Umiejscowiony tuż za najdroższym w ofercie i jednocześnie najbardziej wyścigowym modelem Xelius, Sensium przeznaczony jest dla osób, które niekoniecznie zamierzają brać udział w wyścigach. Producent skoncentrował się na komforcie i twierdzi, że nowy Sensium znakomicie pochłania nierówności asfaltu - głównie za sprawą specjalnie wygiętych rur tylnego widelca oraz elastomerowej wkładki Polymer C+, która umiejscowiona została w tylnym mostku, łączącym ramiona tylnego widelca. Dodać należy także, że tylny trójkąt zostanie wydłużony - rury łańcuchowe będą miały 412mm, a więc o 4mm więcej niż Xeliusie. W efekcie rama prowadzić ma się stabilniej i mniej nerwowo reagować na ruchy kierownicą.
Producent jednak zaznacza, że te zabiegi nie mają wpływu na sztywność boczną, która dalej będzie wysoka - między innymi za sprawą przedniego, wykonanego z włókien HM, trójkąta, mieszczącego w rurze czołowej, "sterówkę" o stożkowatym profilu. Jednak, co może nieco dziwić w sprzęcie tej klasy, rura sterowa wykonana będzie z aluminium. Należy również wspomnieć o poprowadzeniu pancerzy wewnątrz ramy.
Nowy Sensium dostępny będzie w wielu konfiguracjach, wyposażonych między innymi w osprzęt SRAM Force czy też Campagnolo Chorus, występować będzie także w odmianie z geometrią przeznaczoną dla kobiet. Ceny podstawowych modeli z osprzętem Shimano 105 będą zaczynać się od 7199 zł.
Info: www.lapierre-bikes.co.uk
Dystrybutor: www.poreba.carrer.pl