiaru koła i czujnika oraz programowanie dystansu po wymianie baterii.
Ciekawą funkcją jest także to, że górny ekran licznika jest programowany, więc może wyświetlać się na nim kadencja, tętno lub prędkość.Można również zaprogramować, aby wyświetlały się na raz 3 wartości (tętno, kadencja i prędkość) - wówczas ekran będzie przedzielony. Znakomicie ułatwia to kontrolowanie aktualnych parametrów treningowych i szybką reakcję, w zależności od założeń na daną jednostkę ćwiczeń.
Podsumowanie
Strada Digital Wireless to znakomity licznik dla osób, które szukają prostego i sprawnego rozwiązania, przede wszystkim na szosę. W MTB rozmiary komputerka mogą być nieco zbyt małe, chociaż niektórym może to odpowiadać. Wygodny pasek tętna, intuicyjna obsługa i błyskawiczny montaż licznika (bez konieczności używania pasków zaciskowych) to najważniejsze zalety nowego modelu CatEye. Miłośnikom odchudzania sprzętu Strada w szczególności powinna przypaść do gustu ze względu na bardzo niską (20g) wagę.
Specyfikacja techniczna:
Prędkość aktualna: 0.0-105.9 km/h
Czas jazdy: 0:00'00"-9:59'59"
Aktualny puls: 30-199 bpm
Dystans 1: 0.0-999.99km
Dystans 2: 0.00 -9999.9 km
Średnia prędkość: 0.0 -105.9 km/h
Max prędkość: 0.0-105.9 km/h
Odometer: 0-99999km
Zegar: 0:00'-23:59'
Tendencja prędkości: Tak
Automatyczny zapis: Tak
Sleep mode: Tak
Auto start/stop: Tak
Podwójny rozmiar opony: Tak
Odometer ręczny: Tak
Rozmiar opony: 1000cm-3999cm (standardowo: 2096mm)
Bateria: Lithium battery CR2032X1
Żywotność baterii: Komputer: ok. 6 m-cy (jedna jazda dziennie po 2h)
Sensor tętna: ok. 1 rok (jedna jazda dziennie po 2h)
Sensor prędkości: ok. 1 rok (jedna jazda dziennie po 2h)
Rozmiary/Waga: Komputer:46.5x31x16.0mm / 20.3 gr
Sensor tętna: 31.0x62.5x13.2mm / 15.4 gr
Sensor prędkości: 40.8x45.7x12.1mm / 12.3 gr
Cena: 539zł
Model CatEye Strada występuje w trzech wersjach: opisywanej przez nas CC-RD420DW (z czujnikiem tętna i prędkości), CC-RD410DW (z czujnikiem prędkości i kadencji, 449zł) oraz CC-RD430DW (z czujnikiem tętna, prędkości i kadencji, 579zł).
Więcej liczników i pulsometrów CatEye znajdziecie w naszym bikeKatalog.pl.
Fot.: CatEye, Maciej Łuczycki
Dystrybutor: www.velo.pl