Topowy kask Giro - E2

Drukuj

Nie będę starał się nikogo przekonać, jak ważnym elementem wyposażenia bikera jest kask, doskonale wiedzą o tym Ci, którzy mięli wątpliwe szczęście sprawdzić wytrzymałość swojego własnego.

Forma

 
Konstrukcja modelu E2 wykonana została przez producenta w technologii In-mold. Za wentylację odpowiadają 24 otwory oraz system Wind-Tunel. Do głowy mocujemy kask za pomocą systemu dopasowania Roc Lock 4. Do wyposażenia należy również pokaźnych rozmiarów daszek P.O.V. z regulowanym kątem nachylenia, jak i wewnętrzne gąbki wykonane z materiału dobrze odprowadzającego wilgoć. Są one odpowiednio cienkie i dobrze ułożone wzdłuż przepływu powietrza.
 



Do wyboru mamy dwa rozmiary kasku: M [55cm – 59 cm] oraz L [ 59cm – 63cm] i aż cztery kolory, oprócz prezentowanego (czerwono-tytanowego), możemy wybrać: czarno-karbonowy, srebrno-biały lub czarny ze złotymi płomieniami. Trzeba przyznać, że kask prezentuje się bardzo dobrze, szczególną uwagę zwraca żywa kolorystyka, a co do kształtu to mógłby być nieco bardziej agresywny.

E2 otrzymał atest CPSC (Consumer Product Safety Commission) i spełnia standard bezpieczeństwa Państwowej Inspekcji Pracy, więc wiemy, że mamy do czynienia z produktem, który zapewni nam bezpieczeństwo.

 



Dopasowanie

Z racji, iż głowa każdego z nas nieco różni się budową nie mogę obiecać, że E2 dla każdego będzie wygodny, przed kupnem kask koniecznie trzeba przymierzyć. Testowany model był w pełni komfortowy i nigdzie nie uwierał. Paski regulujące są długie i w przypadku większości użytkowników konieczne będzie ich skrócenie. Regulacja obwodu jak i wysokości systemu stabilizującego jest bardzo prosta jednak zdarzało się, że w czasie jej przeprowadzania wypadał jeden z przycisków odpowiedzialny za zmianę obwodu, niby nic, ale… Jednak najbardziej zraziło mnie wypadanie systemu stabilizującego w miejscu gdzie powinien on pewnie tkwić w skorupie kasku. Trochę denerwują takie niedoróbki, szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że kask kosztuje 499zł.

 



Jazda

Po uporaniu się z wypadającym systemem stabilizującym za pomocą kilku cm przezroczystej taśmy klejącej pojechałem z kaskiem w teren. Giro pewnie leży na głowie i nawet szybka jazda po wybojach nie powoduje jego zsuwania. Wentylacja jest na dobrym poziomie, nawet podczas mozolnego podjazdu nie odczuwałem jej braku.

 



Grupa docelowa

Dla kogo tak właściwie stworzony jest Giro E2? Wydaje mi się, że nie dla zawodników XC, maratończycy też wybraliby raczej lżejsze modele (E2 waży 363g z daszkiem i 331gr bez). Myślę, iż najbardziej zadowoleni z niego będą bikerzy jeżdżący all mountain/enduro, dla których priorytetem jest duża wytrzymałość, a cena schodzi na dalszy plan.

Podsumowując, dużym plusem E2 jest bardzo dobra wentylacja oraz stabilność, z jaką trzyma się na głowie. Giro rozczarował jednak precyzją wykonania, ale mam nadzieję, że to tylko przypadłość testowanego egzemplarza.


Waga: 363 g
Cena: 499 PLN
Dystrybutor: Bikeman (www.bikeman.pl)



Foto: Adam Piotrowski&Piotrek Kamiński

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj