Nowe cudowne płyny Avida

Witamy w rodzinie

Drukuj

Nowe Elixiry 9 i 7 stosują nowatorską technologię i przenoszą sprawdzoną linię Elixir na nowy poziom.

Stworzone w górach Colorado Springs, poddane rygorystycznym testom w laboratorium i w terenie, nowi mistrzowie linii Elixir są tak wytrzymali i wspaniali, że kupując je, kolarze prawdopodobnie już nigdy nie będą musieli inwestować w następny zakup. Tak przynajmniej brzmi przesłanie medialne Avida, my przejdźmy jednak do konkretów

Elixir 9
358-gramowy, całkiem nowy zestaw Elixir 9 unowocześnia i łączy technologię Taper Bore z dwuczęściowymi zaciskami oraz odprowadzającymi ciepło, nawiercanymi tarczami hamulcowymi HS1.
Opatentowany system „zamykania” Taper Bore poddano wielkiej ewolucji. Udoskonalono materiał z jakiego wykonano główny tłok, uproszczono zawór służący do odpowietrzania i zainwestowano w nową opcję Air Trap, która umoźliwia łatwe odpowietrzenie hamulca.
Elixir 9 oferuje regulację zasięgu klamki oraz regulację momentu styku klocków, czy też tzw. punktu rozpoczęcia hamowania:
- nowa funkcja Air Trap
- nowy cylinder główny
- nowa beznarzędziowa regulacja zasięgu klamki
- nowy zacisk
Elixir 9 Avid z 2012 zastępuje model Elixir CR z 2011 roku.
 

 


Elixir 7
W wersji na 2012 rok pojawi się również całkiem nowy Elixir 7, łącząc sprawdzoną precyzję i styl linii Elixir z tym samym ulepszonym dizajnem Taper Bore, nowym dwuczęściowym zaciskiem i odprowadzającą ciepło tarczą HS1, występującą w Elixir 9. Inne zalety, to między innymi klamka z odzielaną obejmą, kompatybilna z MatchMakerX, a jedyną funkcją, z której rezygnuje w porównaniu do Elixir 9 jest regulacja momentu styku klocków. Waga? 350 gramów.
Elixir 7 Avid z 2012 zastępuje Elixir R z 2011 roku.

 

 

 


Matchmaker X
Matchmaker X pozwala na zamontowanie klamki hamulcowej, manetek i hydraulicznej manetki blokady za pomocą jednej obejmy na kierownicy. Zacisk MMX jest kompatybilny z hamulcami Avid od wersji XX, XO w dół, czyli do nowego Elixira 7 i 9, manetkami od XX do X7 i z hydrauliczną manetką RockShox Xloc albo sztycą podsiodłową Reverb.

Tarcze HS
Avid wypuszcza równieź całkiem nowe tarcze i adaptery na 2012 rok.
Stosujące technologię specjalnego wiercenia, lekkie serie HS pozostają podobno zimne wkażdej sytuacji, oferując jednocześnie ulepszone zachowanie podczas deszczu. Będą dostępne różne wersje:
HS1 – od XO do Elixir 3
HSX – XX, z aluminiowym krzyżakiem
HSXCL – Centerlock
G2 – aktualne, w nowym Elixir 1

 

 

 

 


Info: sram.com