Technologie antyprzebiciowe opon rowerowych CST Tires

Rzucamy okiem na systemy antyprzebiciowe oponiarskiego giganta z Chin - CST Tires

Drukuj
Opony CST Michał Kuczyński

CST Tires to marka zaliczająca w ostatnich latach spory skok technologiczny w budowaniu opon. Po wielu pozytywnie zakończonych testach postanowiliśmy rzucić okiem na ich systemy antyprzebiciowe.

To jak produkty CST Tires rozwinęły się w ostatnich latach robi spore wrażenie. Jeszcze przed kilkoma sezonami CST kojarzyło nam się raczej z podstawowymi oponami do najbardziej popularnych na rynku segmentów rowerów. Marka należy jednak do jednego z największych producentów opon na świecie i gołym okiem widać, że w CST inwestuje się w nowe technologie i rozwój produktów. Obecnie w ofercie CST Tires możemy znaleźć co najmniej kilka modeli opon, które śmiało możemy wrzucić do worka zaawansowanych produktów - mieliśmy okazję w przeszłości testować już m.in. wyścigowe opony MTB XC / maraton CST JACK RABBIT II 3C EPS, uniwersalne opony MTB CST CAMBER, a przed rokiem udało nam się dorwać gravelowy model CST PIKA. Każdorazowo produkty chińskiego giganta punktowały na polu wytrzymałości i odporności na przebicia, dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu, jakie systemy ochronne stosuje CST.

Jeszcze tytułem wstępu warto odnotować, że CST Tires sporo uwagi w ostatnim czasie poświęca tematowi rowerów elektrycznych - posiadają w swojej ofercie opony o dodatkowo wzmocnionej osnowie, które zależnie od poziomu wzmocnienia dedykowane są do elektrycznych rowerów cargo, pracujących pod sporym obciążeniem, do elektrycznych rowerów MTB, narażonych na równie mocne obciążenia i wysoką prędkość czy nawet do pojazdów elektrycznych mogących rozwijać prędkość do 50 km/h. 

 

 

 

 

Systemy antyprzebiciowe

Podstawowym rozwiązaniem chroniącym opony CST przed przebiciem jest wkładka Defender Safe - to dodatkowe 0,7 mm gumy umieszczone po prostu pomiędzy karakasem opony a bieżnikiem. Ma zapewnić podstawową ochronę przed nacięciami ostrymi drobinkami, które możemy spotkać na szosach. 

Defender Mix to również podstawowa wkładka, natomiast od poprzednika różni się zatopieniem w niej dodatkowych włókien wzmacniających - to naturalnie ma poprawić zdolność do "wypchnięcia" drobiny mogącej przebić oponę.

 

 
 

 

 

Trzeci poziom ochrony antyprzebiciowej to wkładka Defender Cobweb - to już bardziej zaawansowany protektor, który przede wszystkim jest lżejszy od poprzedników, dlatego CST stosuje ją w swoich oponach wyścigowych. Gumowa wkładka antyprzebiciowa ustępuje tu miejsca lekkiej, odpornej na rozcięcia tkaninie o dużej gęstości. Rozszerzoną wersją tej technologii jest Allround Defender, bazujący dokładnie na tej samej wkładce, z tym że jest ona rozłożona na oponie szerzej. 

 

 
 

 

 

Jeszcze bardziej odpornymi na przebicia wkładkami są Defender Rebound 3 oraz 5 - obie wykonano z gumy o dużym stopniu elastyczności i jak sama nazwa podpowiada, wkładka ta ma za zadanie zamortyzować najazd na przeszkodę, która może potencjalnie uszkodzić oponę, a następnie ją odbić. Wkładki antyprzebiciowe Defender Rebound dostępne są w dwóch wersjach grubości: 3 lub 5 mm. 

 

 
 

 

 

Na szczycie hierarchii technologii chroniących oponę przed przebiciem CST Tires sytuuje wkładkę Defender Ultimate - to tak naprawdę połączenie wkładki Defender Rebound oraz Cobweb, czyli tuż nad karakasem opony stosuje się sprężystą gumę, a nad nią dodatkowo układa się cienką warstwę odpornego na rozcięcia materiału. 

Strona producenta: cstpoland.pl