Rusza Transalp

14. Craft Bike Transalp powered by Nissan (16-23.07.2011)

Drukuj

Już jutro rusza 14. edycja Craft Bike Transalp, ośmioetapowego wyścigu MTB, który na stałe wpisał się do kalendarza imprez jako jedna z najtrudniejszych etapówek na świecie.

Już jutro rusza 14. edycja Craft Bike Transalp, ośmioetapowego wyścigu MTB, który na stałe wpisał się do kalendarza imprez jako jedna z najtrudniejszych etapówek na świecie.Tegoroczny wyścig będzie najdłuższym w historii i w trakcie ośmiu dni rywalizacji kolarze pokonają łącznie 674,51 kilometrów i 21504 metry w pionie. Etapy liczyć będą od 68 do 122 kilometrów a w trakcie ich pokonywania kolarze nierzadko będą pokonywać ponad 3000 metrów w pionie dziennie.

W sobotę na starcie w niemieckim Mittenwald stanie aż 550 dwuosobowych drużyn z 37 krajów, w tym trzy drużyny z Polski.


Faworytów do zwycięstwa w wyścigu nie będzie wielu, ale za to stawka w czołówce będzie bardzo wyrównana. Największe szanse wydaje się mieć dziewięciokrotny zwycięzca tej imprezy, Karl Platt, który w tym roku po raz pierwszy wystartuje z Thomasem Dietschem, Mistrzem Francji. Kolarze Team Bulls 1 będę mieli groźnych rywali w postaci Hannesa Genze i Andreasa Kugler (Multivan Merida Biking Team) oraz Włochów Massimo de Bertolis i Johanna Pallhubera (SRMAX Autopolar Cannondale). Także Konny Looser i Urs Huber (Team Stockli) włączą się do walki o najwyższe lokaty. Właśnie te drużyny walczyć powinny zarówno o zwycięstwa etapowe, jak i triumf w całym wyścigu.

W wyścigu wystartują też trzy polskie zespoły – After Hours (Maciej Sobieski, Marek Sobieski), Igutka (Maciej Kałużyński, Mariusz Grodzki) oraz ekipa MTBtrophy.com Team (Sebastian Gapiński, Szymon Giemza).

Wśród pań dwa zespoły pretendują do zwycięstwa – Mountain Heroes (Martina Miessgang, Katrin Neumann) oraz Felt Otztal X-Bionic/Rotwild (Daniele Troesch, Natascha Binder).


Początkowe etapy wyścigu, do Mittenwald, Mayrhofen i Brixen są już znane uczestnikom, natomiast nowością będzie odcinek kończący się w San Vigilio. Będzie to jeden z trudniejszych etapów wyścigu, rozpoczynający się od prawie 20-kilometrowego podjazdu, podczas którego kolarze pokonają 3500 metrów w pionie w trakcie 70 kilometrach jazdy. Kolejne etapy w będą albo długie, albo z duża ilością przewyższenia. Wyścig zakończy się tradycyjnie nad jeziorem Garda, jednak w tym roku organizatorzy zmienili trasę ostatnich etapów, dzięki czemu wyścig ma stać się jeszcze bardziej atrakcyjny.

„Pięć etapów będzie całkowicie nowych. Zaplanowaliśmy naprawdę znakomite trasy, między innymi podjazd Strada de la Vena na trasie czwartego etapu z Brixen do St.Vigil, liczący 17km i 1400 metrów przewyższenia. Trzeci, czwarty i piąty etap, przebiegające w Dolomitach, będą obfitować w przepiękne widoki. Myślę, że przyszłoroczny Transalp będzie najlepszy w historii” – mówił po grudniowej prezentacji trasy dyrektor wyścigu, Uli Stanciu.
 

Etap 1.: Mittenwald - Weerberg
Dystans: 95,55 km
Przewyższenie: 2336 m

Etap 2.: Weerberg - Mayrhofen
Dystans: 68,74 km
Przewyższenie: 2911 m

Etap 3.: Mayrhofen - Brixen
Dystans: 94,01 km
Przewyższenie: 2154 m

Etap 4.: Brixen – San Vigilio
Dystans: 70,85 km
Przewyższenie: 3454 m

Etap 5.: San Vigilio - Alleghe
Dystans: 73,59 km
Przewyższenie: 2618 m

Etap 6.: Alleghe - San Martino di Castrozza
Dystans: 72,39 km
Przewyższenie: 3156 m

Etap 7.: San Martino di Castrozza - Trento
Dystans: 122,70 km
Przewyższenie: 2598 m

Etap 8.: Trento - Riva del Garda
Dystans: 75,77 km
Przewyższenie: 2162 m

Fot.: © CRAFT BIKE TRANSALP powered by NISSAN/Peter Musch.