Anthem X Advanced 29er

Nowy 29er Gianta

Drukuj

Giant wypuszcza na rynek nowy model twentyninera. Karbonowy Anthem X Advance zbudowany jest w nowej kompozycji włókien i charakteryzuje się niższą masą niż poprzednik.

Całkowita waga ramy jest mniejsza o 185g od poprzedniej, w pełni aluminiowej wersji Anthem X 29er. Cała rama (wraz z tłumikiem) waży 2200g. Model ten charakteryzuje się odmiennym układem włókien karbonowych w przednim trójkącie, który stanowi monolityczną konstrukcją. Zastosowany system układu węglowego, według zapewnień producenta, ma zwiększać sztywność główki sterowej o siedem procent. Sprzyjać ma temu również zastosowanie taperingu OverDrive 2 w jej budowie - górna część główki charakteryzuje się bowiem średnicą 1-1,4", a nie jak w większości modeli 1-1,8". Zmiana układu włókien ma wpływać także na podwyższenie efektywności pedałowania o trzy procent. Oprócz zmiany przekroju rury dolnej na prostokątny Mega Drive, zdecydowano się także na zastosowanie masywnej osi suportu Power Core. W praktyce poprawa tych parametrów ma skutkować zwiększeniem sterowności roweru oraz przyspieszenia, co wydatnie zwiększa wydajność roweru, szczególnie w trakcie szybkich wyścigów XC.

Kolejną nowością w ramie Anthem X Advanced 29er są ukryte wewnątrz rury pancerze i linki przerzutki. Jeśli chodzi o geometrię ramy, to została ona skopiowana z poprzedniego modelu, łącznie z 71,3 stopniem główki sterowej oraz dolnymi rurami tylnego trójkąta o długości 462mm. Zaciski osi piast również nie uległy zmianie - przednia to 15mm through-axle, a tylna standardowy zacisk 135mm. Taki system zabezpieczenia tylnej piasty inżynierzy Ghosta uznali za wystarczający ze względu na w pełni zamknięty trójkąt tylny, które nie wymaga bardziej solidnego montowania osi - powoduje ono bowiem dalszy wzrost masy. Mówiąc o tylnym trójkącie, warto dodać informację, że zbudowany jest on z aluminium Aluxx SL, przede wszystkim w celu osiągnięcia mniejszych kosztów produkcji przy niewielkim wzroście masy i praktycznie niezauważalnym spadku wydajności i sztywności. W pełni węglowa rama zastosowana jest w topowych modelach Gianta - Anthem X Advanced SL i Trance X Advanced SL.

Kevin Dana, menedżer segmentu off-road Gianta, uważa Anthem X Advanced 29era za najbardziej utytułowany rower MTB o pełnej amortyzacji w jego koncernie. Za cechy sprzyjające takim osiągom Dana uznaje przede wszystkim dużą wszechstronność karbonowego twentyninera oraz zadziwiającą sztywność potwierdzoną zarówno w testach laboratoryjnych jak i wyścigach.

Anthem X Advanced 29er będzie dostępny w trzech wersjach. Cena roweru w najwyższej z nich ma wynosić $8900 (ok. 28500zł). Będzie ona wyposażona w kompletny osprzęt SRAM XX, widelec RockShox SID 29 RCT3 i koła SRAM Rise 60. Jego waga ma wynosić 9,98kg.
 

Anthem X Advanced 29er 2


Za wersję 29er 1 zapłacimy $4600 (ok. 14700zł). Będzie ona wyposażona w napęd SRAM X0/X9, hamulce Avid Elixir 9, widelec RockShox SID 29 RL oraz aluminiowe koła Gianta. W takim wyposażeniu jego waga ma wynosić 11,3kg.

Model 29er 2 kosztować ma $3300 (ok. 10500zł). Jego napęd stanowić będzie osprzęt SRAM X5/X7, hamulce Avid Elixir 3, widelec RockShox Reba RL oraz koła Gianta. Jego waga wynosić ma 11,8kg. Anthem X Advanced 29er ma być dostępny od maja na terenie Stanów Zjednoczonych oraz w Australii, a latem w pozostałych regionach świata.

Oprócz tego Giant zdecydował się także na stworzenie Anthem X 29er 0 W - roweru w pełni stworzonego dla kobiet. Główną zmianą będzie oczywiście geometria, która charakteryzować się będzie skróconą rurą górną oraz większymi kątami główki i rury podsiodłowej. Model ma być dostępny w rozmiarach XS-L i będzie dystrybuowany w dwóch wersjach. Pierwsza z nich, 29er 0 W, oparta jest na osprzęcie SRAM X7/X9, hamulcach Avid Elixir 5, widelcu RockShox Reba RL oraz kołach aluminiowych produkcji Gianta. Ma ona kosztować $2950 (ok. 9500zł). Drugi model, 29er 4 W, zmontowany jest na osprzęcie Shimano Deore, hamulcach Avid Elixir 1, widelcu RockShox Recon Silver 29 i kołach Gianta. Jego cena ma wynosić $1925 (ok. 6200zł).

 

 

 

 

 

Anthem X 29er 0 W


Nowe Koła
Wraz z wypuszczeniem na rynek nowego modelu twentyninera, Giant zapowiada także wyposażenie Anthem X Advanced 29era w swój nowy model kół. P-XCR Composite 29er 0 to zestaw oparty na karbonowych obręczach produkcji Gianta oraz aluminiowych piastach DT Swiss i prostych, okrągłych szprychach Aerolite ze stali nierdzewnej tego producenta. Ich waga ma wynosić łącznie 1430g.

W swoim zestawie kół Giant zapowiada skupienie się w dużej mierze na zaplocie i sztywności szprych, które w wielu modelach dużych kół spędzają inżynierom sen z powiek. Zwiększona sztywność boczna ma zostać osiągnięta głównie dzięki zmienionej konstrukcji kołnierza, dzięki której szprychy mogą być oddalone od siebie o 2mm dalej niż zwykle. Mają być one również ułożone niemal idealnie stycznie z kołnierzem w celu poprawienia transmisji energii.

Fot.: Giant