Spis treści:
Romet należy do grona najbardziej rozpoznawalnych i popularnych rowerowych brandów w Polsce i nie ma się czemu dziwić - rowery z pegazem w logo kręcą po krajowych drogach od dziesięcioleci i chociaż dzisiejszy Romet jest już zupełnie inną firmą niż ten pierwotny, to tradycji stojących za samą marką nie da się lekceważyć. Szczególnie, że obecny Romet stacjonujący w Podgrodziu na Podkarpaciu w najlepszy możliwy sposób nawiązuje do tego historycznego. Co mamy na myśli? A no oczywiście to, że już od dłuższego czasu Romet produkuje swoje ramy w swoim innowacyjnym zakładzie produkcyjnym, który zresztą mieliśmy okazję zobaczyć podczas oficjalnego otwarcia (o którym pisaliśmy tu: Polska produkcja ram rowerowych Romet). Wielu z nas ma do nazwy Romet sentyment i tak się składa, że i dziś można cieszyć się z mocno dopracowanych i zasadniczo świetnie jeżdżących rowerów i e-bike'ów z pegazem w logo.
Zobacz też:
Tak było!
Czy macie świadomość tego, że w latach 70. XX wieku Polska była największym producentem rowerów w Europie? Zasadniczo przemysł rowerowy, który po wojnie postanowiły odbudować władze PRL, swój rozkwit przeżywa właśnie w latach 70, chociaż dla Rometa ważne daty nadchodzą już wcześniej. W 1953 roku stworzono m.in. kultowe już dziś szosówki jak Bałtyk czy Jaguar - ten drugi triumfuje zresztą na Wyścigu Pokoju i jest rowerem Ryszarda Szurkowskiego w klubie Radomiak. We wspomnianych latach siedemdziesiątych Romet ma w swoim portfolio już 100 różnych modeli rowerów (m.in. Jubilat, Zenit, Gazela, Kometa, Passat, Meteor, Jaguar, Huragan, Universal, Reksio) i produkuje milion jednośladów rocznie!
Tradycje budowania rowerów w Polsce są ogromne, a obecny Romet wydaje się do nich świetnie nawiązywać. Wystarczy wspomnieć, że jeszcze zanim marka Romet w ogóle ujrzała światło dzienne, w bydgoskich wówczas Zjednoczonych Zakładach Rowerowych istniały nie tylko prężnie działające linie produkcyjne, ale chociażby Ośrodek Badawczo-Rozwojowy. Wspominamy o tym dlatego, żo o ile dzisiejszy Romet jest już zgoła inną firmą, niż ten z czasów PRL-u, o tyle firma z Podgrodzia na przestrzeni ostatnich miesięcy zaliczyła solidny skok w technologicznym rozwoju - o czym dokładnie mowa?
Romet i nowoczesność
Dziś Romet ma do swojej dyspozycji nowoczesne Centrum Badawczo-Rozwojowe, gdzie pomysł na stworzenie konkretnego roweru zostaje wdrożony do rzeczywistości. W Romecie korzysta się na etapie projektowania z takich technologii jak druk 3D czy analizy wytrzymałościowej (MES). Zaraz obok stanowisk projektowych zlokalizowano szereg urządzeń testujących produkty pod kątem wytrzymałości - prowadzone są badania zmęczeniowe materiau, testy udarowe, symulacje w komorze klimatycznej.
Sam proces produkcyjny w fabryce jest naprawdę imponujący - w Podgrodziu linie produkcyjne są maksymalnie zautomatyzowane (aktualnie fabryka ta produkuje 10 tys. ram miesięcznie i 60 tys. kół - w tym i obręczy - miesięcznie). Fabryka w której Romet produkuje swoje ramy tworzy już nawet mocno zaawansowane konstrukcje, jak chociażby ramy rowerów elektrycznych z pełną integracją baterii czy silinków w ramie. Zresztą od momentu uruchomienia krajowej produkcji ram firma z Podgrodzia stawiała na innowacyjność - przypominamy chociażby nasz reportaż z powstawania modelu Romet Mustang Flex, czyli aluminiowego softtaila z mikrozawieszeniem. Wspomniane nowe modele rowerów elektrycznych wchodzą do kolekcji juz na sezon 2024 - podczas minionych targów Eurobike we Frankfurcie była sposobność zobaczyć te premierowe modele, a my niebawem przedstawimy Wam najciekawsze nowości Rometa na kolejny rok.
Na naszych oczach historia zatacza koło - po wojnie podmiot, który stał za późniejszym Rometem zaczął budować tak naprawdę przemysł rowerowy w Polsce, dziś jest bodażje 4 producentem rowerów w Europie i ma do swojej dyspozycji jedno z najbardziej nowoczesnych zapleczy produkcyjnych na Starym Kontynencie. Rometa zresztą już od kilku dobrych lat uważamy za czołówkę ciekawych producentów w naszej części Europy - firma nie tylko potrafi zaoferować przemyślane konstrukcje w dobrej cenie, ale i błyskawicznie reaguje na rynkowe trendy. To Romet przysłał nam do redakcji jednego z pierwszych polskich graveli czy rowerów elektrycznych. Dziś Romet potrafi wyprodukować nawet 400 000 jednośladów rocznie!
Konkursy i promocje
Z okazj swojego jubileuszu Romet zaplanował dwie duże akcje. Szczegóły poniżej!
Wygraj rower Romet! Świętuj 75 lat Rometa!
- Na stronie konkurs.urodzinyromet.pl opisz swoją historię z rowerem Romet oraz załącz Wasze wspólne zdjęcie lub film – może być archiwalny albo aktualny.
- Najbardziej kreatywne prace zawalczą o elektrycznego E-Ramblera
- Do wygrania także: 30 X Rower górski RAMBLER lub JOLENE, 6 X rower elektryczny E-WAGANT/ lub E-GAZELA !
- Zgłoszenia do 14 lipca 2023 r.
KUP rower ROMET i odbierz KOD RABATOWY na zakup akcesoriów
- Kup rower Romet w sklepie objętym promocją (akcja ogólnopolska) lub na www.romet.pl
- Zarejestruj paragon i odbierz kod na akcesoria rowerowe – o wartości aż do 1000 zł.
- Maksymalna wartość puli Nagród wynosi 5.000.000 zł!
- Strona akcji: paragony.urodzinyromet.pl
- Akcja trwa do 31 lipca 2023 r.
Strona producenta: www.romet.pl