Marka Yeti odradza się w Polsce

Drukuj
Yeti Yeti

Jedna z najbardziej gorących marek jeśli chodzi o zaawansowane rowery górskie zyskała w Polsce nowego dystrybutora. To dobra okazja, aby przyjrzeć się, co możemy znaleźć w najnowszej ofercie Yeti.

Firma Yeti dla wielu stała sie synonimem innowacyjnej kultury projektowania i budowania nowoczesnych rowerów górskich. Nie przypadkiem używamy tutaj słowa kultura, chociaż Panowie z Yeti wolą poslugiwać się terminem proces. Firma z siedzibą w Golden (Kolorado, USA), stawia na bezkompromisową jakość wykonania swoich rowerów oraz ciągłą ewolucję - w firmie tradycją są wspólne godziny spędzane codziennie na szlaku przez pracowników, sponsorowanych zawodników, inżynierów i projektantów, które pozwalają wprowadzać zmiany do nowych projektów. Mechanik rowerowy czasem widzi więcej niż inżynier, zawodowy kolarz potrafi dostrzegać niuanse niedostępne dla zwykłego śmiertelnika - rowery Yeti to autentyczne i ekscytujące połączenie wiedzy i pasji osób je tworzących.

Marka Yeti zdecydowanie skupia się na współczesnym świecie rowerów MTB z ogromnym naciskiem na enduro oraz trail. W ofercie na nasz rynek znajdziemy również subtelną nutę XC, jednak jest ona zdecydowanie w mniejszości. Creme de la creme marki to rowery do zabawy na szlaku, reprezentujące najbardziej modne obecnie trendy, z wszechobecnym karbonem oraz nieodzownym innowacyjnym systemem zawieszenia Switch Infinity.

 

 

Unikalna zawiecha

To rozwiązanie o którym nie da się nie napisać mówiąc o rowerach Yeti. System Switch Infinity zaprojektowany we współpracy z Foxem (jego ślizgi pokryto m.in. powłoką Kashima) pozwala na zmianę kinematyki zawieszenia, pozwalajac uciec od pułapki liniowej pracy. Pozornie skomplikowane założenia systemu zostały sprowadzone do bardzo trwałych i nieskomplikowanych rozwiązań praktycznych, dzięki czemu ramy Yeti wyposażone w Switch Infinity nic sobie nie robią z trudnych warunków eksploatacji, oferując genialną czułość na małe nierówności oraz efektywność pedałowania. System znajdziemy we wszystkich modelach trail i enduro, zarówno męskich jak i damskich.

 

 

 

 

Kolejnym co wyróżnia ramy rowerów Yeti są wysokiej klasy włókna węglowe. Zwłaszcza w odmianach Turq, gdzie dzięki zaawansowanej technologii produkcji karbonu udało się wyprodukować w pełni funkcjonalną ramę enduro Yeti SB6 o wadze zaledwie 2,74 kg.

 

Co w ofercie?

Model Yeti SB 6 to creme de la creme oferty i ponoć jeden z najczęściej wybieranych rowerów przez samych pracowników marki. Rama SB6 ugruntowała swoją pozycję w świecie Enduro World Series - wersja dostępna na rynku komercyjnym to dokładnie ta sama konstrukcja. 152 mm skoku, system Boost oraz dostępne różne konfiguracje, z ceną zaczynającą się od 23 399 i topową wersją wycenioną na 51 699 zł na której pokładzie znalazła się m.in. grupa SRAM Eagle i koła ENVE.

 

 
 

 

Kolejny ciekawy model (z nieco innej bajki) to Yeti SB4,5. Wyposażony w koła 29 cali dysponuje 114 mm skoku, co plasuje go idealnie pomiędzy bardzo agresywnym rowerem maratonowym, a lekką konstrukcją trail. Potencjał dużych kół oraz dostępność ram z ultralekkiego karbonu Turq sprawia, iż to jeden z najbardziej uniwersalnych rowerów na rynku - po prostu rower "do wszystkiego". Na naszym rynku dostępnych będzie kilka specyfkacji, z cenami od 22 do ponad 50 tys zł za topową odmianę.

Model SB5 Plus, jak łatwo się domyślić, powstał specjalnie z myślą o kołach 27.5+. Co ciekawe, ten rower stworzono... tyko dla kół z plusem. Panowie z Yeti uznali, że żonglowanie rozmiarami kół ma znaczący wpływ na kinematykę zawieszenia i geometrię, w związku z czym nie da się utrzymać jednakowo doskonałych parametrów zakładając możliwość zmiany kół w jednym projekcie. Rama tego modelu oferuje 127 mm skoku, ceny całych rowerów rozpoczynają się od ponad 22 tysięcy złotych.

 

 

SB 5 Beti to model stworzony specjalnie z myślą o płci pięknej. To m.in. 127 mm skoku oraz, podobnie jak pozostałe modele, system Switch Infinity. Damski w Yeti oznacza co najmniej "równie dobry" - w ofercie podstawowy model wyceniono na 22 299 zł, topowa odmiana wykonana z włókien Turq to koszt ponad 50 tys zł, z nieodzownym napędem SRAM Eagle.

Yeti w Katalogu Rowerowym 2017: Yeti

Dystrybucja: www.bikeline.pl

Strona dystrybutora: www.yeticycles.pl