Nowe pompki stacjonarne SKS-Germany (2022)

Poznaj nowe modele pompek stacjonarnych z kolekcji SKS-Germany na 2022 rok.

Drukuj

SKS-Germany jest ekspertem od błotników i pompek rowerowych, a oferta niemieckiej firmy w tych kategoriach jest bardzo rozbudowana. Wśród nowości w kolekcji na 2022 rok szczególnie ciekawie prezentują się nowe pompki stacjonarne, na czele z modelem AIR-X-PLORER DIGI 10.0 mającym cyfrowy manometr.

Niemieckiego producenta przydatnych akcesoriów rowerowych nikomu zapewne przedstawiać nie trzeba. SKS-Germany słynie z bogatej kolekcji produktów, które ułatwiają rowerzystom życie. Trzon oferty firmy stanowią pompki i błotniki, ale poza nimi SKS produkuje wiele pozornie małych gadżetów, które okazują się bardzo użyteczne w trakcie jazdy. Wśród sporej listy nowości firmy na 2022 rok znaleźliśmy aż 5 ciekawych pompek stacjonarnych, które w artykule postanowiliśmy Wam zaprezentować, a istotną cechą wspólną dla nowych modeli jest nowa głowica MV Easy, ktorą w nich znajdziemy. Pompki SKS-Germany podzieliliśmy na dwie grupy - bardziej profesjonalne oraz dla rekreacyjnych użytkowników. 

Zobacz też:

Profesjonalne pompki stacjonarne SKS-Germany 

Najbardziej zaawansowaną pompką, która sprawdzi się w serwisowym zastosowaniu oraz dla wymagających zawodników jest model Airmotion 12.0. To porządna metalowa pompka, która jest solidnie wykończona i ma 715 mm wysokości. Jej wnętrze kryje długi tłok przekładający się na szybkie pompowanie. Można nią uzyskać ciśnienie aż do 12 Barów. Operowanie pompką ułatwia długi wąż i miękka podgumowana rączka, a prostotę obsługi zapewnia uniwersalna głowica MV Easy, która dopasowuje się do różnych wentyli. Za stabilność odpowiada duża metalowa podstawa, a precyzyjne napompowanie oczekiwanego ciśnienia zapewnia duży i czytelny manometr. 

SKS-Germany Airmotion 12.0SKS-Germany
SKS-Germany Air-X-Plorer Digi 10.0SKS-Germany

Niemniej ciekawie prezentuje się kolejna profesjonalna pompka w ofercie - Air-X-Plorer Digi 10.0 - model, którego najbardziej interesującą cechą jest cyfrowy manometr. Jego obecność maksymalnie ułatwia osiągnięcie precyzyjnego ciśnienia w kołach co do jednego PSI. To również duża pompka z tłokiem pompującym za każdym ruchem sporą ilość powietrza. Ma 710 mm wysokości i metalową konstrukcję z wygodną podgumowaną rączką. Wg danych producenta przy użyciu SKS’a Air-X-Plorer Digi 10.0 maksymalnie możemy uzyskać 10 Barów, choć otrzymaliśmy informację, że możliwie jest uzyskanie wyższego cieśnienia, o ile mamy siłę w rękach. Ponadto prostotę użytkowania gwarantuje głowica MV Easy, która współpracuje ze wszystkimi popularnymi typami wentyli. Niemiecki producent dodaje, że Digi ma wysokiej klasy sensor ciśnienia i gwarantuje wysoką dokładność manometru. Alternatywą jest jej wersja z analogowym manometrem - model SKS-Germany Air-X-Plorer 10.0, który ma identyczną konstrukcję i większość cech, a różni się tym, że zamiast wyświetlacza znajdziemy tu klasyczny wskaźnik. Warto zwrócić uwagę, że w pompce Airmotion 12.0 manometr jest umieszczony wysoko, co poprawia czytelność, podczas gdy w Air-X-Plorer 10.0 jest on przy podstawie. 

Podstawowe pompki stacjonarne SKS-Germany

Bardziej podstawową pompką, która nadal legitymuje się wysokimi parametrami jest Airkompressor 10.0. Znajdziemy tu plastikowo-metalową konstrukcję, która przy wysokości 650 mm oferuje szybkie pompowanie. Długi tłok wtłacza do opony powietrze w szybkim tempie, a duży manometr umieszczony w podstawie jest czytelny i pozwala precyzyjnie ustalić pożądane ciśnienie. Łatwość obsługi zapewnia głowica MV Easy, która automatycznie dostosowuje się do różnych typów wentyli. Airkompressor 10.0 pozwala osiągnąć maksymalne ciśnienie 10 Bar, a jej nieco bardziej ekonomiczne wykończenie, niż w opisywanych wyżej modelach sprawdzi się u osób, które rekreacyjnie jeżdżą na rowerze i nie pompują 30 kół dziennie - tak, jak ma to miejsce w przypadku profesjonalnych serwisów czy klubów, do których przewidziano pompkę typu Airmotion 12.0. 

SKS-Germany Airkompressor 10.0SKS-Germany
SKS-Germany Airkompressor Compact 10.0SKS-Germany

SKS przygotował też bardziej kompaktową wersję tego modelu - Airkompressor Compact 10.0, która jest mniejszą o 5 cm wersją opisywanego powyżej modelu. Również ma konstrukcję będącą połączeniem tworzywa sztucznego i metalu, ale nieco bardziej kompaktowe wymiary powodują, że pompowanie zajmie nią nieco więcej czasu. Tu również znajdziemy głowicę MV Easy i manometr na podstawie, a maksymalne ciśnienie możliwe do uzyskania to też 10 Barów. Warto zwrócić uwagę, że Compact oznacza nie tylko mniejszą wysokość, ale również mniejszy wskaźnik manometru. SKS-Germany określa ten model jako idealną pompkę entry-level dla rekreacyjnych rowerzystów. 

Nowa głowica MV Easy

Wnętrze głowicy MV EasySKS-Germany
SKS-Germany MV EasySKS-Germany

Istotną nowością we wszystkich prezentowanych modelach jest zastosowanie głowicy pompującej Multivalve EASY. Jej konstrukcja została przygotowana pod współpracę ze wszystkimi popularnymi typami wentyli, a główna nowość w tym elemencie kryje się we wnętrzu. Generalnym problemem głowic z kulką jest to, że potrafią się przytykać, kiedy do środka wpłynie z opony trochę uszczelniacza tubeless ready (zaschnięty uszczelniacz uniemożliwiał ruszanie się kulki, uniemożliwiając jej odpowiedni ruch). Tymczasem marka SKS-Germany zastosowała nową budowę z technologią rocker (coś na kształt huśtawki, która zawsze zachowuje ruchomość). To informacja, która powinna ucieszyć wszystkich użytkowników opon bezdętkowych.

Strona producenta: www.sks-germany.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj