Z Limberem na ostro - test

Test ostrego koła Limber Vasto 1.0

Drukuj

"Styl w mieście" to coraz częściej realizowane przez rowerzystów hasło. Jednym z najbardziej wyróżniających się sprzętów jest ostre koło. Ostatnio testowaliśmy Limber Vasto 1.0, które nie tylko efektownie wygląda, ale równie dobrze jeździ. Jak bardzo?

Galeria
Ostry plener, czyli Limber Vasto 1.0 Zobacz pełną galerię

Słowo o marce
Dla niewtajemniczonych, Limber to polska marka z Przasnysza, która produkuje rowery już trzeci sezon. Obecnie w portfolio Limber znajduje się osiemnaście rowerów. Są to zarówno 29- i 26-calowe hardtaile, jak i rowery miejskie czy młodzieżowe i dziecięce.

Nazwa marki, Limber (z ang.) oznacza łatwość poruszania się, które jest też główną filozofią producenta, chcącego wypuszczać na rynek rowery przystosowane do komfortowej jazdy w każdych warunkach.

Prostota, ale bezpieczna
Testowany przez nas model Vasto 1.0 został oparty na ramie wykonanej ze stali chromo-molibdenowej, co jest już raczej wyjątkiem u większości producentów rowerów. Materiał ten jest łatwiejszy w spawaniu niż aluminium (może być lutowany mosiądzem), ale jednocześnie odznacza się tym, że jest wyjątkowo twardy i wytrzymały. Stosunek wytrzymałości do wagi typu 4130 (najbardziej popularny) przekracza tę wartość dla aluminium typu 6061 T6. Oznacza to, że zaletą stali chromo-molibdenowej jest większa wytrzymałość, chociaż rama jest cięższa niż aluminiowa. Atutem jest również niższy koszt wytworzenia konstrukcji.

Rama Vasto 1.0 charakteryzuje się wysoką precyzją wykończenia oraz estetycznym malowaniem. Uwagę zwracają również aluminiowe przelotki pancerzy hamulcowych, które wyglądają dość stylowo. Geometria roweru została opracowana pod kątem szybkiego przemieszczania się po mieście. Siedząc na Vasto jesteśmy pochyleni w przód. Zwrotność roweru jest optymalna, głównie dzięki dużemu poziomowi wyprzedzenia widelca oraz wąskiej kierownicy.

W tym modelu Limber zdecydował się na montaż hamulca przedniego i tylnego, aby zwiększyć bezpieczeństwo przemieszczania się w mieście. Zestaw Tektro Caliper to podstawowy model hamulców szczękowych, które oferują dostateczną siłę hamowania do warunków miejskich. Zastosowano w nich standardowe klocki, w związku z czym po ich zużyciu warto zamontować klocki aluminiowe z wymienną okładziną, zwiększające efektywność hamowania oraz ułatwiające obsługę hamulców.

 

Ostra jazda
Przemieszczanie się po mieście na Vasto 1.0 należało do przyjemnych doświadczeń, i to nie tylko ze względu na wysoki walor estetyczny sprzętu. Limber prowadzi się intuicyjnie, trzeba jedynie przyzwyczaić się do ostrokołowego systemu pedałowania. Z drugiej jednak strony dla użytkowników nielubiących zmian, można zastosować zamianę zębatki na przeciwną, która daje nam napęd na wolnobieg. Jest to wygodne rozwiązanie pozwalające dostosować rower do indywidualnych preferencji.

Limber Vasto 1.0 to udany produkt rodzimej marki, w dodatku w przystępnej cenie

Zastosowane przełożenie 44x18T jest dość standardowe i pozwala większości rowerzystom w miarę sprawnie przemieszczać się w miejskim zgiełku. Nieco utrudnione będzie podjeżdżanie pod górkę na takim zestawieniu, ale jest to niewątpliwe jedno z najważniejszych ograniczeń ostrego koła, pomimo licznych zalet.

Uwagę zwraca także stylowe siodło Limber Design wykonane w stylu Retro. Pokryte wygodnym materiałem siodło zapewnia komfortową jazdę po mieście, będąc jednocześnie kolorystycznie dopasowanym do pozostałych elementów roweru. Aluminiowe komponenty Uno (kierownica, mostek, sztyca) są wytrzymałe i można na nich polegać.

 

Podsumowanie
Limber Vasto 1.0 to z pewnością rower, który można polecić miłośnikom jazdy miejskiej, lubiącym ostrokołowe rozwiązania. Stylowe, biało-czerwone malowanie i dbałość o precyzję wykończenia przyciąga wzrok i podwyższa wartość estetyczną sprzętu. Zastosowany w Vasto 1.0 osprzęt to standard jak na model tego typu, ale gwarantujący sprawne przemieszczanie się w miejskiej dżungli. Polecamy miłośnikom prostoty i dobrego wyglądu.

Specyfikacja

  • Rama: CR-MO
  • Rozmiary: 49cm
  • Stery: VP
  • Kaseta: DNP 18T
  • Korby: Laso 44T
  • Łańcuch: KMC Z410
  • Hamulce: Tektro Caliper
  • Dźwignie hamulców: Tektro
  • Obręcze: 1 Dino Uno, trójkomorowe
  • Piasty: Joytech alu
  • Opony: Kenda 700X28C
  • Kierownica: Uno alu
  • Mostek: Uno alu
  • Siodło: Limber Design
  • Wspornik siodła: Uno alu
  • Pedały: VP alu
  • Waga: 10,1kg (z pedałami)
  • Cena: 1399zł

Więcej rowerów marki Limber znajdziecie na stronie dystrybutora oraz w naszym bikeKatalogu.pl.

Fot.: Tomasz Wienskowski
Dystrybutor: www.limber.pl