KROSS Vento CX przed sezonem 2019 / 2020

Jeszcze przed sezonem przełajowym rzucamy okiem na nową konstrukcję polskiego producenta - to przełajówka KROSS Vento CX.

Drukuj
Bartek Woliński / www.wolisphoto.com

Gdy temperatury zelżeją, a liście opadną z drzew, zacznie się sezon na ,,godzinę w piekle”. Od nadchodzącej jesieni będzie można ją spędzać na rowerach KROSS, który wprowadza na rynek swoją pierwszą w historii maszynę kategorii ,,cyclocross”.

Regularnie rozwijający swoją ofertę Kross nie spoczywa na laurach i co rusz serwuje nam kolejne nowości. Minionej jesieni polski producent pokazał absolutną nowość w kolekcji – model Vento CX. To pierwszy rower przełajowy w historii przasnyskiej fabryki. Mimo, że premiera już dawno za nami, to nawet się nie obejrzymy, gdy wraz z przyjściem jesieni cyclocross znów będzie głównym tematem rowerowych rozmów i przedmiotem zakupowych decyzji. Warto więc odświeżyć sobie wiedzę na temat Vento CX. Przyjrzyjmy się, co czeka nas w ich nowych maszynach, które już tej jesieni trafią do sprzedaży. 

Dla kogo?

Na błotny sezon 2019/2020 Kross przygotował dwa modele rowerów opartych o aluminiowe ramy i karbonowe widelce. Podstawowego, wyposażonego bardziej budżetowo Vento CX 2.0 oraz droższego i lepiej doposażonego Vento CX 4.0. KROSS zapowiada, że sportowa geometria i typowo przełajowe właściwości jezdne idealnie sprostają oczekiwaniom użytkowników, którzy chcą zakosztować amatorskiego ścigania się. Ma być dynamiczny i bardzo zwrotny. Drugą grupą, która powinna być z Vento CX zadowolona, to zawodnicy szosowi lub MTB, którzy szukają roweru do zimowych treningów, który prowadzi się ze sportowym pazurem. Dla turystów i nieco bardziej zrelaksowanych offroadowych rowerzystów Kross proponuje gravela - model Esker, którego stalową wersję opisywaliśmy szerzej w teście: KROSS Esker 4.0

 

 

Ramy, poza geometrią dedykowaną do krętych, wymagających technicznie tras, zostały wyprodukowane z obowiązkową w CX górną rurą o płaskim profilu, który ułatwia noszenie roweru na ramieniu. Przełajowe Vento wyposażono w koła mocowane na sztywne ośki, ale w tylnym trójkącie zastosowano specjalne haki koła, które pozwalają na konwersję pomiędzy systemami QR 10x135 mm i Thru-axle 142x12 mm. Oba rowery mają sportowo zestrojone napędy 1x, które najlepiej sprawdzają się podczas jazdy w błocie i zapewniają wystarczający w cyclocrossie zakres przełożeń. Podczas premierowej prezentacji Vento CX product manager kategorii szosowej KROSS skwitował ten model słowami: ,,dużo adrenaliny”! : )

Kross Vento CX 2.0

 

 

  • Napęd 1x11 Sram Apex z korbą FSA (40Tx11-42)
  • Szeroki zakres przełożeń, idealny do podjeżdżania w górach oraz dla mniej zaawansowanych riderów
  • Mechaniczne hamulce tarczowe Tektro MD-C550
  • Opony Mitas Scylla Dynamic 35 mm, dla większego komfortu
  • Masa: 10,9 kg
  • Cena: 3999 zł

Kross Vento CX 4.0 

 

 

  • Napęd 1x11: Sram Rival z korbą Sram Apex (40Tx11-36)
  • Ciaśniejsze stopniowanie przełożeń, adekwatne do sportowej jazdy
  • Hydrauliczne hamulce tarczowe Sram Apex
  • Opony Mitas X-Field 33 mm TLR, szerokość zgodna z przepisami UCI
  • Masa: 9,9 kg
  • Cena: 5999 zł

Strona producenta: www.kross.pl