Stylowy miejski rower elektryczny: Canyon Precede:ON AL

Poznaj nowy rower elektryczny dedykowany do miasta - Canyon Precede:ON AL z kolekcji na 2022 rok.

Drukuj

Przyszłość komunikacji w dużych miastach będą pisały rowery elektryczne. Idąc za tym trendem Canyon zaprezentował ładnego i funkcjonalnego, a przy tym rozsądnego cenowo e-bike’a - model Precede:ON AL. Przyglądamy się mu bliżej!

Mieszkańcy dużych miast doskonale wiedzą, że jednym z głównych problemów życia w ogromnych aglomeracjach jest marnowanie czasu na dojazdy oraz stanie w korkach. Jedną z najlepszych komunikacyjnych alternatyw jest oczywiście rower, a w wydaniu bardziej zaawansowanym - rower elektryczny. Pojazd, który oferuje szybkość, niezależność, dowolność wyboru trasy, a przy tym pozwala się nie zmęczyć oraz zwyczajnie pobawić w trakcie jazdy. W związku z tym, że społeczeństwa coraz większej ilości krajów doceniają rowery elektryczne jako świetny środek komunikacji, producenci rowerów tworzą ich coraz więcej. Przy okazji nowe modele stają się coraz bardziej interesujące. Dopracowane nie tylko pod względem użytkowym i wyposażenia, ale też designersko. W 2020 roku Canyon zaprezentował karbonowy rower elektryczny Precede:ON - pięknego e-bike’a o zintegrowanej konstrukcji, który wydawał się być futurystycznym dziełem, niekoniecznie adekwatnym do rynkowych realiów. Tymczasem właśnie dziś swoją premierę ma aluminiowa wersja Precede:ON’a - niewiele różniąca się wyglądem, za to wyraźnie bardziej przystępna cenowo. Jednym słowem łączy styl, nowoczesną linię i zaawansowaną konstrukcję z ceną, która robi z niego sensowną alternatywę dla samochodów i komunikacji publicznej. 

 

Ładny i nowoczesny rower elektryczny

Premiera aluminiowej wersji, czyli modelu Precede:ON AL to dobra informacja dla osób, które szukają ładnego i nowoczesnego roweru do miasta. Pomimo zastosowania stopu aluminium, a nie węglowego kompozytu, rower niewiele stracił ze swojej ciekawej, mocno zintegrowanej linii. W zasadzie patrząc z daleka na Precede:ON’a AL’a trzeba przyznać, że jest tak samo ładny i ma równie jednolity wygląd, co jego protoplasta z karbonu. 

 

 

Bazą dla tego modelu jest aluminiowa rama z karbonowym sztywnym widelcem. Silnik i bateria są oczywiście zintegrowane z ramą, a proces ładowania może odbywać się przez gniazdo w ramie (np. w garażu), albo możemy wyjąć baterię i naładować ją w dogodnym dla nas miejscu (choćby w biurze czy mieszkaniu). W ofercie jest 6 modeli aluminiowego Precede:ON’a - oznaczone są numerami 5, 6 i 7, a każdy z tej trójki występuje w wersji Step-Over oraz Step-Through. Ta pierwsza to ,,męska” rama z wyżej biegnącą górną rurą. W jej przypadku ciężej jest na rower wsiąść, ale jej linia jest bardzo ładna. Z kolei Step-Through ma maksymalnie obniżoną ramę i ułatwia wchodzenie na rower oraz schodzenie z niego. Spodoba się osobom, które jeżdżą w eleganckich strojach, które jednak wyraźnie krępują ruchy. W obu wariantach ramy rozmiarówka jest szeroka. Męska rama Step-Over dostępna jest od M do XL, natomiast obniżona Step-Through od XS do L. 

 

 

Nowy aluminiowy Precede:ON AL to po prostu bardziej przystępna cenowo wersja modelu Canyon Precede:ON CF (karbonowy) - jego ceny zaczynają się od 12 699 zł, a kończą na 17 999 zł. Warto natomiast zwrócić uwagę, że całość - począwszy od wykonania i spasowania, przez sam aspekt wizualny oraz zastosowane części - to po prostu dobry i dopracowany jakościowo rower elektryczny oparty o markowe komponenty wysokiej klasy. Ponadto - w cenie - otrzymujemy świetnie prezentującą się integrację i jednolitą linię, którą tworzy cały rower. Wisienką na torcie jest fakt, że nawet aluminiowy kokpit jest jednoczęściowy, co po prostu dobrze wygląda. Mieliśmy okazję przedpremierowo ,,podotykać” i przejechać się nowym modelem - na żywo robi równie dobre wrażenie, co w materiałach producenta, które można znaleźć na jego stronie internetowej. 

 

Wysokiej klasy silnik i dobre wyposażenie

 
 

 

W linii modelowej Precede:ON AL znajdziecie silniki Bosch. Wersje 6 i 7 mają jednostki Bosch Performance Line CX, które zapewniają wysoką czułość i dają użytkownikowi bardzo odczuwalne wspomaganie. Są po prostu mocne, co czuć podczas jazdy. Zapewniają aż 300% wspomagania, a w praktyce do 25 km/h (limit prędkości wspomagania) rozpędzają się błyskawicznie, co akurat mieliśmy okazję osobiście sprawdzić. Warto jeszcze dodać, że motor Performance Line CX najczęściej spotkacie w rowerach e-MTB, gdzie występują bardzo strome podjazdy, można sobie więc wyobrazić, jaki zapas pozostaje w Precede:ON’ie dedykowanym na miasto. Z kolei podstawowy Precede:ON AL 5 ma nieco słabszy motor, który zwykle trafia do rowerów miejskich i trekkingowych, czyli jednostkę Bosch Active Line Plus (270% wspomagania). Z racji gabarytów i budowy ramy rowery od XS do M mają baterie o pojemności 500 Wh, co daje zasięg do około 100 km, natomiast ramy w rozmiarach od L do XL mają 625 Wh i do 125 km maksymalnego zasięgu. 

 

 

Nie mniej istotnym punktem, który buduje dobry obraz tego e-bike’a jest solidne wyposażenie i dbałość o szczegóły. Wersje 5 i 6 mają zaawansowane i nowoczesne napędy zewnętrzne Shimano. Precede:ON AL 5 posiada system 1x11, natomiast w ,,6” znajdziecie 1x12 biegów. Wersja Precede:ON AL 7 to już wyraźnie wyższa półka - posiada idealny do miasta pasek zębaty Gatesa oraz bezstopniową piastę wielobiegową Enviolo. Do tego w całej linii standardem są mocne koła i hydrauliczne hamulce tarczowe, które łatwo zatrzymają tą maszynę z każdej prędkości. Również dobre opony są istotnym składnikiem tego roweru. Znajdziemy tu lekko bieżnikowane Schwalbe G-One Allroad, których duży balon zapewnia dużo amortyzacji oraz przyczepność przy mocnym pochyleniu się zakrętach. Z kolei ich delikatny bieżnik pozwala nie obawiać się wjechania na szutry, skrótów przez park, a w weekendy wycieczek do lasu pod miastem. 

 

Przydatny ekwipunek

 
 

 

Kolejną zaletą jest pełne wyposażenie Precede’a, co ważne, w komponenty wysokiej klasy. Już w pierwszej chwili w oczy rzucają się bardzo solidne metalowe błotniki. Ich sztywność i dopracowana konstrukcja gwarantuje dużą odporność na wstrząsy oraz dobre działanie przez lata. Są szerokie oraz zakrywają koło na dużej części obwodu, co oczywiście pozytywnie wpłynie na ochornę stroju przez rozbryzgującym się spod kół błota i pryskającą wodą. Do tego fabrycznie zamontowane jest skuteczne oświetlenie, które jest oczywiście zasilane z baterii silnika oraz sterowane manetką pod ręką. Co istotne są to lampy wysokiej klasy, które nadają się na bezpieczną jazdę tak w ruchu drogowym, jak i w nocnych ciemnościach. Przednia lampa ma światła długie oraz krótkie, natomiast tylna zapewnia nam dobrą widoczność i jest zgrabnie wbudowana w tylny błotnik. W komplecie jest też dzwonek, stabilna nóżka oraz bagażnik, który ma przygotowane mocowania do zintegrowanych wpinanych sakw. Całość jest przygotowana tak, że zachęca wręcz do wejścia na rower i używania go, po prostu gotowa do jazdy. 

 

Linia modelowa 

 

 

W kolekcji aluminiowych Precede:ON’ów są trzy warianty wyposażenia, a każdy z nich w wersji z ramą poziomą oraz obniżoną. Ceny różnią się w zależności od rozmiaru ramy, ponieważ są tam baterie o różnych pojemnościach.

 

  • Canyon Precede:ON AL 5 - silnik Bosch Active Line Plus, napęd Shimano Deore 1x11 - cena od 12 699 zł do 13 699 zł
  • Canyon Precede:ON AL 6 - silnik Bosch Performance Line CX, napęd Shimano Deore XT 1x12 - cena od 14 699 zł do 15 699 zł
  • Canyon Precede:ON AL 7 - silnik Bosch Performance Line CX, napęd Enviolo Trekking i Gates Carbon Drive CDX - cena od 16 999 zł do 17 999 zł
 

 

Więcej o nowym modelu przeczytacie na stronie producenta: www.canyon.com