Są to trzy nowe modele: S30 AL Race, S30 AL Sprint oraz S27 AL Comp - wszystkie będą kołami przeznaczonymi pod klasyczne opony, z aluminiową obręczą. Koła te projektowane i budowane są przez SRAMa, ale podobno wykorzystano do pomocy Zipp'a, który już od pewnego czasu jest własnością SRAMowskiego giganta.
Zawarte w nazwach kół oznaczenia liczbowe, określają wysokość profilu obręczy w mm, co oznacza, że droższe od S27 modele S30, będą miały obręcze o wysokości 30 mm. Odmiana Race ma przy tym ważyć przyjemne 1430 g, a para kół Sprint, która zasadniczo ma być wzmocnioną odmianą Race, przeznaczoną pod mocniejszych zawodników, ważyć będzie 1495 g. Obydwie te propozycje otrzymają lśniące, czarne wykończenie, z kolei w kołach S27 ujrzymy kolor matowy. I chociaż na pierwszy rzut oka wszystkie 3 pary nowych kół wydają się być bardzo do siebie zbliżone pod względem technicznym, to jak się okazuje trochę się różnią - każda z nich korzysta z 18-tu szprych w przednim i 20-tu szprych w kole tylnym, ale szprychy między poszczególnymi modelami różnią się jakością, a po drugie inny jest także kształt obręczy. W S30 jest on, na wzór kół Zipp, toroidalny, z kolei w tańszych S27 jest to standardowy kształt litery V. Użycie tańszych materiałów oraz mniejsze zaawansowanie techniczne modelu S27 jest widoczne także w masie, koła te ważyć będą trochę więcej - 1620 g/para.
Info: www.sram.com
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl