FSA proponuje nowy standard rury suportowej

Drukuj

No i stało się! Powiększona średnica rury sterowej one-point-five przyjęła się już w kilku znanych z proinnowacyjności firmach. <br />

No i stało się! Powiększona średnica rury sterowej one-point-five przyjęła się już w kilku znanych z proinnowacyjności firmach.
Teraz Full Speed Ahead - producent jednych z najlepszych środków suportowych na rynku i propagator konkurencyjnego wobec Octalink Shimano systemu połączenia korb z osią ISIS sugeruje aby także rura suportowa miała powiększoną średnicę (z 42 do 50mm). Nowy system nazywa się MEGATECH. Pełną informację znajdziecie tu, a samą specyfikację techniczną (geometrię) tutaj.

Warto przypomnieć, że od kilku lat Cannondale stosuje z bardzo dobrym skutkiem podobne opatentowane rozwiązanie - rury suportowe oversize w topowych modelach szosówek z ramami CAAD6 i 7 i w Scalpelach do XC. Nadwymiarowa cienkościenna oś w zestawie korb CODA zapewniała większą sztywność i mniejszą masę od XTRa i najlepszego na rynku „zwykłego” kompletu Truvativ Mega Pipe (ISIS) + Race Face.

FSA oferuje środki suportowe ISIS dostosowane do nowej średnicy z superlekkimi osiami oversize oraz gotowe półfabrykaty muf suportowych z tytanu, aluminium serii 6000 i 7000 oraz stali Cro-Mo do produkcji ram.

Ciekawostką jest przyjęcie innego sposobu montażu łożysk niż dotychczas stosowany. Łożyska (maszynowe) w MEGATECH mają być wciskane (jak łożyska kierownicy typu „stery zintegrowane”) a nie wkręcane. Ma to nas chronić przed horrorem, jakim jest zerwanie gwintu w mufie suportowej.
Przyjęcie nowego standardu może pomóc także innym producentom korb i wkładów w prostym i szybkim zniweczeniu przewagi jaką zapewnił Shimano nowy zestaw korb z osią i łożyskami suportu XTR 2003.

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj