Test: Młodzieżowe MTB Saveno Carrera VBR LDS

Młodzieżowy rower górski dla dziewczynki - Saveno Carrera VBR LDS w praktyce - sprawdź naszą opinię.

Saveno Carrera VBR LDS Michał Kuczyński

Podstawowy góral to zwykle dobry pomysł na uniwersalny rower dla dzieci i młodzieży - wjedzie i zjedzie z większości przeszkód, pozwoli wyskoczyć na wycieczkę, a szerokie opony są odporne na defekty. Przyjrzeliśmy się bliżej jednemu z takich modeli - polskiemu Saveno Carrera VBR.

Galeria
Galeria: MŁODZIEŻOWE MTB SAVENO CARRERA VBR LDS Zobacz pełną galerię

Saveno jest polskim producentem z wieloletnim rynkowym stażem, a ich oferta składa się w większości z rowerów typowo użytkowych i podstawowych sportowo-rekreacyjnych. W tych segmentach Saveno się specjalizuje, a dodatkowo cechą rozpoznawczą jednośladów polskiej marki jest maksymalnie wywindowany na korzyść klienta stosunek poziomu wyposażenia do ceny roweru. Bez wątpienia to dobra strategia w kategorii rowerów budżetowych, gdzie sporą różnicę może zapewnić samo wyposażenie. Wszystkie nasze dotychczasowe przygody z rowerami Saveno zostawiały w głowach dobre wrażenie - właśnie takiego, solidnego roweru o korzystnym stosunku cena / jakość. 

Tym razem do redakcji trafił młodzieżowy rower MTB na kołach 26” - model Carrera VBR LDS. Dwa skróty na końcu nazwy oznaczają szczegóły wyposażenia i wersję tego modelu. VBR, czyli typ hamulców - akurat w naszym modelu V-Brake, ale dostępny jest też wariant na mechanicznych tarczówkach. LDS to z kolei skrót od ,,ladies”, czyli ,,damski” - nasza wersja testowa to wariant dla dziewcząt, ale w ofercie jest oczywiście również model dla chłopaków. Obie wersje mają dodatkowo po dwie opcje kolorystyczne. Warto jeszcze dodać, że wszystkie modele Carrera stoją na kołach 26", a wybierać możemy spośród 3 rozmiarów ram: 13", 15", 17".

Rama

Bazą Carrery jest aluminiowa rama przygotowana specjalnie pod potrzeby użytkowników o niewielkim wzroście, którzy znajdują się w fazie intensywnego rozwoju. Rower ma wyjątkowo mocno obniżony przekrok, który ułatwia wchodzenie na rower i schodzenie z niego, ale również pozwala dopasować górala na kołach 26” niskim użytkownikom. Co więcej - taki profil górnej rury sprawia, że rower posłuży nieco dłużej, bo można kupić go nieco na wyrost i nadal jazda będzie bezpieczna. Choć oczywiście odradzamy zakup za dużego rozmiaru. Nasza testowa rama to 15” - okazała się być idealna dla młodej testerki o wzroście 159 cm. W zasadzie mniejszy dostępny rozmiar (13”), mimo kół 26” mógłby śmiało i bez kombinacji podejść osobom o wzroście poniżej 150 cm, podczas gdy normalnie potrzebne byłoby już coś na kole 24”. 

Rama Saveno jest solidnie wykończona i posiada proste, ale sprawdzone rozwiązania. Linki biegną na zewnątrz ramy, co znacząco ułatwia jakiekolwiek prace serwisowe. Cieszą sprawnie poprowadzone pancerze, które nie mają mocnych zagięć i gwarantują lekkie działanie klamek hamulcowych i manetek do zmian biegów - młodzi kolarze nie muszą używać znacznej siły do ich obsługi. Przygotowano też możliwość montażu błotników oraz bagażnika, a jeśli ktoś zechce również przebudowania roweru pod hamulce tarczowe. W zasadzie główny minus to brak otworów w ramie do zamocowania koszyka na bidon. 

 

(czytaj dalej)
comments powered by Disqus

Podobne artykuły