SRAM Red 2013

Drukuj

Zapowiedź nowej grupy Red wywołała małe rozczarowanie w kolarskim świecie. Red 2013 nie rozpieszcza innowacyjnością - jest raczej ewolucją, a nie rewolucją - o tym przynajmniej świadczy przedpremierowy film reklamowy. Jak będzie w rzeczywistości? Tego nie wiemy.

SRAM ujawnił na portalu YouTube filmik, na którym widać komponenty z przyszłej grupy Red. Póki co nie da się powiedzieć zbyt wiele, ale można wysunąć pewne wnioski. Po pierwsze grupa pozostanie przy 10-rzędowych kasetach, po drugie, przynajmniej na razie, nie powinniśmy spodziewać się wersji elektronicznej od amerykańskiego producenta, co również potwierdzają plotki pochodzące z innych źródeł. Wydaje się to być ryzykowny krok, gdyż konkurencja podąża właśnie w tym kierunku - Włosi wprowadzili na rynek elektroniczną wersję osprzętu, natomiast Japończycy planują w nowym Dura-Ace umieścić 11 zębatek w kasecie. Co ciekawe krążą plotki iż SRAM wprowadzi hamulce tarczowe - zarówno mechaniczne jak i hydrauliczne.

 

Według pierwszych informacji grupa ma schudnąć od 250 do 280g. Części, które najbardziej schudną to korba, hamulce, a także kaseta, która wykonywana będzie w tej samej technologii co XX, co też przypuszczalnie pozwoli uzyskać bardzo niską masę, około 130g w wersji o rozpiętości 11-23. Poprawione zostały hamulce, które mocno zmieniły wygląd. Klamkomanetki zmienią kształt swojej obudowy, która ma być bardziej anatomiczna, jednak dalej będą one korzystać z systemu DoubleTap.

 

 

Zmiany nie ominą także przerzutek. Póki co, wywnioskować można, że w tylnej zmieni się ulokowanie śrubek - od mocowania linki oraz regulacji. Na temat przedniej przerzutki nie wiadomo zbyt wiele. Wizualnie cała grupa nie zmieni się za mocno - logo, a także grafiki będą zbliżone do obecnej wersji.

Premiera nowej grupy przewidziana jest na luty przyszłego roku. Nowy Red do sprzedaży trafi najprawdopodobniej pod koniec przyszłego roku jako model z rocznika 2013.
 

Info: www.sram.com