125 lat marki Raleigh

Drukuj

Historia marki RALEIGH rozpoczyna się w 1887 r. w Nottingham przy Raleigh Street, gdzie Sir Frank Bowden otwiera mały warsztat produkujący 3 rowery tygodniowo. Wkrótce RALEIGH staje się globalną marką rowerową.

W tym roku RALEIGH obchodzi swoje 125- lecie, co czyni ją jedną z najstarszych firm rowerowych na świecie. W jubileuszowy rok wkracza z dziedzictwem ponad 255 milionów sprzedanych rowerów w 144 krajach. Pomimo, iż marka Raleigh dopiero raczkuje na polskim rynku to z obecnością i popularnością swoich rowerów na 6-ciu kontynentach spokojnie można nazwać ją „rowerową Coca Colą”.

Przez ponad 100 lat, Nottingham, w którym mieściła się fabryka Raleigh’a stanowiło/ uchodziła za centrum rowerowego świata. W latach 60. produkcja rowerów wynosiła ponad 4,2 miliony rocznie dzięki czemu firma na wiele lat znalazła się w Księdze Rekordów Guinnesa. Obecnie, ze względów ekonomicznych produkcja została przeniesiona do kilkunastu fabryk na świecie - głownie do krajów na Dalekim Wschodzie.



Rozwój, sukcesy i nowe technologie
Raleigh był prekursorem nowych technologii w świecie kolarskim. Jako pierwsza firma na świecie wraz z Sturmey Archer wprowadziła trzy-biegowy system zmiany biegów w rowerze. A rower Activator - był jednym z pierwszych rowerów górskich sprzedawanych w Wielkiej Brytanii.

Przez lata firma Raleigh wprowadziła na rynek ponad 60 000 modeli. Najbardziej rozpoznawalnym, był wprowadzony w latach 70. Chopper. Oryginalny projekt, który, dzięki swojemu wyglądowi (inspirowanemu motocyklem) odniósł ogromny sukces zarówno w Anglii jak i w USA. Produkcja roweru została niedawno wznowiona i podobnie jak 40 lat temu Chopper nie traci na popularności.

Nowe millenium firma Raleigh rozpoczęła od zakupu słynnej amerykańskiej marki Diamondback. Efektem tego połączenia była nowa kolekcja zarówno BMX jak i klasycznych rowerów. Modele takie jak: Sabbath, Axis, DBR od razu stały się hitami sprzedaży. Rowery Raleigh’a i Diamondback’a należą do najpopularniejszych marek w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie. W samych USA RALEIGH i Diamondback sprzedają rocznie ponad 1 milion rowerów wysokiej klasy. Ogromną popularnością rowery RALEIGH cieszą się także, w m.in. Japonii, Brazylii, Niemczech i RPA.

Dziś port folio marki RALEIGH to ok. 250 modeli dostosowanych do potrzeb i wymagań każdego rynku. Obejmuje rowery trekkingowe, miejskie, comfort, crossowe, mtb, cruiser, szosowe, składane oraz dziecięce.

 



We’ve Got a Power- czyli moc Raleigh’a
Raleigh przez lata istnienia ma na swoim koncie kilka spektakularnych sportowych sukcesów. A.A. "Zimmy" Zimmerman był pierwszym sportowcem, który stał się mistrzem kolarskim świata pod barwami Raleigh, wierny marce, odnosił sukcesy przez wiele lat. W 1980 roku team Raleigh’a, ze swoją gwiazdą Peterem Postem, wygrywa Tour de France.

W 1984 roku kolarze- reprezentanci USA- jadący na rowerach przygotowanych przez Raleigh’a zdobyli kilka imponujących zwycięstw na Igrzyskach Olimpijskich w Los Angeles. Na początku lat 90. Raleigh został sponsorem grupy kolarstwa górskiego, która startowała w wielu znaczących wyścigach. Dwa lata temu został stworzony nowy Raleigh Race Team , który podąża śladem sukcesów swoich poprzedników.

 

 



Złap mnie jeśli potrafisz - 60-letnia kampania reklamowa
Firma Raleigh ma na koncie jedną z najdłużej trwających kampanii reklamowych. Słynne plakaty przedstawiające lwa goniącego rowerzystę, były wizytówką firmy od Pierwszej Wojny Światowej aż do 1980 roku. W jubileuszowym roku na cześć tej kampanii polski oddział firmy Raleigh postanowił objąć patronatem rowerową podróż polskiego podróżnika. Maciej Czapliński, który ma już na koncie jedną podróż wzdłuż Afryki, z Kairu do Kapsztadu, tym razem przez pół roku przebędzie drogę z Dżibuti do Dakaru na specjalnie przygotowanych do wyprawy rowerach firmy Raleigh.

Myślimy globalnie, działamy lokalnie” to nasza misja, która towarzyszy nam od lat. Dobrze prowadzone działania na lokalnych rynkach budują silną, światową markę jaką jest RALEIGH. Cytując Alberta Einsteina „Życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę, musisz poruszać się naprzód” i z takim założeniem wkraczamy w 125. rok.”, mówi Alan Finden-Crofts, prezes firmy RALEIGH

Foto: materiały firmy Raleigh