W czwartek komisja UCI ogłosiła zatwierdzenie nowych środków mających na celu poprawę bezpieczeństwa zawodowych kolarzy w peletonie. O konieczności wprowadzenia zmian i nowych przepisów bezpieczeństwa sporo rozmawia się już od sezonu 2020, który to obfitował w serię kilku poważnych wypadków w peletonie - do tego zalicza się też poważna kraksa Fabio Jakobsena na katowickim finiszu Tour de Pologne.
Największym echem odbiło się wprowadzenie zakazu zjazdu w aerodynamicznej pozycji, zakładającej przysiad na górnej rurze ramy i zbliżenie klatki piersiowej do mostka (tzw. super tuck). Pozycji tej chętnie i wielokrotnie używał m.in. Michał Kwiatkowski - także podczas jego zwycięskiego wyścigu o koszulkę Mistrza Świata. Dalej super tucka rozsławił także Chris Froome podczas Tour de France 2016.
Komisarze UCI zapowiedzieli również zakaz wyrzucania bidonów na drogę w obrębie peletonu.
Na chwilę obecną za powyższe zachowania zawodnicy będą jedynie upominani, natomiast od 1 kwietnia zapowiedziano wprowadzenie kar.
Co wydaje się jednak bardziej istotnym - od sezonu 2022 UCI zapowiedziało wprowadzenie regulacji dotyczących barierek ustawianych obok finiszów wyścigów - tak aby ten element również zyskał na bezpieczeństwie. Przede wszystkim mówi się o wyeliminowaniu ewentualnych przerw między barierami, które znacząco podniosły powagę wypadku Jakobsena na TdP.