Ghost 2015

Drukuj

Ghost to jedna z tych niemieckich marek, które szybko i dynamicznie wkroczyły na światowy rynek rowerowy, przywłaszczając sobie w nim spory udział. Udane ramy i dobry stosunek jakości do ceny okazały się kluczem do sukcesu. Oto wybrane modele na rok 2015.

Początki Ghosta sięgają roku 1993, kiedy to dwóch pasjonatów rowerów - Klaus Mohwald i Uwe Kalliwoda otworzyło w niewielkim niemieckim miasteczku Waldsassen w północnej Bawarii sklep rowerowy. Po pewnym czasie postanowili spróbować swoich sił jako producenci rowerów, a w swoich konstrukcjach postawili na nowe technologie, innowacyjne rozwiązania, a także wysoką jakość montażu. Takie podejście okazało się strzałem w dziesiątkę, a ilość zamówień po prezentacji pierwszych rowerów przeszła najśmielsze oczekiwania. Dziś Ghost posiada rozbudowaną ofertę, w której odnajdziemy propozycje z średniej i wysokiej półki cenowej, które skierowane zostały do różnych użytkowników.

 
 

Wśród fulli najciekawiej prezentuje się karbonowy Riot na kole 27,5", będący maszyną przeznaczoną do trailu i charakteryzujący się skokiem równym 130 mm z przodu i z tyłu oraz 150 mm z przodu w wersji z LT. Riot na polskim rynku dostępny jest w sześciu wersjach wyposażenia. W przypadku wersji LT topowy model otrzymał oznaczenie 10 LC i na pewno nie jest to konfiguracja, w której spodziewać się możemy jakichkolwiek oszczędności - napęd stanowi SRAM XX1 z korbami Race Face Next SL, natomiast za amortyzację odpowiada widelec Rock Shox Pike RCT3 oraz tłumik Cane Creek Double Barrel. Cena ustalona została na 27599 zł. W tej samej kwocie występuje także Riot z mniejszym skokiem - 9 LC, który skonfigurowany został nieco inaczej - otrzymał grupę Shimano XTR, tłumik Fox Float CTD oraz widelec Fox 32 Float. W serii Riot najtańszym modelem jest 5 LC kosztujący 15999 zł. W tym modelu zastosowano mieszaną grupę Shimano Deore / SLX / XT oraz tłumik Fox Float CTD i widelec Fox 32 Float.

 
 

Rowery z serii AMR to uniwersalne konstrukcje w typie all mountain z kołami 29", nadające się też do startów w maratonach. W tym gronie odnajdziemy aż 10 propozycji, wśród których siedem modeli to odmiana LT o powiększonym o 20 mm skoku (do 120 mm). Topowa propozycja to 10 LC E:I, która otrzymała grupę SRAM XX1 i elektroniczną amortyzację w postaci tłumika Monarch E:I. Cena tego modelu to 26999 zł. Za mniejsze sumy również możemy nabyć przyzwoicie wyposażone modele. AMR 7 LC to najtańszy model oparty o 100 mm skoku. W tym przypadku karbonowa rama otrzymała kompletną grupę Shimano XT, jako tłumik zastosowany został Fox Float CTD, a miejsce widelca zajął Fox 32 Float Evolution. Ta konfiguracja dostępna jest w cenie 12299 zł. Ceny rowerów z serii AMR zaczynają się od 6599 zł za model AMR LT 2 zbudowany na aluminiowej ramie i osprzętem Shimano Deore.

 
 
 

Nie mniej interesująco prezentuje się linia hardtaili, gdzie znajdziemy zarówno modele karbonowe, jak i aluminiowe, na średnim (650B) oraz dużym kole (29ery). Topowa seria to HTX, czyli karbonowy 29er. Wybór w tym przypadku jest naprawdę duży, gdyż dostępnych jest sześć konfiguracji, których koszt waha się między 5699, a 26999 zł. Już podstawowy model wydaje się być sensownie skonfigurowany, a w wyposażeniu odnajdziemy karbonową ramę, grupę Deore z korbami SLX oraz tylną przerzutką XT. Za kwotę 8299 zł dostaniemy rower na pełnej grupie XT i widelcu Fox 32 Float, charakteryzujący się przyzwoitą masą - 10,8 kg wg producenta. Dwie topowe odmiany, kosztujące 17999 i 26999 zł, wyposażone zostały w odpowiednio grupę XTR oraz XX1. Wersja na najwyższej klasy osprzęcie SRAMa otrzymała superlekkie komponenty w postaci piast Tune oraz elementów AX-Lightness i Engage. Takie wyposażenie zapewniło rewelacyjnie niską masę wynoszącą jedynie 8,4 kg. HTX dostępny jest także w wersji damskiej, która otrzymała mniejsze koła 650B i nazwę zmienioną na Nila.

 
 

Preferujący aluminiowe konstrukcje typu hardtail również będą mieli szeroki wybór wśród wielu propozycji. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników, szukających rowerów do wymagającej jazdy przeznaczone zostały dwa modele: Tacana oraz Kato. Ceny modelu Tacana na dużym kole zaczynają się od 2199 zł za model oznaczony cyfrą 2. Topowy model z tej serii to Tacana Pro 8, skonfigurowana na osprzęcie Shimano XT i widelcu Fox 32 Float., której koszt ustalono 6599 zł. Rowery Kato na mniejszym kole odpowiadają pod względem konfiguracji i cen modelom Tacana, wyjątkiem jest najtańszy model oznaczony cyfrą 2, który w przypadku Kato nie występuje.

 
 

Kolekcja rowerów szosowych nie prezentuje się w przypadku Ghosta tak okazale jak gama rowerów MTB, ale również tutaj znalazło się kilka ciekawych maszyn. Wśród siedmiu rowerów szosowych z serii Nivolet wyłącznie jeden, podstawowy, posiada aluminiową ramę, cała reszta otrzymała karbonowe ramy. Nivolet 4 LC, najtańszy model bazujący na konstrukcji z włókien węglowych, otrzymał grupę Shimano 105 oraz cenę 5999 zł. Wyżej w hierarchii szosówek umiejscowiony został m.in. 6 LC, wyposażony w elektroniczną Ultegrę oraz koła FSA Vision Team 30, którego finalną cenę ustalono na 11999 zł. Ciekawie prezentuje się Nivolet 8 LC Disc, będący jedynym modelem w gamie szosówek, który otrzymał tarczówki. Rower ten skonfigurowany został z elektroniczną Ultegrą z hamulcami R785 oraz otrzymał koła Mavic Ksyrium Pro Disc, a jego cena to 16999 zł.

Ghost w katalogu: Ghost 2015

Dystrybutor: www.secesja.pl