CTM na rok 2016 - słowackie nowości

Drukuj

Słowacka marka CTM już od jakiegoś czasu istnieje w świadomości polskich rowerzystów. Jej produkty szczególnie zapadły w pamięć fanom cięższych odmian kolarstwa górskiego - sprawdzamy, co producent z południowej strony Tatr ma do zaoferowania w sezonie 2016.

Co słychać po drugiej stronie Tatr

Słowacka marka CTM rozpoczynała jako... sklep, a później dystrybutor czeskich marek na terenie Słowacji. Jednak od tego czasu sporo wód w rzekach po obu stronach Tatr upłynęło, a Słowacy bez kompleksów zajmują sie podbojem lokalnej sceny. Jakiej? Przede wszystkim uderzają w kolarstwo górskie i to od tej strony najbardziej kojarzonej z łomotem - fajni jazdy w dół zdecydowanie znajdą w ofercie CTM coś dla siebie. Jednak jak na szanującego się producenta rowerów przystało, marka nie zapomina o innych, chodliwych tematach - w katalogu na rok 2016 znajdujemy całkiem sporo rowerów MTB celujących w bardziej maratonowe klimaty, nieco sprzętu dla początkujących, a nawet... szosę. 

Coś dla fanów jazdy w dół

Co szczególnie zwraca naszą uwagę w ofercie CTM? Najbardziej znanymi zjazdowymi fullami zajmiemy się za chwilę - na początek krótki przegląd rowerów, które chciaż mniej znane, wydają się godnymi rywalami dla najbardziej rozpoznawalnych graczy na rynku. W dobie rozkwitu popularności kolarstwa ścieżkowego coraz więcej osób rozpoczynających swoją przygodę z single trackami i trailsami rozgląda się za stosunkowo niedrogimi hardtailami, oferującymi bardziej "zjazdową" geometrię i możliwości sprzętowe. CTM w gusta tych klientów próbuje wpasować się modelem Zephyr i Zephyr Xpert. Ciekawym pomysłem jest model tańszy - co prawda jego osprzęt nie powala na kolana, jednak warto podkreślić, iż mówimy tutaj o przemyślanym rowerze trailowy za... 2559 zł. Oczywiście idzie to w parze z wieloma ograniczeniami - amortyzator przedni SR Suntour XCM to zdecydowanie nie jest rozwiązanie na dłuższą przygodę i pewnie szybko będzie dopraszał się o wymianę, podobnie jak konfiguracja napędu w układzie 3 x 8. Jednak jest to dalej jeden z najtańszych, lub wręcz najtańszy rower o trailowej geometrii na rynku - pozwalający po paru przeróbkach na stawianie pierwszych kroków w podboju krętych singli. Dla bardziej wymagających przygotowano wersję Xpert - nie odstrasza wagą (13.2 kg), posiada rozsądny widelec Rock Shox Recon o skoku 150 mm z osią sztywną 15 mm, oraz znacznie bardziej adekwatny do trailowych okoliczności napęd w układzie 2 x 10. Za taką specyfikację producent życzy sobie 4390 zł - co dalej ustawia Zephyra na bardzo atrakcyjnej pozycji względem konkurencji.

 
 

 

Ciekawostką jest fakt, iż zgodnie z najnowszymi trendami CTM nie dyskryminuje Pań chcących nieco bardziej "agresywnego" roweru. W ofercie znajdziemy fulle Reeva i Roxxy, z których drugi oferuje nam 100 mm skoku obu kół, amortyzację bazującą na widelcu SR Suntour XCR w wersji powietrznej, oraz tłumik Rock Shox Monarch. Dodatkowo napęd 2 x 10 i jedynie słuszne koła 27.5 cala. Cena - 6329 zł.

 

 

 
 

 

Wreszcie to, z czego marka CTM na naszym rynku słynie najbardziej. Wszelakich konstrukcji do "łomotu" jest naprawdę sporo - aż 16 modeli z pełnym zawieszeniem robi wrażenie. Mocnym graczem może okazać się model Scroll Comp, orbitujący w najbardziej popularnych cenowo okolicach dla rowerów enduro. Za niewiele ponad 10 tys. zł (10290 zł) otrzymujemy rower wyposażony we wszystkie "gorące" tematy gatunku - 160 mm skoku, świeżutki widelec Rock Shox Yari RC, tłumik RS Monarch RC, napęd 2 x 10 z przerzutką tylną SRAM X7 oraz regulowaną sztycę Kind Shock E-ten. Dla nieco mniej wymagających podstawowego Scrolla wyceniono na 8790 zł - w tej cenie nie dostaniemy co prawda regulowanej sztycy, jednak na pokładzie znalazły się nieodzowny Monarch oraz zaskakująco dobrze wypadający w testach widelec SR Suntour Aion.

Interesującym cenowo modelem może też okazać się topowy Rawer Pro. Typowy trailowiec - 140 skoku, sztywne osi obu kół, tłumik Monarch oraz widelec Rock Shox Sector zostały wycenione na 8490 zł. Kiedy weźmiemy pod uwagę, iż model ten wyposażono również w napęd Sram GX 2 x 10, sztycę regulowaną Rock Shox Reverb oraz niezłe hamulce Sram DB5 - otrzymujemy jeden z lepiej wyposażonych rowerów trailowym z tego przedziału cenowego.

 

 

Downhill żyje

CTM posiada w ofercie aż 4 zjazdówki. Cena podstawowego modelu Mons, znanego z naszych tras zjazdowych, to 12 100 zł. Co otrzymamy za taką kwotę? Koła 27,5 cala, zawieszenie Rock Shoxa - widelec Boxxer RC oraz tłumik Kage RC. Za hamowanie odpowiadają popularne Avidy DB5. Napęd - sprawdzony SRAM X7 współpracuje z korbą Truvativa i 10 biegową kasetą. Topowy Mons PRO X0 to już znacznie wyższa półka komponentów - w zawieszenie wskakuje nam Rock Shox Boxxer Team, a napęd to już wyłącznie komponenty SRAM - przede wszystkim dedykowana zjazdowa grupa X01 DH z 7-biegową kasetą. Za tak wyposażony rower, na hamulcach SRAM DB, słowacki producent liczy sobie 18999 zł.

 
 

 

CTM to ciekawa propozycja dla osób szukających alternatyw dla najbardziej rozpoznawalnych marek. Widać, że firma szczególnie stawia na ekspansję w świecie enduro i trailu - co może się okazać strzałem w "10", biorąc pod uwagę aktualne trendy.

CTM w Katalogu Rowerowym 2016: CTM

Dystrybutor: www.rowbest.pl