Rocky Mountain idzie w 27,5 cala

Drukuj

W swojej ofercie kanadyjski producent prezentuje całą serię rowerów typu trail. Co ciekawe, wszystkie z nich oparte są na coraz bardziej rozpowszechniających się kołach 27,5-calowych. Jak wyglądają Altitude 650?

Dobry rower trailowy to coraz bardziej pożądany kąsek dla użytkowników dwóch kółek. Zdobywanie trudnych przełęczy i frajda czerpana z szybkich zjazdów w trudnym terenie to cechy przyciągające wielu bikerów. Rocky Mountain postanowił sprawdzić rynek wypuszczając całą serię modeli Altitude.

Rowery te mają dwie interesujące cechy. Pierwszą z nich jest 150-milimetrowy skok przedniego widelca. Druga to osławiony rozmiar 650B który, chcąc nie chcąc, kusi szeroką rzeszę użytkowników. Coś pomiędzy dużymi 29-tkami i tradycyjnymi 26-tkami wydaje się być niezaspokojoną potrzebą wielu bikerów. Inżynierowie Rocky Mountain uważają, że w przypadku trailu 27,5 cala jest jak znalazł.

Ride 9
Dużą zmianą w przypadku nowej serii Altitude jest montaż tylnego zawieszenia. Technologia Ride 9 umożliwia dopasowanie amortyzacji do indywidualnego stylu jazdy oraz wagi użytkownika, co sprzyja wzrostowi zainteresowania sprzętem Rocky Mountain.

Dość powiedzieć, że już niewielkie zmiany ustawień tylnego zawieszenia, jak choćby kilkumilimetrowa zmiana położenia tłumika, potrafią drastycznie wpłynąć na prowadzenie roweru. Zastosowanie w systemie Ride 9 wstawki pozwalają na personalizację amortyzatora. Dostępnych jest dziewięć możliwych ustawień, które nie tylko wpływają na sposób pracy dampera, ale także zmieniają geometrię.
 


Użytkownik poprzez użycie wspomnianych wstawek ma wpływ na kąt nachylenia główki sterowej (w zakresie 66.6°- 68.3°), rury podsiodłowej (73.6°-75.3°) oraz wysokości środka suportu (-10mm do +10mm). Oprócz tego możliwe jest także ustawienie siły potrzebnej do uruchomienia pracy dampera, co nie pozostaje bez wpływu na komfort jazdy i sterowność. Jeśli nie jesteśmy profesjonalnymi mechanikami, to producent ułatwia podejmowanie decyzji dotyczących zmiany ustawień dzięki wyprodukowanej do Ride 9 aplikacji (ride9.bikes.com).

W skrócie: przesunięcie dampera w przód/tył ma wpływ na geometrię ramy, a zmiana położenia w zakresie góra/dół skutkuje innymi ustawieniami pracy amortyzatora w zakresie naprężenia wstępnego i stopnia progresji. Inżynierzy Rocky Mountain podają prosty przykład: w przypadku ustawienia na "ciężkiego kolarza i mniejsze naprężenie wstępne", użytkownik może zmniejszyć ciśnienie opon o 20-30 PSI bez wpływu na pracę zawieszenia w porównaniu do ustawień producenta.

 


Na wysokości
Wszystkie rowery nowej serii Altitude produkowane są w większości produkowane w Azji południowo-wschodniej, ale najwyższe modele aluminiowe i karbonowe powstają w siedzibie firmy w kanadyjskim Vancouver.

 

 

Altitude 770 MSL


Kokpit modeli z serii Altitude to połączenie szerokiej kierownicy i stosunkowo krótkiego mostka. Dodatkowo obok gripów znajdziemy zamontowany przycisk do obsługi zdalnie sterowanej wysokości sztycy oraz regulacji zawieszenia CTD (Climb-Trail-Descent).

Dodatkowym atutem ramy jest wewnętrzne prowadzenie pancerzy, który zastosowano we wszystkich przypadkach oprócz tylnego hamulca, którego okablowanie zostało poprowadzone na zewnątrz. Ramy z włókna węglowego będą dodatkowe wyposażone w wewnętrzne prowadzenie linki zdalnie sterowanego dampera, podczas gdy użytkownicy wersji aluminiowych będą musieli zadowolić się zewnętrznym okablowaniem tłumika.

Suport montowany jest w standardzie BB92. Dla miłośników nowych napędów jednotarczowych Rocky Mountain proponuje także napinacz ISCG-05, który wspomaga pracę napędu w warunkach trailowych.

 

 

 

 

Altitude 750 MSL


Dodatkową ciekawostką montowaną w ramach Altitude jest gumowa pokrywa obejmy sztycy, dzięki której zacisk jest dodatkowo chroniony przed uszkodzeniami. Dbający o bezpieczeństwo karbonowej ramy producent zdecydował się także na montaż zabezpieczenia w rurze łańcuchowej, które chroni okolice tarczy przed uderzeniem łańcucha.

Koło Altitude montowane jest na oś Shimano QR E-Thru. Rozwiązanie ma być dużo skuteczniejsze niż systemy stosowane przez Syntace`a czy DT i charakteryzować się większą stabilnością i sztywnością.

Najniższym modelem w serii jest Altitude 730 oparty na hydroformowanej ramie aluminiowej 7005. Napęd i hamulce to mieszanka osprzętu SRAM X3/X5 oraz X7. Cena ma wynosić $2849 (ok. 9100zł).

Altitude 750 to oparty na tej samej co poprzednik ramie rower, który został wyposażony w komponenty z nieco wyższej półki. Napęd to połączenie grup Shimano SLX/XT, a hamulce to hydrauliczny zestaw Avid`a. Cena to $3399 (ok. 10900zł).

 

 

 

 

Altitude 750Altitude 730


Pierwszym modelem karbonowym w nowej kolekcji jest Altitude 750 MSL. Główny trójkąt ramy został wykonany z włókien węglowych, podczas gdy tylny wyprodukowano z hydroformowanego aluminium 7005. Osprzęt to połączenie komponentów SRAM X7/X9, a hamulce to sprawdzone Avid Elixir. Cena ma wynosić $4499 (ok. 14400zł).

Altitude 770 MSL to taka sama mieszanka karbonu i aluminium jak w modelu 750 MSL. Rower został wyposażony w pełny napęd Shimano XT oraz hamulce Avid`a. Cena to $5399 (ok. 17300zł).

Najwyższym modelem nowej serii Rocky Mountain będzie Altitude 790 MSL. Rama została w tym przypadku w 100% wykonana z włókien węglowych. Zastosowany osprzęt to SRAM X0. Cena kompletnego roweru wynosić będzie $6899 (ok. 22100zł). W sprzedaży dostępna będzie także sama rama w cenie $2799 (ok. 9000zł).

Poszczególne modele Altitude mają być dostępne w zimie, na przełomie 2012/2013.

Fot.: Rocky Mountain