Nowe pompki stacjonarne SKS-Germany (2022)

Poznaj nowe modele pompek stacjonarnych z kolekcji SKS-Germany na 2022 rok.

Drukuj

SKS-Germany jest ekspertem od błotników i pompek rowerowych, a oferta niemieckiej firmy w tych kategoriach jest bardzo rozbudowana. Wśród nowości w kolekcji na 2022 rok szczególnie ciekawie prezentują się nowe pompki stacjonarne, na czele z modelem AIR-X-PLORER DIGI 10.0 mającym cyfrowy manometr.

Niemieckiego producenta przydatnych akcesoriów rowerowych nikomu zapewne przedstawiać nie trzeba. SKS-Germany słynie z bogatej kolekcji produktów, które ułatwiają rowerzystom życie. Trzon oferty firmy stanowią pompki i błotniki, ale poza nimi SKS produkuje wiele pozornie małych gadżetów, które okazują się bardzo użyteczne w trakcie jazdy. Wśród sporej listy nowości firmy na 2022 rok znaleźliśmy aż 5 ciekawych pompek stacjonarnych, które w artykule postanowiliśmy Wam zaprezentować, a istotną cechą wspólną dla nowych modeli jest nowa głowica MV Easy, ktorą w nich znajdziemy. Pompki SKS-Germany podzieliliśmy na dwie grupy - bardziej profesjonalne oraz dla rekreacyjnych użytkowników. 

 

 

Zobacz też:

 

 

 

Profesjonalne pompki stacjonarne SKS-Germany 

Najbardziej zaawansowaną pompką, która sprawdzi się w serwisowym zastosowaniu oraz dla wymagających zawodników jest model Airmotion 12.0. To porządna metalowa pompka, która jest solidnie wykończona i ma 715 mm wysokości. Jej wnętrze kryje długi tłok przekładający się na szybkie pompowanie. Można nią uzyskać ciśnienie aż do 12 Barów. Operowanie pompką ułatwia długi wąż i miękka podgumowana rączka, a prostotę obsługi zapewnia uniwersalna głowica MV Easy, która dopasowuje się do różnych wentyli. Za stabilność odpowiada duża metalowa podstawa, a precyzyjne napompowanie oczekiwanego ciśnienia zapewnia duży i czytelny manometr. 

 
 

 

Niemniej ciekawie prezentuje się kolejna profesjonalna pompka w ofercie - Air-X-Plorer Digi 10.0 - model, którego najbardziej interesującą cechą jest cyfrowy manometr. Jego obecność maksymalnie ułatwia osiągnięcie precyzyjnego ciśnienia w kołach co do jednego PSI. To również duża pompka z tłokiem pompującym za każdym ruchem sporą ilość powietrza. Ma 710 mm wysokości i metalową konstrukcję z wygodną podgumowaną rączką. Wg danych producenta przy użyciu SKS’a Air-X-Plorer Digi 10.0 maksymalnie możemy uzyskać 10 Barów, choć otrzymaliśmy informację, że możliwie jest uzyskanie wyższego cieśnienia, o ile mamy siłę w rękach. Ponadto prostotę użytkowania gwarantuje głowica MV Easy, która współpracuje ze wszystkimi popularnymi typami wentyli. Niemiecki producent dodaje, że Digi ma wysokiej klasy sensor ciśnienia i gwarantuje wysoką dokładność manometru. Alternatywą jest jej wersja z analogowym manometrem - model SKS-Germany Air-X-Plorer 10.0, który ma identyczną konstrukcję i większość cech, a różni się tym, że zamiast wyświetlacza znajdziemy tu klasyczny wskaźnik. Warto zwrócić uwagę, że w pompce Airmotion 12.0 manometr jest umieszczony wysoko, co poprawia czytelność, podczas gdy w Air-X-Plorer 10.0 jest on przy podstawie. 

 

Podstawowe pompki stacjonarne SKS-Germany

Bardziej podstawową pompką, która nadal legitymuje się wysokimi parametrami jest Airkompressor 10.0. Znajdziemy tu plastikowo-metalową konstrukcję, która przy wysokości 650 mm oferuje szybkie pompowanie. Długi tłok wtłacza do opony powietrze w szybkim tempie, a duży manometr umieszczony w podstawie jest czytelny i pozwala precyzyjnie ustalić pożądane ciśnienie. Łatwość obsługi zapewnia głowica MV Easy, która automatycznie dostosowuje się do różnych typów wentyli. Airkompressor 10.0 pozwala osiągnąć maksymalne ciśnienie 10 Bar, a jej nieco bardziej ekonomiczne wykończenie, niż w opisywanych wyżej modelach sprawdzi się u osób, które rekreacyjnie jeżdżą na rowerze i nie pompują 30 kół dziennie - tak, jak ma to miejsce w przypadku profesjonalnych serwisów czy klubów, do których przewidziano pompkę typu Airmotion 12.0. 

 
 

 

SKS przygotował też bardziej kompaktową wersję tego modelu - Airkompressor Compact 10.0, która jest mniejszą o 5 cm wersją opisywanego powyżej modelu. Również ma konstrukcję będącą połączeniem tworzywa sztucznego i metalu, ale nieco bardziej kompaktowe wymiary powodują, że pompowanie zajmie nią nieco więcej czasu. Tu również znajdziemy głowicę MV Easy i manometr na podstawie, a maksymalne ciśnienie możliwe do uzyskania to też 10 Barów. Warto zwrócić uwagę, że Compact oznacza nie tylko mniejszą wysokość, ale również mniejszy wskaźnik manometru. SKS-Germany określa ten model jako idealną pompkę entry-level dla rekreacyjnych rowerzystów. 

 

Nowa głowica MV Easy

 
 

 

Istotną nowością we wszystkich prezentowanych modelach jest zastosowanie głowicy pompującej Multivalve EASY. Jej konstrukcja została przygotowana pod współpracę ze wszystkimi popularnymi typami wentyli, a główna nowość w tym elemencie kryje się we wnętrzu. Generalnym problemem głowic z kulką jest to, że potrafią się przytykać, kiedy do środka wpłynie z opony trochę uszczelniacza tubeless ready (zaschnięty uszczelniacz uniemożliwiał ruszanie się kulki, uniemożliwiając jej odpowiedni ruch). Tymczasem marka SKS-Germany zastosowała nową budowę z technologią rocker (coś na kształt huśtawki, która zawsze zachowuje ruchomość). To informacja, która powinna ucieszyć wszystkich użytkowników opon bezdętkowych.

 

Strona producenta: www.sks-germany.com