Rowery Northtec: co ciekawego w 2023?

Zobacz najciekawsze modele rowerów polskiej marki Northtec na sezon 2023.

Drukuj
Northtec Cayon DR 2x10 Michał Kuczyński

Polska marka rowerowa Northec w tym roku z własnej linii montażowej wypuszcza kilka ciekawych modeli, które jak zwykle są skrojone na potrzeby przeciętnej polskiej kieszeni. Sprawdzamy, co Norhtec ma do zaoferowania w sezonie 2023.

Początek swojej działalności w branży rowerowej firma datuje na lata 90. W tamtych czasach polski rynek rowerowy nie był nasycony dużą ilością jednośladów, co głównie przyczyniło się do motywacyjnego działania w tej sferze. Ciężka praca, determinacja i dążenie do celu doprowadziło do powstania w 2006 roku nowej marki rowerów pod nazwą Northtec. Specjalizują się głównie w produkcji rowerów górskich, trekkingowych i lifestylowych, które łączą w sobie dobrą jakość, własny design i co najważniejsze atrakcyjną cenę. Na ten sezon firma również przygotowała ciekawą ofertę. Przebadaliśmy temat i wybraliśmy kilka rowerów, które mogą Was zaciekawić. Reguła wyboru była prosta - ma być niedrogo i jakościowo.

RODZINA CAYON

 
 

Na pierwszy rzut przedstawiamy całą l Cayon (nie mylić z Canyonem). Jest to seria rowerów MTB hardtail. Ciekawym okazem w tej linijce jest…

CAYON DR 2x10

Solidny i wytrzymały rower górski ze sportową geometrią, przeznaczony do rekreacyjnej jazdy w terenie. Nie jest jednak wykluczone, że na tym rowerze można będzie się sprawdzić na trasach pierwszych wyścigów XC czy maratonach. Wykonany z hydroformowanego aluminium stopu 6061, który pozwala na budowanie lekkich i sztywnych elementów. Rama z taperowana główką poprawia sztywność i stabilność przedniego widelca. Wyposażony w wytrzymałe 29-calowe koła, które są zbudowane na piastach Shimano HB TX 505, wzmacnianych obręczach własnej produkcji, szprychach Sapim Leader i oponach Schwalbe Smart Sam. Zestaw ten gwarantuje dużą wytrzymałość i bezpieczną jazdę w terenie. Z przodu znajduje się powietrzny amortyzator Suntour XCR RL-32 AIR ze skokiem 100 mm, regulacją tłumienia i manetką blokady skoku z kierownicy, który ma zapewnić optymalne tłumienie drgań i wstrząsów na górskich trasach. Cały ten szkielet dopełnia grupa napędowa Shimano Deore 2x10, z hydraulicznym układem hamulcowym, gdzie tylny hamulec montowany jest w systemie Post Mount, co eliminuje konieczność montowania adaptera i pozwala uzyskać lepszą skuteczność hamowania. Całe okablowanie jest umieszczone wewnątrz ramy. Do siedzenia firma zamontowała własne siodełko Northtec MTB Exclusive. Masa tego roweru to 13,8 kg, jest dostępny w czterech rozmiarach i czterech wersjach kolorystycznych. Cena 4299 zł.

CAYON DR/XT 1X12 

O półkę wyżej postawiony jest Cayon DR/XT 1X12. Jest to bardzo zbliżony rower do Cayona DR 2X10 jesli chodzi o zastosowanie i wykonanie elementów szkieletowych. Różnice, które wprowadził producent, tyczą się głównie osprzętu, który jak wiemy z doświadczenia, odgrywa bardzo dużą rolę w całokształcie roweru i wpływa na jego użytkowanie i wygodę. Za napęd odpowiada grupa Shimano Deore 1X12 i tylna przerzutka Deore XT. Takie rozwiązanie wyklucza przednią przerzutkę, manetkę i jeden blat, a jednocześnie zwiększa zakres użytkowania tylnej kasety, zmniejsza masę i ułatwia kwestie regulacyjne. W danym wypadku pomimo blatu z 32 ząbkami z przodu, kaseta o rozstawie 10-51 robi całą robotę, pozwalając manewrować biegami od "przepychania" do przysłowiowego "młynka". Koła o wielkości 29 cali są zbudowane na na piastach Shimano HB-MT400 i wmocnionej obręczy Northtec, obute w opony Schwalbe Smart Sam. Układ hamulcowy Shimano BR MT201, z przednią tarczą 180 mm, która zapewnia lepsze odprowadzenie ciepła i polepsza hamowanie w trudnijeszym terenie. Za amortyzacje odpowiada powietrzny widelec Suntour XCR RL-32 AIR. Dzięki takiej modyfikacji rower ten może z mocnym przytupem spróbować swoich sił w cięższych i bardziej wymagających trasach, jak i również powalczyć na maratonach czy wyścigach XC. Masa to 13,6 kg. Cena 5199 zł

CAYON XT PERFORMANTE FOX 

Z tym modelem wchodzimy w bardzo zaawansowaną jazdę, CAYON XT PERFORMANTE FOX to wyczynowy i lekki, pomimo aluminiowego framsetu, rower MTB. Skupił w sobie wszystko, co i pozostałe CAYONY, ale został uzbrojony w osprzęt wysokiej klasy. W tym modelu Northtec proponuje pełny napęd Shimano Deore XT 1x12 o takim samym zakresie przełożeń z tyłu, natomiast z przodu będzimy mieli na blacie o dwa ząbki więcej, czyli 34. Hydrauliczne hamulce Shimano XT M-8100, gdzie tylny zacisk hamulcowy, również jest montowany bez adaptera w systemie PM z przednią tarczą o wielkości 180 mm. Solidne, wytrzymałe koła zbudowane na piastach Shimano XT M-8110, które są wyposażone w uniwersalne i szybkie opony Schwalbe Rocket Ron Performance 29X2.25. Powietrzny amortyzator renomowanej firmy FOX forx 32 SC 29 K FIT 4 RC 100 mm z regulacją tłumienia i manetką blokady skoku z kierownicy. Jego działanie podnosi trakcję roweru na trudnych sekcjach, a łatwość ustawienia spodoba się amatorsko podchodzącym do tematu użytkownikom. Kierownica 720 mm szerokości, klasycznie dla XC, pasuje do charakteru roweru, który sprawdza się na ciasnych i krętych trasach. Rower ten dzięki użytym komponentom został powołany do amatorskiego ścigania. Jego waga wynosi 11,2 kg. Cena 8599 zł. 

OFFROAD DB 29

 

Rower Northtec Offroad DB 29 to wyjątkowy model zaprojektowany do jazdy w zróżnicowanym terenie. Wyposażony w 29-calowe koła, ten rower oferuje doskonałą przyczepność i stabilność na nierównych ścieżkach i szlakach. Rama roweru Northtec Offroad DB 29 została wykonana z lekkiego, ale wytrzymałego stopu aluminium, co przekłada się na dobrą wydajność podczas jazdy. Geometria ramy zapewnia komfortową pozycję, jednocześnie umożliwiając efektywne przenoszenie siły podczas pedałowania. Rower ten jest wyposażony w dobrej jakości amortyzator przedni Suntour NVX HLO DS 700C  o skoku 75 mm z regulacją i blokadą skoku, który pomaga w pochłanianiu wstrząsów i nierówności terenu, co przekłada się na płynną jazdę. Ponadto, Northtec Offroad DB 29 posiada solidny układ napędowy Shimano Acera/Altus 3x8. Ważną cechą tego roweru jest również system hydraulicznych hamulców GEMMA GA-900. Offroad DB 29 to doskonały wybór dla osób, które szukają solidnego i niezawodnego roweru do jazdy w terenie. Jego wytrzymała konstrukcja i zaawansowane komponenty zapewniają przyjemność z jazdy i pewność siebie na trudnych trasach. Rama roweru ma także wiele punktów mocowania, co umożliwia zamontowanie bagażnika, błotników i innych akcesoriów, które mogą być przydatne podczas długich wypraw rowerowych lub codziennych dojazdów. Koła o rozmiarze 29 cali są doskonałe do jazdy w terenie i zbudowane są na piastach Alu z łożyskami maszynowymi, szprychach Sapim i oponach Kenda o szerokości 40 mm, które zapewniają lepszą przyczepność. Jest dostępny w dwóch rozmiarach ramy, co umożliwia dopasowanie do indywidualnych preferencji i wzrostu użytkownika. Bez względu na to, czy planujesz jazdę po górskich szlakach, czy chcesz pokonywać miejskie przeszkody, ten rower może być doskonałym wyborem dla pasjonatów off-roadowych przygód. Offroad dodatkowo wyposażony został w bagażnik aluminiowy, oświetlenie ledowe bateryjne, błotniki RPZ oraz podpórkę, amortyzowany wspornik siodła, szerokie wygodne siodełko elastomerowe Northtec Comfort i regulowany mostek. Waga 16,4 kg. Cena 3099 zł.

RODZINA MADEIRA

 
 

Przedstawiciele rowerów crossowych od Northtec — Madeira. Na ten rower, po części poprzez swoją geometrię, a głównie poprzez schodzącą ku dołowi górną rurę, będą spoglądać bardziej kobiety, ale nie jest wykluczone, że opisane specyfikacje, design i kolorystyka przypadną do gustu i mężczyzną. W swojej flocie posiada aż 6 modeli. Wyodrębniliśmy dla Was najbardziej okazyjne pod względem użytych komponentów i ceny. Od najprostszego uniwersalnego MADEIRA VB TR, do bardziej zaawansowanego MADEIR DB XT, dla szukających najlepszego osprzętu i intensywnie jeżdżących cyklistów. Wszystkie wersje są zbudowane na kołach 28 cali, hydroformowanej aluminiowej ramie o crossowej geometrii, która posiada system Cable Inside Frame (prowadzenie wewnętrzne kabli). Każdy rower ma na wyposażeniu specjalne siodełko posiadające korpus z systemem amortyzacji D2, wkładkę żelową z pamięcią kształtu i regulowany mostek. Różnice to oczywiście osprzęt, waga i system amortyzacji.

MADEIRA DB XT 

Northtec Madeira DB XT to wszechstronny model stworzony do pokonywania różnorodnych tras. Ten rower górski oferuje doskonałą wydajność i niezawodność, dzięki czemu jest idealnym towarzyszem zarówno na górskich szlakach, jak i podczas codziennych przejażdżek. Rama roweru Northtec Madeira DB XT została wykonana z wytrzymałego aluminium, które łączy lekkość z solidnością. Geometria ramy zapewnia stabilność i kontrolę, jednocześnie zapewniając komfortową pozycję podczas jazdy. Jakość osprzętu to kolejny atut tego modelu. Northtec Madeira DB XT jest wyposażony w pełną grupę napędowa Shimano Deore 3x10 z tylną przerzutką Deore XT. Dzięki temu rower płynnie i precyzyjnie zmiania biegi, co pozwala dostosować prędkość do warunków terenowych. Amortyzator powietrzny Suntour NRX AIR RL 700C 75 mm z blokadą skoku z kierownicy, jest kolejnym elementem, który podnosi jakość jazdy na tym rowerze. Dzięki niemu rower skutecznie pochłania wstrząsy i nierówności terenu, zapewniając komfortową jazdę nawet na najbardziej wymagających trasach. Rower ma także wytrzymałe i skuteczne hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR- MT200, które gwarantują pewne i efektywne hamowanie. Koła na wzmacnianych obręczach, szprychach Sapim Leader oraz piastach Alu z łożyskami maszynowymi, na oponach Schwalbe Smart Sam, które pozwalają utrzymać dobrą przyczepność bez względu na rodzaj nawierzchni. Rower Northtec Madeira DB XT to doskonały wybór dla osób, które szukają wszechstronnego roweru górskiego, który sprosta wymaganiom zarówno podczas wycieczek po górach, jak i codziennej jazdy. Masa 13,7 kg. Cena 4899 zł.

MADEIRA DB AL

Rower Northtec Madeira DB AL to wszechstronny rower górski, który oferuje solidność, wygodę i niezawodność. Ten model został stworzony z myślą o zapewnieniu produktywnej jazdy zarówno w trudniejszym terenie, jak i podczas codziennych przejażdżek. Northtec Madeira DB AL jest wyposażony w amortyzator Suntour NVX RL DS 700C 75 mm z regulacją i blokadą skoku z kierownicy przedni, który skutecznie pochłania wstrząsy i nierówności terenu. Posiada solidny układ napędowy Shimano Alivio 3x9. Wyposażony jest również w hamulce tarczowe Shimano BR-MT200, które skutecznie się sprawdzą w każdej sytuacji. Wzmacniane koła toczą się na piastach z łożyskami maszynowymi, na szprychach Sapim oraz wytrzymałych oponach Kenda. Madeira DB AL to uniwersalny, solidny rower crossowy o wadze 14,2kg. Cena 3399 zł.

MADEIRA DB AC

Dosyć tania i solidna propozycja od Northtec, to model Madeira DB AC. Za niecałe 3000 zł, producent oferuje nam podstawowy, ale całkiem miły osprzęt, który będzie wystarczający dla osób traktujących rower w mniej wyczynowy sposób. Przejażdżka po mieście, wypad na przyrodę - te zadania idealnie pasują do kompetencji danego roweru. Posiada hamulce hydrauliczne Shimano BR-200, napęd Shimano Acera/Altus 3x8, amortyzator Suntour NVX HLO 700C 75 mm z regulacją i blokadą skoku zapewni optymalne tłumienie drgań i wstrząsów, wzmacniane koła, zbudowane na piastach o łożyskach maszynowych, szprychach Sapim oraz wytrzymałych oponach Kenda. Konstrukcja jak i w wyżej opisanych modelach, to lekki aluminium. Nie zabrakło tutaj i wygody, za pośrednictwem siodełka Northtec Comfort posiadającego korpus z systemem amortyzacji D2, wkładkę żelową z pamięcią kształtu zapewniającą najwyższy komfort w każdej pozycji podczas jazdy. Komfortową pozycję uzyskamy tutaj dzięki regulowanemu mostku. Za 14,4 kg zapłacimy 2899 zł.

MADEIRA VB TR

Najskromniejszy rowerek we flocie. Ale skromny nie oznacza, że nie ma się czym pochwalić. Rower prosty od podstaw, ale czego chcieć więcej od jazdy poza samą jazdą. Madeira VB TR to praktycznie fundament rowerów górskich, jesli chodzi o budowę i osprzęt. Oferuje on tym uniwersalność i solidnośc, a czego więcej potrzeba? Zbudowany z aluminium na kultowym napędzie Shimano 3x7 Tourney/Altus, z amortyzatorem Suntour NEX P 700C 63 mm z regulacją skoku, wzmacnianymi kołami, zbudowanymi na piastach Shimano HT X500, szprychach Sapim oraz oponach terenowych Kenda. Jak na klasyka przystało system hamulcowy w tym rowerze to V-brake. W zupełności wystarczający dla bezpiecznej jazdy po mieście, scieżkach rowerowych i szutrowych, jedyny minus tych hamulców będzie dostrzegany podczas deszczu. Za wygodę odpowiada specjalne siodełko z korpusem z systemem amortyzacji D2, wkładką żelową z pamięcią kształtu zapewniającą najwyższy komfort w każdej pozycji podczas jazdy. Regulowany mostek jest dodatkowym atutem, dzięki niemu dobrać odpowiednią pozycję będzie dużo łatwiej. Waga 14,3 kg. Cena jak najbardziej atrakcyjna, bo tylko 2099 zł. Idealny na pierwszą przygodę z rowerem.

Nowe Trekkingi

 

Rowery trekkingowe mają to do siebie, że łączą w sobie komfortową pozycję, a zarazem możliwość pokonywania tras terenowych, oczywiście nie tych zaawansowanych. Rowery te często używane są do podróżowania, z racji możliwości doczepienia różnych gadżetów. Northtec nie obdzielił nas taką możliwością i na własnej linii produkcyjnej stworzył kilka ciekawych okazów. Prezentujemy Państwu dwa modele, jeden o geometrii bardziej męskiej, drugi dla płci pięknej.

BERGON DB XT

Jest to zaawansowany rower trekkingowy, został stworzony z myślą o pokonywaniu trudnych tras i zapewnia maksymalną satysfakcję zarówno doświadczonym rowerzystom, jak i entuzjastom przygód na dwóch kółkach. Udoskonalony model posiada hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR 200, które zapewniają skuteczne hamowanie w każdych warunkach pogodowych. Lekka hydroformowana rama aluminiowa o komfortowej geometrii, zapewnia stabilność i precyzję kierowania, co przekłada się na dosyć dobre manewrowanie podczas bardziej wymagających pod względem technicznym tras. Posiada również system Cable Inside Frame. Pełna grupa napędowa Shimano Deore 3X10 z tylną przerzutką Deore XT odpowiada w tym rowerze za precyzje w zmianie przełożeń, a ilośc biegów rozszerza spektrum użytkowania Bergona. Amortyzator NEX RL DS 700C 63 mm z regulacją i blokadą skoku z kierownicy, dodatkowo polepszy komfort jazdy w trudniejszym terenie, pochłaniając wstrząsy, zabezpieczając nas przy tym od "skakania" na rowerze, a także nasz bagaż o zbędnych wstrząsów. Wzmacniane koła, zbudowane na piastach Shimano HB-M4050 F-R 32H QR, szprychach Sapim Leader oraz oponach Schwalbe Land Cruiser z wkładką antyprzebiciową, które zabezpieczą nasza podświadomość od obawy złapania kapcia. Dla jeszcze większej wygody rower został wyposażony w amortyzowany wspornik siodła i szerokie wygodne siodełko elastomerowe. W podstawowym wyposażeniu zamontowany jest bagażnik aluminiowy, oświetlenie ledowe bateryjne, błotniki RPZ oraz podpórka. Rower Bergon w takim wyposażeniu to naprawdę wysoka półka, jeśli chodzi o rowery trekkingowe. Najważniejsze, żeby ta półka wytrzymała wagę roweru - 15,9 kg, przy tym portfel schudnie tylko o 4599 zł.

BOUDICCA DB DA

 

Nowy model roweru trekkingowego BOUDICCA DB DA, bardziej chyba przypadnie do gustu panią niż panom, poprzez swoją charakterystyczną geometrię, ale, jak to się mówi - sprawa gustu. Został zaprojektowany specjalnie z myślą o wszystkich uprawiających turystykę rowerową. Rower ten adresowany jest dla lubiących jazdę przede wszystkim rekreacyjną. Można nim wybrać się na przejażdżkę za miasto, jak i pojechać na wycieczkę po leśnych lub polnych ścieżkach. Możliwość zamontowania dodatkowych akcesoriów pozwoli na dłuższe podróże. Jak na trekkinga przystało, rower jest wygodny, o czym świadczy, jego geometria, amortyzowany wspornik siodła, szerokie wygodne siodełko elastomerowe i możliwość regulowania pozycji na mostku. Wyposażony w hamulce hydrauliczne GEMMA GA-900, które na pewno wpłyną pozytywnie na użytkowanie, poprzez bardziej dynamiczną pracę. Wykonany jest z lekkiego i sztywnego stopu aluminium z wewnętrznym prowadzeniem kabli. Grupa napędowa Shimano Deore/Altus 3X9, pomimo że nie jest notowana zbyt wysoko w ofercie Shimano, jest dosyć precyzyjna i do rekreacyjnej jazdy nadaje się w sam raz. Amortyzator NEX HLO DS 700C 63 mm z regulacją i blokadą skoku zadziała odstraszająco na nierówności w terenie i poprawi komfort jazdy. Wzmacniane koła, zbudowane na piastach Alu z łożyskami maszynowymi, zmniejszą opory toczenia, a opony Schwalbe Land Cruiser z wkładką antyprzebiciową, zabezpieczą dętki od przebicia. W podstawowym wyposażeniu zamontowany jest bagażnik aluminiowy, oświetlenie ledowe bateryjne, błotniki RPZ oraz podpórka. 16,2 kg tego roweru obejdzie się Wam w 3399 zł.

Wszystkie z przedstawionych modeli, są dostępne w różnych rozmiarach i wersjach kolorystycznych. Te i inne modele, a także akcesoria firmy Northtec można znaleźć na stronie producenta nrowery.pl.

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj