Nowe modele Santy

Santa Cruz Blur TR i twentyniner Highball

Drukuj

Nowy Blur TR to trialowa wersja popularnych Blurów XC i LT, model na rynku pojawi się ze skokiem zawieszenia wynoszącym 127 mm. Kolejna nowość to Highball na 29-calowych kołach.

Santa Cruz Blur TR
Zbudowany przy wykorzystaniu świetnie funkcjonującego zawieszenia VPP, Blur TR znajduje sie gdzieś pomiędzy modelem XC, a rowerami o większym skoku, typu AM/FR, włączając w to Blura LT, który ma ugięcie wynoszące 140mm. W porównaniu do modeli „kochających grawitację", górna rura jest trochę dłuższa, ale w stosunku do typowego XC kąt główki jest trochę bardziej płaski. Zapewnia to sprawne podjazdy i stabilne zjazdy.



Rama, nie posiadająca stożkowej główki, jest wykonana całkowicie z karbonowych włókien, co daje w sumie 2,27 kg dla ramy, włącznie z amortyzatorem. Oznacza to, że jest o jakieś 0,22 kg lżejsza niż LT. Kompletny Blur o rozmiarze XL waży tylko 10,6 kg (osprzęt SRAM X.O, amortyzatory Rock Shox SID LT, Easton, Pro, hamulce Ashima). Punkty smarowania dolnych osi obrotu są standardowe dla rowerów Santa Cruza i także występują w tym przypadku. W zawiasach zastosowano ponadgabarytowe aluminiowe osie obrotu, z łożyskami igiełkowymi. W hakach i zamocowaniu hamulca tarczowego zastosowano pełen karbon. Na dolnej rurze tylnego trójkąta po stronie napędu, znajduje się zintegrowany ochraniacz i metalowa płytka zapobiegająca uderzeniom i zakleszczeniu łańcucha. Rekomendowana cena detaliczna to 2699 USD za ramę z tłumikiem Fox RP23. Kompletny rower powinien pojawić się w cenie 3799 USD. Będzie dostępny od 15 kwietnia.

 



Karbonowy Highgball
Długo czekaliśmy, aż wiadomości dotyczące doniesień o pracach ekipy z Santa Cruz nad nowym prototypowym karbonowym twentyninerem, ujrzą światło dzienne. Aż do teraz. Zaprojektowany, by ścigać się i wygrywać, ten hardtail ma karbonową ramę, która waży tylko 1,1 kg. Lekki, zwinny, sztywny i ostry jak brzytwa – po prostu boski. Highball będzie początkowo dostępny w dwóch kolorach: Matte Carbon/Grey lub Gloss Carbon/Red.

 

 



Z w miarę normalnym wyposażeniem, czyli standardowym środkiem suportu i podobną sztycą Highball ma ważyć zaledwie 9,5 kilograma. Santa Cruz deklaruje, że Highball posiada bardzo krótki tylny trójkąt ramy. W porównaniu do modelu Gary Fisher Paragon jest on krótszy o aż 5 mm!

 

 



Z przodu znajdujemy stożkową główkę ramy, ze standardowymi zewnętrznymi dolnymi łożyskami w rozmiarze 1,5 cala oraz ze zintegrowanymi górnymi 1-1/8 cala. W modelu nie został zastosowany suport typu BB30, PF30, BB90 czy BB66, ale jego wypróbowana, gwintowana wersja. Pozostałe detale wykończenia są podobne, jak te w karbonowym modelu opisanym powyżej. Highball pojawi się w sugerowanej cenie detalicznej 1899 USD (cena ramy), a kompletne rowery w cenach zaczynających się od 3099 USD.

Info: www.santacruzbicycles.com