Giant XtC urósł!

Nadchodzi nowy karbonowy tewntyniner

Drukuj

Giant XtC w wersji 29 jest najnowszym, lekkim, sztywnym i szybkim dodatkiem do wielkokołowej linii Gianta. Zdecydowanie powinien wywołać ekscytację wśród kolarzy XC.

Kontynuując zeszłoroczne, zakończone sukcesem, wprowadzenie na rynek twentyninera full suspension w wersji XC, Giant przedstawia tym razem całkiem nowego sztywniaka, przeznaczonego do ścigania się w cross country. Skonstruowany przy współpracy z zawodnikiem grupy Giant Factory Team Carlem Deckerem XtC Composite ma być hardtailem, który poprzez zastosowanie innowacyjnych technologii, ma się znaleźć absolutnie „poza konkurencją”. „Jedno spojrzenie na całkowicie odmiennie skonstruowaną kompozytową ramę ujawnia nowy sposób myślenia w dążeniu do stworzenia lekkiego, przygotowanego do ścigania hardtaila o 29-calowych kołach.” - tak mówi firma w swoich materiałach prasowych.



Kolarze powiedzieli nam, że chcieli lekkiego 29-era, pozbawionego typowych dla tego modelu słabości“ – powiedział menadżer Gianta z działu Off-Road Kevin Dana. „Z naszym doświadczeniem i umiejętnościami w inżynierii kompozytowej, Giant był w stanie zaprezentować unikalne rozwiązania dizajnu, żeby w sposób maksymalnie doskonały odpowiedzieć na to zapotrzebowanie“.

Masywna dolna rura przedniego trójkąta ramy MegaDrive odkrywa jedną z najbardziej charakterystycznych cech – asymetryczną konstrukcję. Sama rura została „przesunięta”, żeby zmaksymalizować sztywność, w szczególności w rejonie suportu, który stosuje technologię Giant’s PowerCore, zapewniającą maksymalną efektywność pedałowania. Suport typu Press-fit zmniejsza wagę, a ekstraszerokie dolne rury tylnego trójkąta ramy, które również mają asymetryczny kształt, zapewniają optymalny transfer mocy i dostatecznie duży prześwit tylnej opony.

 



Rama 29-era XtC Composite stosuje również stożkową główkę Giant’s OverDrive (1 1/8-cala na górze, 1 1/2 cala na dole), zapewniającą sztywność przodu oraz sprawne sterowanie. Efektem wszystkich zabiegów jest rama - lekka i sztywna na tyle, żeby się ścigać, ale i komfortowa, które czyni ją idealną do wykorzystania w technicznych wyścigach XC i maratonach.

Giant wypuszcza na rynek dwa modele – XtC Composite 29 0 i XtC Composite 29 1, które będą dostępne najpierw na rynku amerykańskim.

Specyfikacja wersji 29 0:
Widelec Fox F29 FIT RLCz osią QR15
Komponenty SRAM X.9/X.0
Mostek, kierownica i sztyca Giant Connect
Obręcze Giant P-XC29 2
Piasty Shimano Giant Tracker (15mm)

Wersja 29 1
Widelec Fox F29 RL QR15
Komponenty SRAM X.7
Giant Connect mostek i sztyca
Obręcze S-XC29 2 i piasty Tracker



Więcej informacji na stronie: www.giant-bicycles.com/pl-pl/