OverDrive 2 to nic innego jak stożkowaty profil rury sterowej w widelcu, jednak w miejsce standardowego profilu 1 1/8 - 1 1/2", pojawił się jeszcze większy - 1 1/4 - 1 1/2". Zdaniem konstruktorów zmiana ta daje wzrost sztywności na poziomie 30 procent względem poprzedniego rozwiązania, a ponadto poprawia się prowadzenie roweru w zakrętach. Jedyną wadą jest wzrost masy o 5g, ale trzeba przyznać, że to raczej znikoma wartość.
Oczywiście ilość dostępnych na rynku mostków, które będą kompatybilne ze średnicą 1 1/4" jest raczej ograniczona, dlatego Giant zdecydował się na stworzenie pełnej gamy własnych mostków, gotowych do współpracy z systemem OverDrive 2. Jednak nadzieje na większą ilość dostępnych mostków daje fakt, że nowy standard jest otwarty, co też oznacza, że każdy producent zawieszenia może tworzyć amortyzatory z rurą sterową kompatybilną z OverDrive 2.
Nowy standard trafi do wielu modeli z kolekcji 2012: XtC Composite, Anthem X 29er, Anthem X Advanced SL, Anthem X Advanced, Anthem X, Trance X Advanced SL, Trance X Advanced, Trance X, Reign X, Reign oraz Faith. Użytkownicy modeli ze starszą wersją stożkowatej rury sterowej również będą także mogli skorzystać z OverDrive 2, konieczna będzie jednak wymiana górnych łożysk, sterów, podkładek, mostka i widelca.
Info: www.giant-bicycles.com
Dystrybutor: www.giant-bicycles.com/pl-pl