Kettler Berlin - niemiecka precyzja w mieście

Test roweru miejskiego Kettler Berlin

Drukuj

Masywny, ale poręczny rower miejski - tak w skrócie można zdefiniować Kettler Berlin. Jak rower z zza zachodniej granicy sprawdził się w miejskiej dżungli?

Galeria Kettler Kettler Kettler
Lans na mieście, czyli Kettler Berlin w akcji Zobacz pełną galerię

Prosta i wytrzymała budowa
Stylowa rama Kettler Berlin została wykonana z aluminium 7005. Gładko wykończone spawy są niemalże niewidoczne, a dopracowana estetyka i wykończenie rur wzbudzają poczucie solidności sprzętu. Slopingowa rura górna płynnie przechodzi w widelec tylny, którego rury charakteryzują się stosunkowo dużym przekrojem.

Geometria w Kettler Berlin została przede wszystkim opracowana pod kątem jak największego komfortu przemieszczania się po mieście. Długa rura górna, wysoka główka sterowa i kierownica umieszczona powyżej poziomu siodełka zapewniają wygodę jazdy w miejskiej dżungli. Niewielki kąt nachylenia główki sterowej pozwala na zajęcie dość wyprostowanej pozycji oraz niespieszne, ale zdecydowane prowadzenie roweru.

Model Berlin został wyposażony we wszystkie dodatki, jakie oczekiwalibyśmy po dobrym rowerze miejskim. Przednia lampka to pasujący estetycznie do roweru model Retro Style, który zasilany jest poprzez dynamo umieszczone w przedniej piaście. Czerwone światło Spanning PIXeo umieszczone z tyłu pozwala na zachowanie bezpieczeństwa po zmroku i umieszczone jest na błotniku. Miłym dodatkiem jest osłona korby i łańcucha, dzięki której nasze cywilne spodnie nie zostaną pobrudzone czy wciągnięte w zębatkę.

Uzupełnieniem modelu jest solidny stelaż na mocowanie bagażnika lub sakw, stabilna podnóżka oraz dopasowany stylistycznie do roweru dzwonek.

 

Stylowa jazda
Przemieszczanie się na Kettler Berlin to czysta przyjemność, szczególnie jeśli wykorzystujemy go wyłącznie w celu, do jakiego został stworzony - jazdy miejskiej. Poruszanie się po ścieżkach rowerowych i asfalcie jest komfortowe. Wpływa na to zarówno wygodna pozycja, jak i sposób kierowania rowerem. Zamontowana w tym modelu chromowana kierownica Humpert Stuttgart pozwala na swobodną zmianę kierunku jazdy, oczywiście niezbyt agresywną. Chwyty Leader ERGO są kolorystyczne dopasowane do pozostałych, brązowych elementów roweru, a dodatkowo są pokryte wygodnym materiałem skórzanym.

Stylowy model Kettlera nie tylko estetycznie wygląda, ale również dobrze jeździ

Całość jest obsługiwana przez uniwersalny napęd, na który składają się tylna piasta Shimano Nexus 7 z wewnętrznym systemem zmiany przełożeń oraz jednotarczowa korba o wielkość 44T. Zestawienie przełożeń jest komfortowe i jazda po płaskim lub pagórkowatym mieście nie będzie stanowić problemu. Podjazd pod większe górki może być jednak wymagający, szczególnie dla niewytrenowanych użytkowników. Wpływa na to również masa roweru (14,4kg), która jednak nie jest zbyt wygórowana jak na rower miejski tego typu.

Za hamowanie odpowiada hamulec nożny obsługiwany przez piastę tylną oraz przedni V-Brake XXL. Zestaw w zupełności wystarcza do sprawnego i bezpiecznego przemieszczania się po mieście, szczególnie że na Berlinie nie osiągamy zawrotnych prędkości. Standardowa prędkość przemieszczania się wynosi ok. 15-25km/h.

Komfort przemieszczania się po miejskich ścieżkach zapewniają także szerokie opony Schwalbe Big Apple (rozmiar 55-622), które podkreślają masywną estetykę Berlina. Odpowiedni dobór ciśnienia pozwala na połykanie mniejszych krawężników czy innych przeszkód infrastruktury miejskiej bez wyraźnego zmniejszenia komfortu jazdy.

Na uwagę w tym modelu Kettlera zasługuje także wygodne i stylowe siodło Velo City Urban Style 2D. Odpowiednio dobrana szerokość i grubość podbicia sprawiają, że nawet długie przemieszczanie się po mieście w cywilnym stroju nie pozostawia po sobie uczucia dyskomfortu. Delikatną amortyzację zapewniają sprężyny, dodające również rowerowi historycznego akcentu, połączonego z atrakcyjną nowoczesnością.

 

Podsumowanie
Kettler Berlin to godny polecenia rower miejski, który szczególnie powinien przypaść do gustu użytkownikom chcącym wyróżnić się w miejskim zgiełku. Ten model niemieckiego producenta z łatwością rozpoznamy na ulicy, zarówno ze zwględu na styl wykończenia jak i charakterystyczną budowę. Jazda po mieście na Berlinie jest komfortowa i nawet po długich eskapdach nie sprawia dyskomfortu.

Specyfikacja

  • Rama: Aluminium 7005-K1
  • Rozmiary: Damski 50/56cm, Męski 50/56cm
  • Widelec: Unicrown, malowany
  • Manetki: Shimano Nexus 7
  • Hamulec przedni: V-Brake XXL
  • Korby: Classic 3610 44T
  • Piasta przednia: Shimano dynamo piastowe DH3 N20
  • Piasta tylna: Shimano Nexus 7 z hamulcem nożnym
  • Obręcze: Mach 1 EXE
  • Opony: Schwalbe Big Apple 55-622
  • Mostek: Humpert CAT II, Urban
  • Kierownica: Humpert Stuttgart, chrom
  • Siodło: Velo City Urban Style 2D
  • Oświetlenie przednie: Retro Style
  • Oświetlenie tylne: Spanning PIXeo
  • Gripy: Leader ERGO
  • Waga: 14,4kg
  • Cena: 2999zł

Fot.: Tomasz Wienskowski
Dystrybutor: www.kettler.pl