Zastosowany rozstaw przełożeń to mechanizm tarczowy 48/32 z. i kaseta o rozpiętości 11-36 z. Szeroki zakres dostępnych biegów umożliwia sprawne poruszanie się po zróżnicowanym terenie. Został on opracowany przede wszystkim z myślą o początkujących i średnio-zaawansowanych użytkownikach. Dla bardziej wytrawnych miłośników trekkingu w ofercie SRAMa mają znaleźć się twardsze opcje dostępnych do zastosowania przełożeń. Korby oparte są na środku suportu GXP. Od pobrudzenia użytkownika chroni osłona tarczowa.
Zęby tarcz wykonane zostały w technologii X-Glide, dzięki czemu zmiana biegów jest szybsza i łatwiejsza, podobnie jak w szosowych grupach SRAMa. Do obsługi szerokiego zakresu przełożeń kasety tylnej wykorzystana została przerzutka z długim wózkiem (93mm). PRowcy z amerykańskie stajni osprzętu podkreślają, że 20 biegów to efektywny zestaw do zastosowań trekkingowych i miejskich. Z jednej strony zmniejsza wagę grupy, a z drugiej pozwala na zastosowanie niemal wszystkich przełożeń, ponieważ poszczególne z nich nie dublują się (jak często bywa w przypadku napędów 3x10).
Napęd kontrolowany jest za pomocą triggerów zapożyczonych z grupy X0. Ergonomiczne manetki pozwalają na precyzyjną zmianę biegów. Widoczny jest również wskaźnik informujący użytkownika o aktualnie zapiętym przełożeniu.
Jeśli chodzi o hamulce, to dostępne są dwie wersje: V-brake oraz hydrauliczne tarczówki. Za pierwszym rozwiązaniem stoi łatwość obsługi i niższa cena, a za drugim precyzja i siła hamowania oraz wysoka jakość pracy w każdych warunkach atmosferycznych. Warto przy tym dodać, że hydrauliczne hamulce tarczowe montowane w Via GT zostały poddane modyfikacjom. Ze względu na ich częste użytkowanie w warunkach miejskich obniżono w nich agresywność hamowania, przez co rower wytraca prędkość gładko i stabilnie. To rozwiązanie będzie szczególnie pomocne dla początkujących użytkowników, którzy nie mieli do tej pory styczności z tarczówkami hydraulicznymi.
Zastosowano w kołach piasty wyposażone zostały w dynamo. Ono także przeszło modyfikacje, dzięki czemu stabilność transmitowania światła jest większa, przede wszystkim przy mniejszych prędkościach, gdzie niejednokrotnie standardowe dynama przerywają pracę w sposób skokowy.
Specyfikacja techniczna
System: napęd 2x10 z.
Biegi: 20
Mechanizm korbowy: 48/32 lub 48/34 z.
Kaseta: 10b., 11-36 z.
Hamulce tarczowe: hydrauliczne 160mm
Łańcuch: PC 1091, PC 1051, PC 1031
Waga: 2448 g, 2691 g z hamulcami tarczowymi.
Manetki: Trigger
Kolory: czarny/szary
Fot.: SRAM