Saveno 2020: szutrowo-trekkingowe nowości

Sprawdzamy, jakie nowe modele rowerów czekają w kolekcji Saveno na rok 2020.

Drukuj

Polskie Saveno dało się nam dotychczas poznać jako producent solidnych i jednocześnie atrakcyjnych cenowo rowerów użytkowo-rekreacyjnych. Tym chętniej przyglądamy się ich nowościom na sezon 2020, wśród których czeka m.in. pierwszy gravel Saveno - model Revenio.

Saveno jest polskim producentem rowerów, który specjalizuje się w jednośladach z użytkowo-rekreacyjnych segmentów rynku. Istotną rolę w szeregach firmy od samego początku funkcjonowania mają rowery miejskie i trekkingowe, czy nieco bardziej sportowe konstrukcje - crossówki oraz rekreacyjne MTB. Firma stale rozwija swoją ofertę, oczywiście precyzyjnie podążając za zmieniającymi się potrzebami klientów. Dobrym tego przykładem jest choćby wyjątkowo prężny rozwój segmentu rowerów elektrycznych z logotypem marki z Mazowsza, który mogliśmy zaobserwować w dwóch ubiegłych sezonach. W ostatnim czasie poza e-bike’ami, równie ,,na topie” są gravele - Saveno nie pozostało więc temu bierne i w aktualnej kolekcji ma już swoją pierwszą szutrówkę.

 

Zobacz również:

 

 

Gravel - Saveno Revenio

 

 

Szutrowy rower od Saveno został oparty o aluminiową ramę, w której do produkcji zastosowano technologię hydroformowania rur. Widelec jest również aluminiowy i posiada taperowaną rurę sterową. Zważywszy, że to jeden z najtańszych rowerów typu gravel na rynku, Revenio jest świetnie wyposażony. Posiada 28-calowe koła oparte o obręcze WTB, a zastosowane ogumienie to WTB Riddler Comp o szerokości 37 mm - bardzo uniwersalne i szybkie opony. Napęd to system 2x8, obsługiwany za pomocą osprzętu Shimano Claris. Za hamowanie odpowiadają w nim mechaniczne hamulce tarczowe Tektro MD-M280. Wszystkie wsporniki i kierownica są aluminiowe. Rower jest dostępny tylko w dwóch (ale za to najpopularniejszych) rozmiarach: 54 i 56 cm. Cena Revenio jest wyjątkowo atrakcyjna i wynosi 2799 zł.

Solidne Trekkingi - Saveno Exeter 

 
 

 

Model Exeter to flagowy rower trekkingowy polskiej marki. Cenowo stoi dokładnie pośrodku kolekcji i jest doskonałym przykładem jednośladu o bardzo dobrze wyważonym stosunku ceny do wyposażenia. Jego edycję na rok 2019 mieliśmy zresztą okazję recenzować: TEST: ROWER TREKKINGOWY SAVENO EXETER GTS. Właściwości jezdne plasują go jako rower na spokojne, rekreacyjne wycieczki, czy też wypady poza miasto oraz również do codziennej commutingowej jazdy. Model występuje w dwóch opcjach ramy - LDS i GTS. LDS to wersja dla kobiet z obniżoną górną rurą. 

Exetery oparte są o aluminiowe ramy i amortyzatory SR Suntour NEX P HLO z blokadą skoku uruchamianą pokrętłem na koronie widelca. Koła w trekkingowym rozmiarze 28” zostały tu ubrane w opony Rubena V66 Flash. Szerokie na 42 mm ogumienie zapewnia skuteczną dozę amortyzacji dzięki swojej objętości, a warte wspomnienia jest ich wyposażenie w odblaskowy pasek z boku dla poprawy bezpieczeństwa podczas jazdy w nocy. Napędy w prezentowanych trekkingach to system 3x8, który zapewnia szeroki zakres przełożeń. Hamowanie z kolei powierzono szczękowym V-Brake’om, które do tego typu sprzętu - na przeważającej ilości wycieczek - są opcją absolutnie wystarczającą. Jak przystało na typowe rowery trekkingowe, znajdziemy tutaj w standardowym wyposażeniu: piastę z prądnicą, oświetlenie, błotniki, bagażnik, czy choćby podpórkę. Modele damskie są oferowane w rozmiarach 17 i 19 cali, natomiast męskie w 19 i 21 cali. Cena Exetera to 2099 zł.

Elektryczny rower trekkingowy - Saveno Pulse 

 
 

 

E-trekking Pulse to odpowiednik Exetera w kolekcji, tyle że wyposażony w elektryczny silnik. To dobry pomysł dla wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje rowerowe możliwośći. Wspomagany Pulse pozwoli jeździć szybciej i dojechać dalej. Wyposażeniowo jest bardzo zbliżony do Exetera, główne różnice to nieco tańsze przerzutki - napęd w tym modelu to system 3x7 z nakręcanym wolnobiegiem. Brak jednego biegu z tyłu nie będzie jednak kłopotem - silnik firmy Bafang (konkretnie: Bafang RM G010.250 36V250W) wyręczy nas z nawiązką. Jest to prosty system wspomagania, który ma standardową dla rowerów elektrycznych moc 250W, która nam pomaga podczas pedałowania do prędkości 25 km/h.  W Bafangu moc jest przenoszona bezpośrednio na tylne koło, a akumulator umieszczony został na bagażniku i ma pojemność 468 Wh (13 Ah). Wersja GTS ma klasyczną męską ramę i występuje w rozmiarach 19 i 21 cali. Natomiast wariant dla pań został wyposażony w obniżoną damską ramę, która jest dostępna w wielkościach 17 i 19 cali. Saveno Pulse kosztuje 4499 zł. 

Więcej informacji oraz całą kolekcję 2020 znajdziecie na stronie producenta: www.saveno.pl