SRAM wkracza w turystykę

Via to tylko początek

Drukuj

Po tym, jak SRAM pokrył zapotrzebowanie na niemal każdy rodzaj rowerowego osprzętu, włącznie z rowerami miejskimi, gdzie sprzedaje piasty wielobiegowe, postanowił zaatakować ostatnią niszę, która została niezdobyta. W sezonie 2010 oficjalnie zostanie zaanektowane terytorium trekkingów za pomocą grupy nazwanej Via.

Trekkingi na celowniku
Pierwsza trekkingowa grupa SRAMa bierze na cel rowery ze średniej półki cenowej. Została stworzona z wykorzystaniem doświadczeń zdobytych w grupach Red, Force i Rival. Poza przerzutkami przednią i tylną dostępne będą także korba, łańcuch, tryb, hamulce - typu V i tarczowe - jak i manetki typu trigger. Produkcja i wysyłka do sklepów ma zacząć się już w kwietniu, a grupa będzie 24-biegowa.

Lekko, coraz lżej w MTB
Oczywiście wszyscy czekają na nową grupę XX, bo ta ma wyznaczyć nowe standardy wagowe. Tym niemniej miło nam donieść, że podobną kurację przejdą niemal wszystkie komponenty SRAMa w sezonie 2010 i zostaną odchudzone. Dlatego też w przyszłym roku spodziewać się można nowych przerzutek w grupach X.0, X.9 i X.7. I tak nowa wersja X.9 ma ważyć tylko 210 gramów (X.7 235 gramów) i to w wariancie z długim wózkiem. Przerzutki X.9 i X.7 zupełnie przy okazji zyskają nową geometrię korpusu i będą dostępne w dwóch wariantach z różnymi długościami wózków.

SRAM będzie oferował X.9 i X.7 jako grupy, wraz z korbami Truvativa i hamulcami Avida. X.7 dostanie nowe manetki. X.5 i X4 w 2010 pozostaną jako wyposażenie rowerów klasy średniej. X.4 ma stanowić ciekawą propozycję grupy z 21-biegami, korbą Truvativa i hamulcami hydraulicznymi Avida.

Jak niesie wieść producenci rowerów bardzo naciskają na SRAMa by wprowadził kolejną wersję Hammerschmidta. Ten spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem, ale niestety dostępny jest wyłącznie w warianach FR i AM, a przydałoby się coś jeszcze lżejszego. Niestety efektu prac konstruktorów nie doczekamy się jeszcze w przyszłym roku.

Info: sram.com