Mimo że Bryton jest stosunkowo młodą firmą na rynku komputerów rowerowych, szybko stał się jednym z liderów sprzedaży. Obecnie jest trzecim najpopularniejszym producentem - po Garminie i Wahoo. Założycielem firmy jest Samuel Weng, który wcześniej był wiceprezesem firmy Mitac, właściciela m.in. marki Mio. To on wniósł do firmy wiedzę i technologię.
Know-how Wenga pozwoliły szybko stworzyć konkurencyjną ofertę komputerów z GPS, które łączą niezawodność i dobre cechy użytkowe z bardzo atrakcyjnymi cenami. Jakość Brytonów połączona z aktywnymi działaniami marketingowymi - m.in. sponsoringiem drużyn z WorldTour’u sprawiły, że urządzenia tej marki weszły na stałe do grona produktów cenionych na rynku.
Oferta firmy stale się rozwija, znajdziemy w niej zarówno bardzo podstawowe modele, jak i zaawansowane z funkcjami, jak choćby wybieranie głosowe czy dotykowym ekranem. Cechą całej kolekcji jest zawsze wyraźnie niższa cena, niż w przypadku analogicznych produktów u głównych rynkowych konkurentów.