Szkoda, z drugiej jednak strony Cervélo nie zamierza się poddawać, inżynierowie będą testowali nowe rozwiązania we własnej drużynie kontynentalnej. Nowa rama do jazdy na czas - P4, pokazuje jak wiele Kanadyjczycy z Toronto potrafią.
P4 to następca utytułowanej ramy P3, która na koncie ma wiele medali i zwycięstw w prestiżowych wyścigach, jest to także najbardziej aerodynamiczna rama jaka kiedykolwiek powstała. Zadanie było więc ciężkie, należało poprawić produkt niemal doskonały. W tym celu inżynierowie wybrali się do specjalnego tunelu w San Diego, gdzie pracowali dwa miesiące. Jak wyglądają efekty ich pracy?
Cervélo zdecydowało się w końcu na użycie widelca specjalnie zaprojektowanego dla tej konkretnej konstrukcji, jego linie łagodnie przechodzą w kształt ramy, dzięki czemu nie dochodzi do niepożądanych turbulencji. Każda rura została pod względem aerodynamiki poprawiona, pancerze poprowadzone są oczywiście wewnątrz ramy, a przestrzenie pomiędzy rurami i kołami zostały zmniejszone. Wszystko to wpływa na znacznie łatwiejsze opływanie powietrza wokół ramy.
Ciekawie prezentuje się rozwiązanie tylnego hamulca, został on umiejscowiony tuż za mufą suportu i jest własną konstrukcją Cervélo. Takie rozwiązanie całkowicie izoluje go od opływającego ramę powietrza. Firma chwali się także, że przy tej samej sile hamowania oraz modulacji co topowe hamulce znanych producentów, ich produkt jest o 30% lżejszy.
Najciekawsze jednak wydaje się rozwiązanie zintegrowanego z ramą bidonu. Ma on pojemność 570ml, specjalny aerodynamiczny kształt i umiejscowiony został tuż nad mufą suportu. Można więc zapomnieć o nieaerodynamicznych zwykłych bidonach, umiejscowionych na dolnej czy też podsiodłowej rurze. Cervélo twierdzi także, że ich P4 jest szybszy z bidonem, niż bez niego.
Rama dostępna będzie w grudniu tego roku, w jednym, czarnym kolorze. Cena ma wynieść 4800$.
Info: cervelo.com
Dystrybutor: Wertykal (www.wertykal.com)