DT Swiss XR 1700 Spline - dlaczego są tak popularne?

Poznaj bliżej koła MTB DT Swiss XR 1700 Spline - solidny model do amatorskiego ścigania i jazdy po górach.

Drukuj

DT Swiss XR 1700 Spline to nowoczesne aluminiowe koła dedykowane do rowerów XC, które zostały oparte o solidne podzespoły. Są lekkie i wytrzymałe - idealnie pasują jako jeden zestaw do ścigania oraz trenowania. Sprawdzamy, co sprawia, że są tak lubiane?

Zestaw kół DT Swiss XR 1700 Spline nie jest rynkową nowością, a raczej sprawdzonym modelem o ugruntowanej już pozycji na rynku. Mając natomiast na uwadze fakt, że jesień i zima to czas, gdy pasjonaci kolarstwa zbroją się na kolejny sezon, postanowiliśmy przypomnieć Wam cechy tego godnego polecenia produktu

 

Solidna budowa i zaawansowane cechy

W kolekcji DT Swiss zestaw XR 1700 jest najwyższym modelem opartym o aluminiowe obręcze. Wyżej w kolekcji są już tylko modele karbonowe, czyli XRC 1501 Spline One oraz odchudzone do około 1400 g (zestaw) DT XRC 1200 Spline. Tytułowe 1700 pod kątem jakości wykonania i solidności nie będą w niczym gorsze od modeli stojących w kolekcji ponad nimi, natomiast ważą oczywiście nieco więcej i jednocześnie są wyraźnie tańsze. 

 
 

 

Zestaw toczy się na nowoczesnych obręczach, które mają aż 25 mm szerokości wewnętrznej, co gwarantuje świetne podparcie opon w zakrętach, ograniczone ryzyko dobijania oraz odpowiednie układanie się nowoczesnych szerokich opon. Felgi są oczywiście tubeless ready. Piasty w opisywanym zestawie to DT Swiss 350, które w najnowszej odsłonie są pięknie wykonane i wyglądają znacznie ciekawiej, niż poprzednia generacja. Tamte - choć jakościowo rewelacyjne - wyglądały po prostu zwyczajnie. Wszystko, co najważniejsze, kryje się natomiast w ich wnętrzu. Przede wszystkim tylne koło posiada system ratchet, który jest rozwiązaniem znacznie mniej podatnym na problemy, niż klasyczne wolnobiegi z zapadkami. Koła z ratchetem nie mają tendencji do ,,przepuszczania bębenka”, a dodatkowo są pozbawione martwego odcinka, kiedy zaczynamy pedałować i czekamy kiedy kolejna zapadka się zazębi. W modelu XR 1700 ratchet ma 36 punktów zazębienia, ale oczywiście - jeśli zechcemy - można go zamienić na model o większej liczbie punktów zazębienia. Warto dodać - co akurat wiemy z wielotysięcznych przebiegów - że na uwagę w tych piastach zasługuje też bardzo duża żywotność łożysk. Ich odpowiednia klasa i dobre uszczelnienie ewidentnie robią robotę. 

 

Całość połączona jest za pomocą szprych DT Swiss Competition Straight Pull, czyli prostych cieniowanych szprych pozbawionych zagięcia przy piaście. To rozwiązanie zapewnia dobrą sztywność i większą wytrzymałość na uszkodzenia, ponieważ szprychy są w nim pozbawione swojego najsłabszego elementu. Dodatkowo piastom i szprychom straight pull towarzyszy genialna estetyka. Rezultatem, czy też sumą zastosowanych do budowy tego modelu komponentów, są świetne aluminiowe koła. Przy masie 1672 - 1680 gramów (w zależności od bębenka) są lekkie i dynamiczne, a jednocześnie sztywne, trwałe i wytrzymałe na uszkodzenia. 

 
 

 

Dla kogo będą idealne?

Model XR 1700 Spline - zgodnie z przeznaczeniem - to idealne koła do XC i maratonów, które pozwolą efektywnie się pościgać, a jednocześnie potrenować, czy po prostu poszaleć po górskich szlakach. Są na tyle lekkie, aby dać kopa podczas każdego przyspieszenia po wyjściu z zakrętu, a jednocześnie nie pozwalają się nam obawiać podczas jazdy po rock gardenach i dropach, że je uszkodzimy. To jeden z najlepszych zestawów w swojej klasie. Perfekcyjny dla zawodnika amatora, który szuka solidnych i dobrych części, bez liczenia gramów za wszelką cenę. Idealny produkt dla osób, które stawiają na dobre działanie ponad liczenie cyferek na wadze. Jedynym ograniczeniem jest ich limit wagowy wynoszący 110 kg. 

 

 

Tylko 29” i Boost

Idąc za obecnymi trendami DT Swiss zrezygnowało z mnożenia opcji w ofercie. Dostępne są tylko w rozmiarze 29 cali i tylko pod sztywne osie w standardzie Boost. Tylne koło można kupić w jednej z trzech opcji: pod zwykłe kasety (8,9,10,11), z bębenkiem SRAM XD i z bębnem Microspline pod 12-biegowe napędy Shimano MTB. Masa tylnego koła w zależności od bębna waha się od 881 gramów do 889 gramów, natomiast przednie koło waży 791 gramów. Bębenki można podmieniać, więc bez obaw można w trakcie użytkowania zmieniać system napędowy. Piasty dostępne są jedynie w shimanowskim standardzie Center Lock, natomiast w razie chęci założenia tarcz IS (6 śrub) DT ma swojej ofercie bardzo zgrabne przejściówki, które pozwalają założyć na koła z piastą Center Lock tarcze na 6 śrub. 

 

Ceny: przednie koło 1431 zł, tylne 1977 - 2068 zł (w zależności od bębenka)

 

Strona polskiego dystrybutora: dt4you.com

Tu kupisz koła DT Swiss: Dealerzy DT Swiss