Elektryczna trailówka: Nowy Giant Trance X E+

Poznaj nowy rower elektryczny w kolekcji Gianta - Trance X E+ na 2022 rok, e-fulla ze skokiem 150 / 140 mm i mocnym silnikiem.

Drukuj
Giant Trance X E+ Giant

Giant zrzucił kurtynę z nowego modelu, który ma wszelkie papiery, aby uznawać go za interesujący sprzęt dla fanów rozrywkowej, agresywnej jazdy po górach. Mocny silnik, ciekawą geometrię, spory skok i… niezłą cenę. Poznajcie elektrycznego fulla Giant Trance X E+.

Nowy Giant Trance X E+ to elektryczny rower górski z pełnym zawieszeniem, którego konstrukcja i parametry sytuują go wśród ciekawych maszyn do ostrej jazdy po szlakach i długich wycieczek po górach. Rower toczy się na kołach 29” i ma 150 mm skoku przedniego amortyzatora oraz 140 mm tylnego zawieszenia. Do tego przygotowano trailową geometrię z możliwością delikatnej regulacji za pomocą patentu flip chip. 

 

 

 

Mocny silnik SyncDrive Pro

Giant Trance X E+ jest wyposażony w najnowszą wersję silnika SyncDrive Pro, który został zbudowany we współpracy z Yamahą. Jego konstrukcja oraz kształt zostały zoptymalizowane pod ramę Gianta i system zawieszenia Maestro. Inżynierom udało się osiągnąć kompaktowe wymiary i masę 2,7kg.

 

 

Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 85 Nm, a producent obiecuje, że poziom wsparcia ridera to nawet 400%. Giant podkreśla też jego bardzo naturalne zachowanie i wysoką czułość - wspomaganie płynnie dostosowuje intensywność dozowania mocy do siły naciskania na pedały oraz kadencji rowerzysty. Ponadto w najnowszym SyncDrive Pro zmniejszono poziom hałasu oraz współczynnik Q (pedały są wężej rozstawione, niż wcześniej), co zwiększa wydajność pedałowania. 

 

 

Kompleksowe odświeżenie systemu wspomagania to również nowa bateria EnergyPak, która pozwoliła zwiększyć zasięg o 20%. W najwyższym modelu Trance X E+ 1 jej pojemność to 750 Wh. W tańszych są baterie o pojemności 625 Wh. Do sterowania całym wspomaganiem służy nowy przycisk na górnej rurze ramy (RideControl Go), który służy do włączania/wyłączania i ma kolorowe diody LED informujące o trybie wspomagania i poziomie baterii. Nowy jest też kontroler na kierownicy do obsługi wspomagania - RideControl Ergo3 - który może być montowany przy lewym lub prawym chwycie. Można też dokupić drugi i używać dwóch w dowolnej konfiguracji przycisków, które programuje się za pomocą aplikacji RideControl. 

 

 

Nowa rama i geometria 

Rama e-bike’a od Gianta jest wykonana z aluminium Aluxx SL, czyli ,,szlachetnego stopu” tajwańskiego producenta, który słynie z doskonałego stosunku wytrzymałości do masy. Silnik oraz bateria są oczywiście z nią zintegrowane, a jakość jazdy gwarantują też przemyślana geometria oraz sprawdzone i lubiane przez riderów zawieszenie Maestro. Jeżeli chodzi o geometrię, Giant nie przesadził w kierunku wypłaszczania do przesady kąta główki. Mamy za to solidne ścieżkowe parametry, ale jednocześnie na tyle ,,ostre” żeby rower był też odpowiednio zwinny i skrętny.

 
 

 

Jak już wspominaliśmy geometria jest regulowana dzięki flip chip - zmiana ustawienia powoduje, że zmienia się kąt główki ramy, rury podsiodłowej oraz wysokość suportu. Wysoka pozycja jest zalecana w wolniejszym i bardziej technicznym terenie, z większą ilością ciasnych sekcji. Bardziej stromy kąt główki ramy (66,5 stopnia w M) zapewnia wówczas szybsze prowadzenie, a kąt rury podsiodłowej ustawia rowerzystę w bardziej agresywnej pozycji podczas podjeżdżania. Z kolei niska pozycja jest idealna w szybszym i bardziej otwartym terenie. Mamy wtedy bardziej płaski kąt główki ramy (65,8 stopnia w M), który ,,wysuwa” przednie koło bardziej do przodu i daje większą stabilność oraz łatwiejsze manewrowanie na stromiznach i pewność przy dużych przeszkodach. Niska pozycja obniża też środek ciężkości, co sprawia, że rower daje większe poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy z dużymi prędkościami. Giant podkreśla też, że rama jest budowana z wykorzystaniem unikalnych technologii spawania, aby zapewnić wysoką sztywność i wytrzymałość oraz najlepszą jakość jazdy.

 

Giant Trance X E+: 3 wersje

 

 

W kolekcji 2022 dostępne są 3 warianty wyposażenia nowego modelu. Wszystkie mają identyczną ramę oraz silnik, ale oczywiście różnią się wyposażeniem. Topowy Giant Trance X E+ 1 ma widelec Fox 36 Float Performance Grip i damper Fox Float X Performance EVOL, do tego napęd oparty w większości o grupę Shimano Deore XT 1x12 oraz hamulce również XT. Bateria ma w tej wersji pojemność 750 Wh. Cena najwyższego modelu wynosi 28 999 zł. W środku kolekcji stoi Giant Trance X E+ 2, a na liście jego wyposażenia znajdziemy amortyzator Fox 36 Float Rhythm Grip oraz tłumik Fox Float DPS Performance EVOL. Napęd stanowi mieszanka grup Shimano 1x12 - XT, SLX i Deore, z tej ostatniej pochodzą też hamulce, a cena tego wariantu to 25 499 zł. Bateria ma tutaj 625 Wh.

 
 

 

Podstawowy model Giant Trance X E+ 3 również ma akumulator o pojemności 625 Wh. Do tego amortyzator przedni RockShox 35 Gold 35 RL DebonAir i tylny RockShox Deluxe R. Napęd pochodzi z nowej grupy Shimano Deore M6100 (1x12), a hamulce z Deore serii 4100, ale nadal jest to wersja z mocnymi 4-tłoczkowymi zaciskami. Cena najtańszej wersji wynosi 22 999 zł. 

 

Więcej o nowych modelach znajdziecie na polskiej stronie Gianta: www.giant-bicycles.com