Spis treści:
Aktualnie trwają zapisy online prowadzone przez firmę Datasport, która będzie odpowiedzialna za profesjonalny, elektroniczny pomiar czasu oraz punkty kontrolne na trasie wyścigu. Zgłoszenia napływają z różnych zakątków Polski i na liście znajdują się zawodnicy wielu liczących się klubów, ale także amatorzy pragnący podjąć wyzwanie. Organizatorzy są przygotowani do wydarzenia, zadbano o zabezpieczenie medyczne, GOPR, wsparcie Policji, bufety, nagłośnienie, nagrody, atrakcje i dużo innych technicznych spraw.
Trasa
Doniesienia z trasy są obiecujące, gdyż jak zapewnia kierownik trasy Bartek Brandowski można ją uznać za spokojną „4” w skali 1-5, jeśli chodzi o aspekt kondycyjny oraz „3”, jeśli chodzi o poziom techniczny.
„Trasa powinna zadowolić większość zawodników, ale możliwe będą modyfikacje w przyszłości. Planujemy już również wersję GIGA, bo takie zapytania się także pojawiły, jednak obecnie to pierwsza edycja i trzeba pozostawić miejsce na rozwój”
- zaznacza Bartek.
Wyścig rozpoczyna się w centrum Międzygórza, przy miasteczku rowerowym, skąd przez pierwsze 2 km zawodnicy prowadzeni będą po asfalcie przez samochód Pilotujący i Policję. Prawdziwe ściganie rozpoczyna się po wjeździe do lasu. Tam początek łagodny, szuterek w sam raz na rozgrzewkę. Pierwszy zjazd krótki i dość łatwy już na czwartym kilometrze, z Góry Parkowej do ulicy Sanatoryjnej. To także bardzo dobre miejsce do kibicowania, łatwo dostępne z centrum miejscowości i bardzo blisko od linii startu. Później zaczyna się dla zawodników wspinaczka, a na fragmencie 700 metrów starego asfaltu prowadzącego do przekaźnika na Czarnej Gorze nie odpoczniecie, bo 17 % nachylenia w słoneczku potrafi zmęczyć. Na 11km przygotowano bufet dla MINI i MEGA. Kolejny smaczek z podjazdów to fragment zielonego szlaku pieszego na Smrekowiec, a tam nachylenie niewielkie 7-8%, ale luźne kamienie i korzenie sprawdzą waszą równowagę. Szesnasty kilometr to rozjazd tras MEGA i MINI. Limit czasu to 1.45 godziny i po tym czasie uczestnicy będą już kierowani tylko na trasę MINI. Następnie dość łagodny i przyjemny objazd Średniaka po czym czas na najciekawszy podjazd trasy MEGA. Podjazd od strumienia na Czarne Błota to odcinek na szczęście jest zacieniony, ale 1100 m ze średnim nachyleniem 15% pokaże kto ma „dobrą nogę”. Na wysokości 1216 m.n.p.m, czyli przy Schronisku im. Zbigniewa Fastnachta na Śnieżniku zlokalizowany jest drugi bufet trasy MEGA. Następnie fragment niebieskiego szlaku rowerowego, a na nim przyjemna jazda pomiędzy kamieniami i korzeniami. Ciekawy i szybki zjazd również po korzeniach i kamieniach od wysokości Małego Śnieżnika aż do Wysoczki. Tu szybko na odcinku 2 km zjedziecie blisko 100 m w dół. Kolejny już bardzo szybki i łatwy fragment trasy, na którym zregenerujecie siły to fragment po stronie Czeskiej Republiki, w pobliżu ośrodka Dolni Morava Resort – od granicy na Przełęczy Puchacza do powrotu na polską stronę przy Trójmorskim Wierchu to odległość 4,5 km i 140m w dół. Można się rozpędzić, ale ostrożnie. Później już łatwe szuterki góra dół, trzeci bufet na 38 kilometrze w okolicy Schroniska Ostoja w Jodłowie, a następnie dwa rozciągnięte podjazdy mniej więcej po 1,5 km z nachyleniem od 7-12% (też potrafią zmęczyć). Na koniec techniczny zjazd po korzeniach i kamieniach w lesie tj. od wyciągu „U Bolka” do linii mety w centrum Międzygórza.
Zawody będą również widowiskowe dla kibiców, gdyż START/META zlokalizowane są w ścisłym centrum miejscowości, a w najbliższym otoczeniu znajdują się ciekawe zjazdy i techniczne podjazdy. Oczywiście kibicować można i w dalszych punktach trasy, bo ciekawych miejsc nie brakuje – Żmijowa Polana, Smrekowiec, Schronisko na Śnieżniku, Przełęcz Puchacza i inne.
Zapraszamy do udziału lub kibicowania, a wszelkie szczegóły, rady, mapki i nowości znajdą Państwo na www.snieznikchallenge.pl oraz profilu Facebook wydarzenia.