Busch + Müller: niemieckie oświetlenie rowerowe

Niemal stuletnia tradycja i doświadczenie w produkcji oświetlenia czynią z marki Busch + Müller producenta, na którego warto zwracać uwagę podczas planowanych zakupów lamp do roweru. Sprawdziliśmy, co niemiecki producent ma w ofercie na trwający sezon jesienno-zimowy.

Historia firmy Busch + Müller liczy niemal sto lat. Korzenie marki sięgają 1925 roku, od kiedy to firma zajmowała się produkcją odblasków i lamp do ówczesnych samochodów. W międzyczasie zmianie uległa zaopatrywana branża - z motoryzacyjnej na rowerową. Niezmienna natomiast pozostała specjalizacja przedsiębiorstwa Busch + Müller, bo przez cały czas skupiała się ona na oświetleniu i odblaskach. To pozwoliło marce B+M wypracować sobie ogromne doświadczenie i rozwinąć własne technologie w ściśle zakrojonym segmencie. Obecnie firma jest jednym z liderów na rynku oświetlenia i elementów odblaskowych do rowerów, co potwierdzają również niezliczone nagrody branżowe i innowacje wprowadzane na rynek przez ten niemiecki brand.

 

 
 

 

Szeroka oferta oświetlenia made in germany

Lista produktów w ofercie jest ogromna, można rzecz, że wprost proporcjonalna do rynkowego bytu Busch + Müller. Co więcej - produkty B+M wytwarzane są w Niemczech, co stanowi w pewnym sensie gwarancję jakości. Dodatkowo oświetlenie z oferty B+M spełnia wyśrubowane kryteria niemieckiego prawa drogowego. W skrócie - oświetla tak, aby nie razić innych użytkowników ruchu, zarówno w odniesieniu do lamp przednich, jak i tylnych. 

Wśród produktów Busch + Müller znajdziemy pełen przekrój tego, co do roweru można zamontować. Tak na marginesie - wiele rowerów trafiających na rynek jest już fabrycznie wyposażonych w oświetlenie od tego producenta. Firma bowiem zaopatruje nie tylko klientów detalicznych (nas, rowerzystów), ale również samych producentów rowerów. Znajdziemy w jej katalogu oświetlenie przednie i tylne zasilane zarówno przez dynamo, jak i w wariantach na baterie. Dostępne są też lampy do e-bike’ow, które jako źródło energii wykorzystują akumulator roweru elektrycznego. Podobnie sprawa ma się w kwestii systemów mocowań - możemy przebierać w opcjach - od tych montowanych na stałe, czyli na bagażnik lub błotnik z tyłu oraz na widelec z przodu, po demontowalne lampki mocowane na gumki lub obejmy z wygodnym zamykaczem. Jednym słowem - każdy rowerzysta znajdzie w ofercie Busch + Müller oświetlenie dostosowane pod swoje potrzeby i posiadany typ roweru.

 

 

Nie tylko lampy 

W aspekcie widoczności całości dopełnia szeroka oferta odblasków i lusterek. Na osobną uwagę zasługują też ładowarki z oferty niemieckiego producenta. Dostępne są dwa modele, które zasilane są prądem z piasty z prądnicą i umożliwiają ładowanie w trakcie jazdy choćby telefonu czy ,,bateryjnego” oświetlenia - to gratka dla podróżników i bike packing’owców. W ofercie jest też dodatkowy akumulator, który może podawać prąd do ładowarki (zamiast brania go z dynamo). Ciekawy zestaw! 

Poniżej prezentujemy kilka wybranych modeli z oferty Busch + Müller:

Busch + Müller IXON Space

 

 

Przednia lampa zasilana wbudowanym litowym akumulatorem. Jest montowana łatwym w obsłudze uchwytem, który nie wymaga użycia żadnych narzędzi do stabilnego zamocowania lampki na kierownicy. Emituje mocne światło o natężeniu 150 luxów. Zapewnia jasny strumień światła o intensywnej barwie, który skutecznie rozświetla obszar przed nami. Posiada wskaźnik naładowania oraz jest odporna na opady i brud pryskający spód kół.

 

 

 

 

Busch + Müller IXXI

 

 

Tylna lampka o bardzo kompaktowych wymiarach, mocowana gumkami do wspornika siodła. Zasilana jest wbudowaną litową baterią, którą ładuje się za pomocą kabla USB. Poziom naładowania w trakcie jazdy możemy kontrolować za pomocą wskaźnika w który IXXI wyposażono, a czas pracy tego modelu wynosi do 15 godzin. Została przygotowana na użytkowanie w deszczu i brudnych, wilgotnych warunkach.

Busch + Müller IQ-X

 

 

Bardzo zaawansowana lampa przednia zasilana przez dynamo. Dopracowana optyka pozwoliła w niej przełamać barierę 100 Lux, która jest nie lada wyzwaniem dla reflektorów zasilanych przez dynamo. Emitowana wiązka światła jest bardzo jasna i obejmuje szerokie pole. Aluminiowa obudowa została zaprojektowana z myślą o atrakcyjnym designersko wyglądzie, ale jednocześnie pełni rolę radiatora, który odprowadza nadmiar ciepła z IQ-X. Widoczność rowerzysty z boku zapewniona jest dzięki emitowaniu światła przez boczne szczeliny przygotowane w obudowie. Dodatkowo, IQ-X ma wbudowany czujnik kontrolujący jasność otoczenia, który automatycznie przełącza się z trybu światła do jazdy dziennej na nocne oświetlenie. Posiada też tryb światła postojowego. 

Busch + Müller Secula

 

 

Mała lampka tylna montowana na błotniku, która zasilana jest z prądem z dynamo. Jest to nowoczesna ledowa konstrukcja z wbudowanym dużym odblaskiem. Ma funkcję światła postojowego. Występuje również w wersji zasilanej przez baterię. Zaawansowana optyka ukryta w tej prostej konstrukcji zapewnia ponadprzeciętną widoczność. 

Busch + Müller E-Werk

 

 

E-Werk jest uniwersalnym urządzeniem ładującym, które podłącza się do dynamo w piaście, skąd bierze ono energię. Napięcie i prąd można dostosować do ładowania i / lub zasilania urządzeń mobilnych, liczników GPS, czy oświetlenia. Ładowanie zaczyna działać, gdy poruszamy się z prędkością około 8 km/h, natomiast przy prędkości około 15 km/h osiąga się poziom ładowania podobny do tego, który zapewniają standardowe ładowarki sieciowe. W komplecie znajdziemy kable z różnymi końcówkami. 

Aby poznać pełną gamę modelową, warto odwiedzić stronę producenta: www.bumm.de.

Strona dystrybutora: www.unibike.pl

Podobne artykuły