Rowery elektryczne Romet: kolekcja 2022

Poznaj kolekcję rowerów elektrycznych Romet na 2022 rok.

Drukuj
Romet ERM 205 (2022) Michał Kuczyński

W sezonie 2022 Romet mocno stawia na rozwój rowerów elektrycznych. Popularność e-bike’ów rośnie w ogromnym tempie, a polski producent dopracowuje swoją kolekcję, chcąc dostarczyć swoim klientom tego, czego oczekują. Sprawdzamy więc, co Romet przygotował w nowej kolekcji e-bike?!

 

 

W ofercie polskiego producenta znajdziemy aktualnie 20 modeli rowerów elektrycznych, które są podzielone na kilka segmentów. Maszynami na najcięższy teren są E-MTB, czyli elektryczne rowery górskie - konkretnie w kolekcji są trzy modele hardtaili, które są wyposażone w nowoczesne silniki zlokalizowane centralnie oraz baterie zintegrowane z ramami. Kolejną linią z E-Cross’y - szybkie elektryki o rekreacyjno-sportowym usposobieniu, które - podobnie jak E-MTB - mają centralnie montowane jednostki. Najbardziej liczną kategorią w kolekcji Rometa jest E-Trekking, gdzie znajdziemy rowery gotowe na rekreacyjne wycieczki oraz codzienne dojazdy do pracy. Tu kolekcja jest bardzo rozbudowana i zawiera rowery w szerokim przedziale cenowym - zarówno bardziej zaawansowane z silnikami centralnymi i zintegrowanymi bateriami, jak i prostsze, gdzie wspomaganie oraz akumulator znajdują się na zewnątrz ramy. Wreszcie jest kategoria E-City, na którą składają się rowery elektryczne przeznaczone stricte do miasta. Ich nadrzędną cechą jest komfort i wygoda podczas codziennych dojazdów po mieście. Biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową, trzeba oddać, że elektryki w kolekcji Rometa na 2022 rok oferowane są w atrakcyjnych cenach. Najtańszy rower elektryczny w kolekcji można kupić już za 4999 zł, a najdroższy karbonowy e-MTB kosztuje 17 999 zł. Poniżej przyglądamy się najciekawszym rowerom oraz całym liniom modelowym e-bike’ów firmy z Podegrodzia. 

 

Romet ERM 205 

 

 

Topowy aluminiowy rower E-MTB w kolekcji Rometa kryje w swoim wnętrzu mocny i sprawdzony silnik Shimano Steps EP8 oraz baterię o pojemności 504 Wh. ERM 205 toczy się na kołach 27,5”, na których znajdziemy opony Michelin o szerokości 2,35 cala z agresywnym bieżnikiem. Do tego znajdziemy tutaj amortyzator Rock Shox Recon Gold RL o skoku 110 mm i napęd 1x10 oparty o grupę Shimano Deore.

 
 

 

Dobra specyfikacja oraz rama z zaawansowanego stopu aluminium czynią z niego ciekawy sprzęt do jazdy w cięższym i bardziej wymagającym terenie. Dostępne są dwa rozmiary - M 17” i L 19". Cena tego modelu wynosi 16 999 zł.

 

Romet E-Rambler

 

 

Romet Rambler to jeden z bardziej znanych rekreacyjnych rowerów górskich w ofercie polskiego producenta. Nie dziwi więc, że kolekcji jest też jego elektryczny odpowiednik. E-Rambler to nowoczesny e-hardtail oparty o aluminiową ramę, który toczy się na kołach 29”. We wnętrzu ramu znajdziemy centralny silnik Bafang oraz zasilającą go baterię. Geometria tego modelu oraz jego wyposażenie czynią z niego rekreacyjny rower na terenowe wycieczki po lasach, polnych drogach i w lekkim górskim terenie. Jednocześnie nie jest to sprzęt, którego zakup - w realiach e-bike'ów - mocno uderzy po kieszeni. Na liście wyposażenia znajdziemy tutaj napęd Shimano Deore 1x10, hydrauliczne tarczówki Shimano MT200 oraz amortyzator o skoku 100 mm SR Suntour XCT 30-DS-HLO. Romet E-Rambler występuje w rozmiarze M - 18” oraz L - 20”, a jego cena to 8499 zł. 

 

Romet Orkan

 

 

Orkan jest elektrycznym rowerem crossowym, który ma lekką budowę, sportową geometrię i idealnie nadaje się na szybkie wycieczki oraz rekreacyjne treningi rowerowe. W kolekcji są 4 różne modele Orkanów, które zostały oparte o nowoczesne aluminiowe ramy i mają zintegrowane baterie oraz silniki montowane centralnie. Ich geometria nadaje użytkownikowi nieco pochylonej sylwetki, a - jak dodaje producent - prowadzenie jest neutralne i zrównoważone. Tego typu rowery elektryczne (E-Cross) nadają się idealnie na jazdę po szutrach, leśnych duktach oraz asfaltowych drogach. Orkany toczą się na kołach 28” i mają na wyposażeniu amortyzatory z niewielkim skokiem, które mają poprawić komfort jazdy, gdy zdecydujemy się zjechać z utwardzonych dróg. 

 

 

Topowy Orkan 2 kosztuje 8999 zł i ma dwie wersje - męską 2 M MM z prostą górną rurą ramy oraz damską 2 D MM z rurą wygiętą, opadającą, która ułatwi wchodzenie na rower. Orkany 2 mają silniki Bafang oraz baterie BMZ o pojemności 480 Wh. Do tego napędy Shimano 1x9 oparte o podzespoły z grup Acera i Altus. Listę wyposażenia uzupełniają amortyzatory SR Suntour NEX E25 DS i hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT200. Zarówno wersja damska, jak i męska występuje w wielkościach 18 i 20 cali. 

 

Tańsze Orkany również występują wersji męskiej i damskiej - to modele 1 M MM oraz 1 D MM. Mają identyczne ramy, silniki oraz amortyzatory, co wersja wyższa, ale tańszy napęd Shimano 1x7 oparty o komponenty Tourney. Cena Orkanów 1 to 7999 zł, a cała linia E-Cross - jeśli zechcemy je doposażyć w bagażnik i błotniki - ma potencjał na dłuższe wycieczki i wyprawy.

 

Romet Wagant i Gazela

 
 

 

Wagant i Gazela to elektryczne rowery trekkingowe, czyli e-bike’i o ogromnej uniwersalności, dużym komforcie jazdy oraz użytkowej wszechstronności, którą użytkownicy docenią na co dzień. Romet swoje e-trekkingi rozróżnia nazwą w zależności od płci, dla której przeznaczony jest dany model. Wagant to model męski z poziomą górną rurą ramy, natomiast Gazela jest kobiecym rowerem z obniżoną ramą, co jest typowe dla wszystkich damskich wersji rowerów trekkingowych na rynku. W kolekcji Rometa na 2022 rok jest aż 5 poziomów wyposażenia, czyli w sumie 10 modeli - po 5 dla Waganta i Gazeli. 

 

Podstawowe modele, czyli Wagant RM i Gazela RM zaczynają się już od 4999 zł i są to rowery elektryczne oparte o wspomaganie w tylnej piaście Bafang G010, a ich baterie o pojemności 440 Wh są montowane na bagażnikach. Te najtańsze modele mają hamulce szczękowe. Kolejne w hierarchii są Wagant 1 RM i Gazela 1 RM - są niewiele droższe, bo kosztują 5499 zł. Oparto je o podobne podzespoły, co modele RM, ale mają już hydrauliczne hamulce tarczowe, co jest ważnym usprawnieniem w przypadku osób cięższych, jeżdżących w różnych warunkach pogodowych oraz w pagórkowatym, bądź górzystym terenie. Ostatnimi modelami, które mają prosty napęd z silnikiem w piaście są Wagant 2 RM i Gazela 2 RM, które mają jeszcze lepsze wyposażenie, aniżeli modele niższe i będą cechowały się wyższą kulturą pracy osprzętu. 

 
 

 

Pierwszymi modelami e-trekkingów z silnikami umieszczonymi centralnie oraz zintegrowanymi z ramami bateriami są Wagant 1 MM i Gazela 1 MM. Mają silniki w węźle suportowym Bafang oraz baterie BMZ o pojemności 440 Wh. Do tego proste napędy 1x7 oparte o komponenty Shimano Tourney oraz hydrauliczne hamulce tarczowe. Kosztują 8499 zł. Topowymi Wagantami i Gazelami są modele oznaczone kodem 2 MM. Na liście ich wyposażenia są bardziej zaawansowane komponenty - choćby napędy 1x9 oparte o Shimano Altus i Acera. Cena topowych e-trekkingów Rometa 9499 zł. Warto jeszcze dodać, że wszystkie Gazele i Waganty mają pełne wyposażenie. Są w nich błotniki, bagażnik, oświetlenie oraz nóżka, co czyni je rowerami gotowymi na wygodną jazdę do pracy, czy na dłuższą wycieczkę. Pozycja za kierownicą jest zrelaksowana, a jazda na tych rowerach będzie komfortowa i mało wymagająca. Wszystkie e-trekkingi Rometa dostępne są w dwóch rozmiarach M - 18” oraz L - 20”. 

 

Romet Metron

 

 

Metron to typowy miejski rower elektryczny, który jest podporządkowany wygodzie i codziennym dojeżdżaniu do pracy. Cechuje go bardzo wygodna, wyprostowana pozycja oraz pełne wyposażenie dodatkowe, które przydaje się każdego dnia. Dużym atutem jest też maksymalnie obniżona rama, która bardzo ułatwia wchodzenie na Metrona oraz schodzenie z roweru, będzie to banalne nawet w eleganckim stroju. Romet Metron ma silnik w przedniej piaście Bafang G370 oraz akumulator o pojemności 540 Wh. Do tego znajdziemy w nim 7-biegową piastę Shimano Nexus 7. Metron występuje w rozmiarze 18 i 20 cali, a jego cena to 6999 zł.

 

Strona internetowa producenta: www.romet.pl