Amerykański producent zdecydował się na ujawnienie szczegółów nowej wersji sprzętu tuż po wygraniu czempionatu US National Super D przez Adama Craiga. Zawodnik ścigał się rzecz jasna na prototypie nowego modelu twentyninera. Prawdopodobnie wiele innych rowerów także przysłużyłoby się do osiągnięcia tego sukcesu, niemniej Craig zdecydował się właśnie na promocję nowego Trance`a.
Giant Trance X 29 będzie dostępny w trzech różnych wersjach, ale wszystkie z nich oparte będą na ramie aluminiowej. Z pewnością dodatek karbonu będzie uwzględniony i jest to tylko kwestia czasu. Póki co jednak producent obstaje przy tradycyjnych materiałach, które w wydaniu high-endowym wcale nie musza być gorsze niż konstrukcje węglowe. Od początku prac nad nowym modelerem roweru 29-calowego Giant podkreśla, że nie jest to jedynie zwiększenie ramy w celu włożenia powiększonych kół. Geometria opiera się w dużej części na nowej, giętej rurze podsiodłowej. Skutkiem takiego modelowania głównego trójkąta jest skrócenie całkowitej bazy kół oraz tylnego widelca, którego górne ramiona stanowią podstawę dla zawieszenia tłumika.
Oprócz zmian w zakresie kształtu rur zmieniono także inne elementy ramy, wszystko w celu uzyskania najwyższej możliwej sztywności. Wszystkie ramy Trance X oparte będą na tylnej osi 135mm QR. Producent doszedł do wniosku, że obecna konstrukcja jest na tyle sztywna, że zastosowanie rozmiaru 142×12 mogłoby tylko przyczynić się do wzrostu wagi przy bardzo niewielkim przyroście sztywności. Ramy modeli Trance X 1 oraz 0 będą ponadto wyposażone w taperowaną główkę sterową wykonaną w technoloogii Giant’s Overdrive 2 1 1/4″.
Zastosowany w ramach środek suportu to BB pressfit, w zależności od potrzeb dostępny w trzech rozmiarach: 86mm, 89.5mm lub 92mm. Środek będzie kompatybilny z systemem Shimano BB86 i korbami Hollowtech II oraz technologią montażu suportu SRAM`a. Rama jest przygotowana do wewnętrznego prowadzenia pancerza tylnego hamulca, a także do kabla od elektronicznej rury podsiodłowej. Okablowanie przerzutek oraz hamulca przedniego będzie poprowadzone na zewnątrz.
System amortyzacji to dopracowana przez Gianta technologia Maestro 5". Łączna waga średniej (M) ramy oraz dampera to 2760g. Kąt nachylenia główki sterowej wynosi 69-, a rury podsiodłowej 73 stopnie.
Wraz z prezentacją nowych modeli twentyninerów Giant zdecydował się wypuścić na rynek koła P-TRX 29er 1. Będą one standardowym wyposażeniem najwyższego modelu Trance X 0. Aluminiowe obręcze przygotowane są do montażu opon tubeless, a łączna waga kół wynosi 1795g.
Najwyższy model będzie ponadto wyposażony w widelec Fox 32 Float 29 FIT CTD QR15 thru-axle oraz tłumik Float CTD Boostvalve. Zastosowana w nim grupa osprzętu to średnio-półkowy Shimano Deore XT 2x10 (napęd i hamulce). Rower będzie dostępny w kolorze białym, polerowanym aluminium lub niebieskim.
Wersja Trance X 29er 1 wyposażona jest w amortyzator przedni Fox 32 Float 29 CTD QR15 oraz tłumik Fox Float CTD Boostvalve. Oparta jest na osprzęcie SRAM X.7/X.9 2x10 oraz hamulcach Avid Elixir 3.
Najniższy model, Trance X 29er 2, oparty jest na widelcu RockShox Recon Silver QR15 thru-axle oraz tłumik Rock Shox Monarch. Zastosowano w nim napęd SRAM X.5/X.7 2x10 oraz hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano.
Ceny poszczególnych modeli nie są jeszcze znane.
Fot.: Giant
Dystrybutor: https://www.giant-bicycles.com/pl-PL/