Nowy Giant Revolt (2022): wyścigowy gravel

Poznaj nową generację gravela Giant Revolt na 2022 rok.

Drukuj

Giant właśnie zaprezentował nową odsłonę swojego karbonowego gravela. Model Revolt z kolekcji na 2022 rok to typowo sportowy sprzęt na szutry. Podporządkowano go efektywności prowadzenia i maksymalnej wydajności na gravelowych wyścigach.

Segment rowerów szutrowych wciąż się zmienia i ewoluuje, podobnie jak sama scena gravelowych wyścigów. Wyraz tych zmian odnajdziemy w nowej generacji Gianta Revolta, który w swojej odsłonie na 2022 rok bez dwóch zdań stał się bardziej sportowy. Jego geometria ma zapewniać bardziej dynamiczne i zwinne prowadzenie oraz lepszą wydajność pedałowania. Tajwański producent wprost podkreśla, że nowy Revolt został opracowany wspólnie ze sponsorowanymi przez Gianta zawodnikami, a jego konstrukcja ma odpowiadać na potrzeby współczesnych gravelowych wyścigów. Standardowo w przypadku Gianta, w kolekcji znajdziemy rowery oparte o dwa różne framesety- bardziej zaawansowaną Revolt Advanced Pro oraz podstawową Revolt Advanced. Co ciekawe, wygląda na to, że sama rama jest w nich identyczna, natomiast różnią się widelcami. 

 

 

Nowy Revolt - lżejszy i agresywniejszy

Najciekawsze zmiany dotyczą geometrii, która jest kompilacją stabilności potrzebnej w gravelu z cechami roweru szosowego i przełajowego. Z jednej strony - względem poprzedniej generacji - suport został obniżony o 10 mm, a reach uległ minimalnemu zwiększeniu, czyli wykonano zabiegi dążące do poprawy stabilności. Natomiast z drugiej strony, główka jest bardziej stroma aż o jeden stopień i ma teraz 71,5 stopnia (rozmiar M), a baza kół została skrócona, czyli dokonano korekt, które wpłyną na większą zwinność i szybkość w zmianach kierunku jazdy oraz - to bardzo ważne w ściganiu - pozwolą na bardziej efektywne pedałowanie na stojąco, czy lepsze zachowanie w finiszowym sprincie. 

 
 

 

Mało tego, poza tym, że geometria jest bardziej żwawa i odrobinę skłoniła się w stronę roweru przełajowego, nowy Revolt jest też lżejszy. To oczywiście ważne w kontekście rywalizacji i sportowej jazdy. W wersji Advanced Pro na kompletnym framesecie oszczędza łącznie 200 gramów w porównaniu do poprzedniej generacji. Natomiast Revolt Advanced oszczędza łącznie 160g w porównaniu do poprzedniej generacji.

 

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o interesującym dodatkowym rozwiązaniu - Revolt ma flip chip w tylnym trójkącie, konkretnie w hakach tylnego koła, w które wkręca się sztywną oś. Element można obracać i zmieniać dzięki temu długość tylnego trójkąta i bazę kół o 10 mm. W ustawieniu krótszym rower pomieści opony do 42 mm szerokości, natomiast w dłuższym do 53 mm. 

 

Duży nacisk na komfort

 
 

 

Istotnym elementem nowego Revolta jest dbałość o wygodę ridera podczas jazdy, w końcu gravelowe wyścigi są długie, a ich trasy wyboiste, co szczególnie czuć podczas jazdy rowerem pozbawionym amortyzatorów. W tylnej części roweru obniżono połączenie górnych widełek tylnego trójkąta z rurą podsiodłową, co zwiększa ich zdolność do absorpcji drgań bez utraty sztywności bocznej. Dodatkowo każdy Revolt ma sztycę D-Fuse, której kształt pozwala na wyraźne zwiększenie komfortu względem modeli o okrągłym przekroju. To nie wszystko, bowiem wspornik D-Fuse można zastąpić dowolną okrągłą sztycą w rozmiarze 30,9 mm - to opcja dla osób, które zechcą wrzucić tu droppera. Z przodu znajdziemy kierownicę D-Fuse o zwiększonych zdolnościach do pochłaniania drgań. Revolt Advanced Pro ma ją w wersji kompozytowej - Giant Contact SLR XR D-Fuse, natomiast Revolt Advanced w opcji z aluminium, czyli Contact XR D-Fuse. 

 

Revolt nie wyklucza podróżowania

 

 

Mimo, że konstrukcja nowego Revolta jest podporządkowana sportowej jeździe, należy mieć na uwadze, że to nadal gravel, czyli rower o dużej uniwersalności. Spokojnie może służyć na wycieczki, czy nawet dłuższe wyprawy. Po prostu jego geometria jest połączeniem stabilności potrzebnej w terenie, ze zwinnością oczekiwaną od sportowego - wyścigowego - roweru. 

 

Jeśli chcielibyśmy zabrać go na wyprawę przydadzą się mocowania na koszyki bidonu, których jest aż 6 - dwa na dolnej rurze, dwa na widelcu oraz po jednym na górnej rurze i rurze podsiodłowej. Rama posiada również specjalny adapter na sztycy do montażu bagażnika, który dodatkowo jest kompatybilny z błotnikiem. Na koniec prezentujemy cytat z katalogu producenta, który oddaje wyobrażenie marki na temat ich nowego sprzętu:

 

Niezależnie od tego czy celujesz w podium, chcesz przejechać swoją pierwszą „setkę” w zróżnicowanym terenie, czy planujesz wielodniową wyprawę po szutrach, asfaltach i polnych drogach, nowa gama modeli Revolt daje lekkość, wydajność, spójność i łatwą adaptację do terenu by czerpać jak najwięcej z każdej przygody. 

 

Linia modelowa 

 
 

 

Giant Revolt dostępny będzie aż w 5 wersjach wyposażenia. Najwyższy model to wariant oparty o topowy frameset Pro, czyli Revolt Advanced Pro 0. Znajdziemy w nim nowe koła Giant CXR 1 Carbon Disc, kompozytową sztycę D-Fuse SLR (ma regulowany offset) i kompozytową kierownicę Contact SLR XR D-Fuse oraz napęd Shimano GRX Di2 2x11. Potem wchodzimy już w modele Advanced bez dopiska Pro. Giant Revolt Advanced 0 ma karbonowe koła Giant CXR 2 i mechaniczny napęd Shimano GRX 2x11 serii 800. Następny wariant to Giant Revolt Advanced 1, który ma aluminiowe koła Giant P-X2 Disc, regulowaną sztycę Giant Contact Switch oraz bezprzewodową elektroniczną grupą SRAM Rival eTap AXS. Ta wersja jest nieco bardziej terenowo zestrojona. Kolejny model to Giant Revolt Advanced 2, wyposażony w kompozytową sztycę D-Fuse i aluminiową kierownicę Contact XR D-Fuse oraz napęd Shimano GRX 2x11 serii 600. Tu również znajdziemy aluminiowe koła Giant P-X2 Disc. Podstawowym modelem w kolekcji jest Giant Revolt Advanced 3 oparty o napęd Shimano GRX serii 400, czyli system 2x10 i toczący się na kołach Giant P-X2 Disc.

 

Ceny:

  • Giant Revolt Advanced Pro 0 - 23 999 zł
  • Giant Revolt Advanced 0 - 17 999 zł
  • Giant Revolt Advanced 1 - 15 799 zł
  • Giant Revolt Advanced 2 - 11 999 zł
  • Giant Revolt Advanced 3 - 10 299 zł

 

Strona producenta: www.giant-bicycles.com/pl