NOWY ELEKTRYCZNY HARDTAIL TREKA: MARLIN+

Popularny hardtail od dzisiaj również w wersji elektrycznej.

Drukuj

Amerykański producent zaprezentował dziś całkiem nowy rower, który stanowi rozwinięcie popularnego modelu „górala” o napęd elektryczny. Uniwersalny hardtail zyskuje silnik marki Bosch, co sygnalizuje udział na rynku niewygórowanych cenowo rowerów górskich. Czy pomysł ma szansę powodzenia w tym bardzo konkurencyjnym segmencie? Sprawdźmy!

Model Marlin od lat znany jest ze swojej wszechstronności i nawet sam producent jest tego świadomy tytułując go „Ulubionym Trekiem Świata”. Wynika to z faktu, że posiadając właściwości terenowe można też w nim zamocować bagażnik, błotnik, a nawet nóżkę, co pozwala na jego szybką konwersję w wygodny commuter. 

 
 

Ewolucja Marlina w kooperacji z Boschem

 

Trek Marlin+ dziedziczy to wszystko w postaci hartailowej ramy z widelcem o skoku 120 mm, uzupełnionej o nowy, centralnie umieszczony silnik Bosch Active Line Plus o momencie obrotowym rzędu 50 Nm. Całość zasilana jest w pełni obudowanym akumulatorem Bosch CompactTube o pojemności 400 Wh, który będzie można akcesoryjnie uzupełnić o 250 Wh za pomocą akumulatora zwiększającego zasięg PowerMoreCałość obsługi i sterowania odbywa się za pomocą interfejsu Bosch Purion 200, który oferuje wszystkie podstawowe dane o jeździe z zachowaniem schludnej spójności kierownicy. Producent promuje możliwość używania trybu Auto, który wedle deklaracji intuicyjnie dopasowuje pracę silnika do nawierzchni, warunków oraz stylu jazdy rowerzysty, co ma zapewniać optymalne wykorzystanie jednostki napędowej.

 
 

 

Dwa modele: Trek Marlin+6 i Trek Marlin+8

 

Rower elektryczny jest oferowany w dwóch modelach: Trek Marlin+6 oraz Trek Marlin+8, które nie będą się różnić ramą z kołami 29 cal (rozmiary XL, L i M) lub 27,5 cal (S i XS), a także silnikiem Bosch Active Line Plus z kontrolerem Bosch Purion 200 zasilanymi akumulatorem Bosch CompactTube 400Wh.

 
 

 

Diametralnie inaczej sprawa wygląda z resztą komponentów, co bezpośrednio skutkuje różnicą w sugerowanych cenach za poszczególne modele. Trek Marlin 6+  dostępny będzie w cenie 13,499 pln, w porównaniu do 15,999 pln koniecznych do zakupu droższego modelu Trek Marlin 8+. Za większą cenę zyskujemy widelec amortyzowany powietrznie (RockShox Recon Silver RL), koła i opony umożliwiające konwersję na system tubeless, najnowszy model przerzutki o 12 przełożeniach (Shimano Deore M6100), inny model hamulców hydraulicznych oraz regulowaną sztycę. Pomimo, że skutkuje to kilogramem masy więcej (23,27 kg), droższy model wskazuje na znacznie bardziej rekreacyjny charakter oferowanych możliwości.

 
 

Podsumowanie

 

Podsumowując, nowy model Trek Marlin+ może być interesującą propozycją na elektryczny rower górski do codziennego zastosowania, który także odnajdzie się na szlaku oferując pewną dozę frajdy.

Strona producenta: trekbikes.com