Nowy Giant Trance X E+ to elektryczny rower górski z pełnym zawieszeniem, którego konstrukcja i parametry sytuują go wśród ciekawych maszyn do ostrej jazdy po szlakach i długich wycieczek po górach. Rower toczy się na kołach 29” i ma 150 mm skoku przedniego amortyzatora oraz 140 mm tylnego zawieszenia. Do tego przygotowano trailową geometrię z możliwością delikatnej regulacji za pomocą patentu flip chip.
Mocny silnik SyncDrive Pro
Giant Trance X E+ jest wyposażony w najnowszą wersję silnika SyncDrive Pro, który został zbudowany we współpracy z Yamahą. Jego konstrukcja oraz kształt zostały zoptymalizowane pod ramę Gianta i system zawieszenia Maestro. Inżynierom udało się osiągnąć kompaktowe wymiary i masę 2,7kg.
Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 85 Nm, a producent obiecuje, że poziom wsparcia ridera to nawet 400%. Giant podkreśla też jego bardzo naturalne zachowanie i wysoką czułość - wspomaganie płynnie dostosowuje intensywność dozowania mocy do siły naciskania na pedały oraz kadencji rowerzysty. Ponadto w najnowszym SyncDrive Pro zmniejszono poziom hałasu oraz współczynnik Q (pedały są wężej rozstawione, niż wcześniej), co zwiększa wydajność pedałowania.
Kompleksowe odświeżenie systemu wspomagania to również nowa bateria EnergyPak, która pozwoliła zwiększyć zasięg o 20%. W najwyższym modelu Trance X E+ 1 jej pojemność to 750 Wh. W tańszych są baterie o pojemności 625 Wh. Do sterowania całym wspomaganiem służy nowy przycisk na górnej rurze ramy (RideControl Go), który służy do włączania/wyłączania i ma kolorowe diody LED informujące o trybie wspomagania i poziomie baterii. Nowy jest też kontroler na kierownicy do obsługi wspomagania - RideControl Ergo3 - który może być montowany przy lewym lub prawym chwycie. Można też dokupić drugi i używać dwóch w dowolnej konfiguracji przycisków, które programuje się za pomocą aplikacji RideControl.
Nowa rama i geometria
Rama e-bike’a od Gianta jest wykonana z aluminium Aluxx SL, czyli ,,szlachetnego stopu” tajwańskiego producenta, który słynie z doskonałego stosunku wytrzymałości do masy. Silnik oraz bateria są oczywiście z nią zintegrowane, a jakość jazdy gwarantują też przemyślana geometria oraz sprawdzone i lubiane przez riderów zawieszenie Maestro. Jeżeli chodzi o geometrię, Giant nie przesadził w kierunku wypłaszczania do przesady kąta główki. Mamy za to solidne ścieżkowe parametry, ale jednocześnie na tyle ,,ostre” żeby rower był też odpowiednio zwinny i skrętny.
Jak już wspominaliśmy geometria jest regulowana dzięki flip chip - zmiana ustawienia powoduje, że zmienia się kąt główki ramy, rury podsiodłowej oraz wysokość suportu. Wysoka pozycja jest zalecana w wolniejszym i bardziej technicznym terenie, z większą ilością ciasnych sekcji. Bardziej stromy kąt główki ramy (66,5 stopnia w M) zapewnia wówczas szybsze prowadzenie, a kąt rury podsiodłowej ustawia rowerzystę w bardziej agresywnej pozycji podczas podjeżdżania. Z kolei niska pozycja jest idealna w szybszym i bardziej otwartym terenie. Mamy wtedy bardziej płaski kąt główki ramy (65,8 stopnia w M), który ,,wysuwa” przednie koło bardziej do przodu i daje większą stabilność oraz łatwiejsze manewrowanie na stromiznach i pewność przy dużych przeszkodach. Niska pozycja obniża też środek ciężkości, co sprawia, że rower daje większe poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy z dużymi prędkościami. Giant podkreśla też, że rama jest budowana z wykorzystaniem unikalnych technologii spawania, aby zapewnić wysoką sztywność i wytrzymałość oraz najlepszą jakość jazdy.
Giant Trance X E+: 3 wersje
W kolekcji 2022 dostępne są 3 warianty wyposażenia nowego modelu. Wszystkie mają identyczną ramę oraz silnik, ale oczywiście różnią się wyposażeniem. Topowy Giant Trance X E+ 1 ma widelec Fox 36 Float Performance Grip i damper Fox Float X Performance EVOL, do tego napęd oparty w większości o grupę Shimano Deore XT 1x12 oraz hamulce również XT. Bateria ma w tej wersji pojemność 750 Wh. Cena najwyższego modelu wynosi 28 999 zł. W środku kolekcji stoi Giant Trance X E+ 2, a na liście jego wyposażenia znajdziemy amortyzator Fox 36 Float Rhythm Grip oraz tłumik Fox Float DPS Performance EVOL. Napęd stanowi mieszanka grup Shimano 1x12 - XT, SLX i Deore, z tej ostatniej pochodzą też hamulce, a cena tego wariantu to 25 499 zł. Bateria ma tutaj 625 Wh.
Podstawowy model Giant Trance X E+ 3 również ma akumulator o pojemności 625 Wh. Do tego amortyzator przedni RockShox 35 Gold 35 RL DebonAir i tylny RockShox Deluxe R. Napęd pochodzi z nowej grupy Shimano Deore M6100 (1x12), a hamulce z Deore serii 4100, ale nadal jest to wersja z mocnymi 4-tłoczkowymi zaciskami. Cena najtańszej wersji wynosi 22 999 zł.
Więcej o nowych modelach znajdziecie na polskiej stronie Gianta: www.giant-bicycles.com