Rondo RATT - nowy rower all-road już jest!

Polska marka Rondo zaprezentowała całkiem nową konstrukcję z segmentu all-road - poznajcie Rondo RATT!

Drukuj

Dla tych, którzy nie mogą zdecydować się czy wolą rower szosowy czy gravelowy, a niezależnie od nawierzchni cenią sobie komfort i szybkość, Rondo ma rozwiązanie - rower all-road. Poznajcie rower Rondo RATT!

Polska marka Rondo, której sława już od dłuższego czasu sięga daleko poza granice naszego kraju, zaprezentowała właśnie swój całkowicie nowy model. To Rondo RATT - rower z barankiem kategorii all-road, który jasno pokazuje, że granice pomiędzy szosą i gravelem zacierają się coraz bardziej. Rondo właśnie zaprezentowało rower, który w założeniu ma być wszechstronnym sprzętem nadającym się do jazdy w najróżniejszym terenie, ale o bardzo sportowym charakterze. Maksimum frajdy z jazdy przy zachowaniu pełnej kontroli - tak w jednym zdaniu można opisać premierowego RATTa.

 

 

Inżynierowie Rondo zaprezentowali nowe podejście do konstrukcji rowerów typu all-road. Rondo RATT to „miks” gravela - znajdziemy w nim koła w rozmiarze 650b ubrane w szerokie aż na 47mm i gładkie opony w połączeniu ze sportową geometrią roweru szosowego. Wg producenta udało się również zminimalizować opory toczenia, czyniąc RATTA piekielnie szybką maszyną!

 

 
 

 

Przedni widelec wyposażony w znany z innych modeli Rondo system TwinTip (czyli insert pozwalający na zmianę geometrii) ma bardzo duży offset, który wynosi w zależności od ustawienia 60mm (HI) lub 50mm (LO) - to z kolei przekłada się na bardzo ostry kąt główki ramy. Zmiany ustawienia TwinTip można dokonać w kilka chwil, także nawet w trakcie jednego treningu użytkownik może przejść z trybu „sportowego” na bardziej stabilne i stworzone z myślą o jeździe w trudnym terenie ustawienie LO.

 

 
 

 

Dzięki takiemu podejściu otrzymujemy rower o agresywnej szosowej pozycji, efektywnie przekazujący generowaną przez kolarza moc, ale zapewniający jednocześnie dobrą przyczepność i kontrolę dzięki dużej powierzchni styku opony z podłożem oraz możliwość szybkiego dopasowania roweru do zaplanowanej trasy. 

Producent poświęcił też wiele uwagi aspektowi komfortu nowej maszyny, który zapewnić mają nie tylko grube opony, ale też specjalna konstrukcja ramy nowego modelu. Została ona zbudowana ze zróżnicowanych struktur włókna węglowego rozmieszczonych w newralgicznych częściach ramy (przy haku, tylnej części rury podsiodłowej oraz tylnej części górnej rury), tworząc 3 „elastyczne” strefy „pasywnego zawieszenia” - ich zadaniem jest amortyzacja i tłumienie drobnych drgań i nierówności. Cała reszta roweru ma być z kolei maksymalnie sztywna i zapewniać jak najlepsze osiągi, co znajduje potwierdzenie również w masywnych, aerodynamicznych przekrojach rur głównego trójkąta i minimalistycznych górnych rurach trójkąta tylnego.

 
 

 

Warto podkreślić, że rama posiada mocowanie przedniej przerzutki, dzięki czemu każdy będzie mógł wybrać napęd dostosowany do swoich potrzeb.

W bieżącym roku na rynek trafią 2 wersje wyposażenia, oparte o wszechstronne, dwurzędowe grupy napędowe Shimano - GRX RX800 w droższej wersji i GRX RX400 w wersji tańszej. Kompletną specyfikację obydwu modeli znajdziecie poniżej. W przyszłym roku planowane jest rozszerzenie rodziny RATT o kolejne modele!

 

Specyfikacja

Rondo RATT CF1
  • CENA: 17.999 PLN
  • Rama: RATT FLY CARBON
  • Widelec: RATT TWIN TIP
  • Rozmiary: S, M, L, XL
  • Kierownica: EASTON EC70SL 400MM(S), 420MM(M,L), 440MM(XL)
  • Gripy: VELO COMFORT TAPE
  • Mostek: RONDO CNC 90MM(S,M), 110MM(L,XL)
  • Stery: UPPER STACK: IS 52 / 28,6 LOWER STACK: IS 52 / 40 SHIS
  • Siodło: SELLE SAN MARCO SHORTFIT
  • Sztyca: RONDO CARBON 350 X 27.2
  • Hamulce: SHIMANO BR-RX810
  • Tarcze: SHIMANO SMRT800 160MM/160MM
  • Manetki: SHIMANO GRX ST-RX810
  • Korba: SHIMANO GRX FC-RX8102 48/31
  • Suport: EVO 386 with HTII adapter
  • Przerzutka przednia: SHIMANO GRX
  • Przerzutka tylna: SHIMANO GRX RD-RX810
  • Kaseta: SUNRACE CSRX1 EAU 11-32 11 SPEED
  • Łańcuch: Shimano HG701
  • Piasty: RONDO X HUNT STRAIGHT PULL
  • Obręcze: RONDO X HUNT GRAVEL X-WIDE ALUMINIUM
  • Oś przednia: 100/12mm/thread 1.5
  • Oś tylna: 142/12mm/thread 1.75
  • Opony: VITTORIA TERRENO ZERO 650B X 47 mm

Specyfikacja

Rondo RATT CF2
  • CENA: 14.999 PLN
  • Rama: RATT FLY CARBON
  • Widelec: RATT TWIN TIP
  • Rozmiary: S, M, L, XL
  • Kierownica: RONDO FLARE 420MM(S), 440MM(M,L), 460MM(XL)
  • Gripy: VELO COMFORT TAPE
  • Mostek: RONDO CNC 90MM(S,M), 110MM(L,XL)
  • Stery: UPPER STACK: IS 52 / 28,6 LOWER STACK: IS 52 / 40 SHIS
  • Siodło: SELLE SAN MARCO SHORTFIT
  • Sztyca: RONDO 350 X 27.2
  • Hamulce: SHIMANO BR-RX410
  • Tarcze: SHIMANO SMRT56 160MM/160MM
  • Manetki: SHIMANO GRX ST-RX400
  • Korba: SHIMANO GRX FC-RX600 46/30
  • Suport: EVO 386 with HTII adapter
  • Przerzutka przednia: SHIMANO GRX
  • Przerzutka tylna: SHIMANO GRX RD-RX400
  • Kaseta: SUNRACE CSR0 TAU 11-32 10 SPEED
  • Łańcuch: Shimano HG500
  • Piasty: RONDO SUPERLIGHT SEALED BEARINGS
  • Obręcze: RONDO LIT RIM 584-23
  • Oś przednia: 100/12mm/thread 1.5
  • Oś tylna: 142/12mm/thread 1.75
  • Opony: VITTORIA TERRENO ZERO 650B X 47 mm

 

Strona producenta: rondo.cc

Strona dystrubutora: 7anna.pl