Mbike Renegade 27,5

Test roweru MTB Mbike Renegade DSX 27,5\"

Jeden z czołowych polskich producentów rowerów nie boi się wkraczania w nowe trendy. Mbike szybko zaregował na światowe rozwiązania i wprowadził do oferty dwa rowery 27,5-calowe. Jesteśmy po testach Renegade DSX 650B.

Konstrukcje ram w rozmiarze dostosowanym do montażu kół 27,5-calowych prowadzone były już od kilkunastu miesięcy. Inżynierzy ze stolicy opracowali całkowicie nowy produkt, który od początku tworzony był pod kątem zastosowania kół 650B.

Budowa
Aluminiowe rury wykonane zostały z wykorzystaniem hydroformingu. Spawy poddano polerowaniu, przez co są niemal niewidoczne. W Renegade DSX wykorzystano taperowaną główkę sterową, która wydatnie podnosi sztywność przedniej części roweru. Producent zadbał rownież o estetyczny design swojego sprzętu. Nawet w tym rowerze, ze średniej półki, Mbike zdecydował się na system wewnętrznego prowadzenia pancerzy. Oprócz oczywistych walorów estetycznych warto również wspomnieć o dobrej dostępności pancerzy w trakcie ewentualnej wymiany linek. Nie stwierdziliśmy również problemów z długością pancerzy - nawet przy dużym profilu skrętu swobodnie układały się na główce nie zahaczając o żaden element kokpitu.
 


W 27,5-calowym Renegade zdecydowano się na klasyczny kąt 73° przy rurze podsiodłowej oraz 70° przy główce sterowej. Niewielkie zmniejszenie ostrości główki powoduje sprawne prowadzenie na podjazdach i nie powoduje znaczącej różnicy właściwości jezdnych w porównaniu do modeli z bardziej zadartą główką - szczególnie że jej wysokość nie jest duża (100mm). Jak na rower przeznaczony dla ambitnych amatorów parametry te dobrane są optymalnie. Świadczy o tym również długość tylnego trójkąta - 440mm sprawia, że Renegade prowadzi się pewnie, nawet na krętych ścieżkach i trudnych technicznie zjazdach. Być może szybkie wychodzenie z zakrętów nie jest najmocniejszą stroną nowego 650B, ale przecież nie został on stworzony pod kątem wyłącznie wyścigowym.

W Renegade DSX zdecydowano się na montaż hamulców tarczowych w systemie Post-Mount. Obydwie tarcze, zamontowane standardowo przez producenta, to 160-milimetrowe HS1 Rotor. W przypadku naszych testerów (waga ok. 70kg) były one wystarczające, ale nieco bardziej masywni użytkownicy mogą pomyśleć o inwestycji w większy rozmiar tarcz, szczególnie przy jeździe w trudnym technicznie i szybkim terenie. Hamulce hydrauliczne Avid Elixir 3 gwarantują dostatecznie wysoką siłę hamowania i dobrą modulację.
 


Jeśli chodzi o same walory estetyczne ramy, to charakterystycznym elementem są zielone wstawki wykorzystane w wielu jej miejscach. Znajdziemy je na głównym trójkącie, rurach łańcuchowych, na końcach lock-gripów, a nawet w kołach - w obydwu znajduje się po 5 szprych anodowanych na jasno-zielony kolor.

(czytaj dalej)