Szosowe koła SRAMa

Drukuj

Chociaż plotki o szosowych kołach SRAMa pojawiały się już od jakiegoś czasu, to mało kto brał te informacje na poważnie.

Chociaż plotki o szosowych kołach SRAMa pojawiały się już od jakiegoś czasu, to mało kto brał te informacje na poważnie.W końcu po co sprzedawać koła pod własną nazwą, skoro jest się właścicielem, wyspecjalizowanej w tej dziedzinie, firmy Zipp? SRAM zdecydował jednak, że produkty Zipp przeznaczone będą wyłącznie dla produktów z najwyższej półki, a sam zajmie się nieco tańszymi wyrobami.

Na razie na rynek trafią trzy modele i będą to koła przeznaczone wyłącznie pod zwykłe opony. Wersje szytkowe póki co nie są planowane. Obręcze wykonane zostały poprzez połączenie aluminium z karbonowym płatem, który ma za zadanie poprawić aerodynamiczne właściwości kół. Jest to technologia cięższa od wykonanej w całości z karbonu obręczy, ale na pewno tańsza i bardziej niezawodna.

S40, S60 oraz S80 - to nie nazwy modeli szwedzkiego producenta aut, ale kół o których mowa. Różnić się będą wyłącznie wysokością obręczy.

S40 ma mieć obręcz o wysokości 38mm, waga tych kół wyniesie 1615g. S60 wyposażony będzie w obręcz wysoką na 60mm, waga: 1750g. Natomiast obręcz w wersji S80 ma aż 82mm wysokości, a taki zestaw ważyć będzie solidne 2075g.

Koła będą wyposażone w bębenek zgodny ze standardem Shimano/SRAM, o wersji przeznaczonej dla Campagnolo producent nie informuje.

Info: sram.com
Dystrybutor: harfa-harryson.com.pl