Przedstawiony na powyższym zdjęciu S-Works Enduro zyskał specyfikację techniczną zgodną z nazewnictwem. Geometria ramy została dostosowana do użytkowników poruszających się w zróżnicowanym terenie. Została pomyślana w sposób zapewniający większą zwrotność jazdy, również w trakcie poruszania się poza siodełkiem. Zmianie uległo położenie tłumika oraz punktów obrotu, które teraz ma być bardziej "żywe" i chętniej reagować na napotkane przeszkody.
Podwyższono także poziom skoku z dotychczasowych 160 na 165mm. Efekt uzyskano dzięki nowemu połączeniu tłumika z punktami obrotu przy użyciu łożysk maszynowych w miejsce pierwotnie używanych DU. Dodatkowo są one umiejscowione bezpośrednio w damperze zamiast mocowania w punkcie obrotu. Użyty w Enduro środek suportu to PFBB30. Zdecydowano się na montaż pancernej osi 142 rear thru-axle i napinacza w standardzie ISCG05.
W najnowszym S-Works Enduro zastosowano grupę napędu SRAM XX1 1×11. Producent pomyślał również o praktycznym użytkowaniu grupy i wraz z rowerem dostarcza przednią tarczę w dwóch rozmiarach, abyśmy mogli zmieniać ją w zależności od potrzeb.
Model S-Works został wyposażony w tłumik Cane Creek Double Barrel Air shock (pozostałe modele mają na pokładzie Fox AutoSag). Dodatkowo zastosowano elektroniczną sztycę Command Post Blacklite i karbonowe koła Roval Traverse SL. Rama została również opracowana pod kątem wewnetrznego prowadzenia pancerzy.
Obniżeniu uległa masa ramy Enduro - w modelach karbonowych zanotowano spadek o 120g, a w aluminiowych o 80g. Specialized podkreśla jednocześnie, że nie ucierpiała na tym sztywność konstrukcji. Dla najbardziej wymagających użytkowników przygotowane takie modele jak EVO (180mm coil-spring) oraz nowy 100mm Enduro SX slalom. Waga modelu S-Works ma wynosić 11,7kg, Expert Carbon 12,5kg, a aluminiowy Comp 13,5kg.
Camber 29
Odświeżony model Cambera został wyposażoną w aluminiową ramę M5 oraz amortyzację Fox AutoSag. Głównym celem nowej konstrukcji było poprawienie właściwości XC/Trail roweru, przez co byłaby dostosowana do potrzeb większej ilości użytkowników.
System amortyzacji zyskał całkowicie nowe połączenie tłumika z punktami obrotu. Jest ono podobne do tego użytego w Stumpjumperze, ale posiada jeden punkt obrotu mniej. Górny z nich jest koncentryczny, co nie tylko upraszcza cały sposób montażu, ale również zwiększa sztywność o 10% i obniża wagę całości.
Waga podstawowego modelu ma wynosić 14,2kg, a najwyższego 11,7kg. Carbon Evo zostanie wyposażony w karbonowe korby i widelec SID`a. Jednocześnie wycofano z produkcji model Camber 26".
Carve 29
Aluminiowa rama M4 odświeżonego Carve`a została odchudzona w porównaniu do poprzedniego modelu. Przemodelowana rama jest wyposażona w taperowaną główkę sterową, 100-milimetrowy widelec i nieco wyżej umieszczony środek suportu dla lepszego prowadzenia. Geometria ramy została pomyślana pod kątem zastosowania w maratonach.
Fot.: Specialized